In de tijd van de opkomst van de Commodore64 (met cassettespeler) koos ik ervoor de opbrengst van mijn vakantiebaantje te investeren in een stereotoren, zoals dat toen nog heette. Via diverse omzwervingen zoals een Yamaha 5.1 Dolby Surround versterker, ben ik nu heel blij met mijn (stereo) set-up die bestaat uit een NAD C316Bee versterker, C515Bee CD-speler en Marantz NA7004 netwerkspeler. Het sluitstuk wordt gevormd door een stel Hepta Spring luidsprekers van de eerste generatie. Daarnaast staat er nog een Edwards draaitafel te wachten op een fatsoenlijke plek aan de muur, zodat 'ie ook kan worden ingezet.
Enige tijd geleden heb ik door een JijBuis-tutorial leren solderen en ik kon al aardig omgaan met houtproducten (zoals freeswerk). Door het lezen op andere audio-gerelateerde fora ben ik ook geïnteresseerd geraakt in het zelf bouwen van luidsprekers. Ik heb hier al enige gevolgd en hoop over enige tijd zelf een project te posten.
Mijn muziek varieert van klassiek
Naast audio ben ik ook nog geïnteresseerd in fietsen: naast het berijden ook het zelf bouwen van fietsen (frame op de kop tikken en de, in mijn ogen, ideale mix van onderdelen) en het onderhoud ervan.
Recentelijk ben ik aan de slag gegaan met een Raspberry Pi die bij de TV dienst doet als mediaserver met XBMC. De Raspberry heeft me inmiddels zó te pakken dat ik er nog een aantal heb besteld en ga inzetten als streamer met gebruik van de Pi-DAC audio card.