Ben bezig met mijn eerste versterker, gekozen voor een gainclone versie. Als donor (behuizing, heatsinks, trafo) heb ik een oude half defecte zelfbouwversterker van de kringloop. Nu heb ik beide prints, de myref c is mono opgebouwd, gesoldeerd en wil een kanaal testen.
Nu heb ik een vraag over de trafo aansluiten, zie onderstaande afbeelding. In de voorbeelden op o.a. diyaudio hoort bij deze versterker een 24-0-24 ringkern. Kan ik de twee verschillende grond uitgangen aan elkaar hangen en zo naar de prints gaan?
Groet Dennis
Myref C eerste versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Myref C eerste versterker
In principe wel, ja.
Zou het voor de zekerheid even met de multimeter uitpiepen.
Volgens deze site moeten het twee aparte windingen zijn.
http://www.techboek.nl/trafov50-80.html
Zou het voor de zekerheid even met de multimeter uitpiepen.
Volgens deze site moeten het twee aparte windingen zijn.
http://www.techboek.nl/trafov50-80.html
Re: Myref C eerste versterker
Het hangt van de wikkelrichting van de trafo af.Met de twee nullen aan elkaar zou er tussen de twee 21V het dubbel moeten staan.Is dat ook weer nul dan een van twee omwisselen (0 met 21).
Anne
Anne
