Pagina 1 van 2
Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: zo 18 mei 2014, 21:55
door Wowly
Hallo allemaal.
Ik was van plan een mooie muziekvideo af te spelen op groot formaat. Kan een goede beamer meenemen en een laptop met goed software. Ik zoek echter nog een surroundreciever en wat surroundspeakers.
Ik kan van jeroenski een en ander lenen (2 fronts 3 weg).
Wie helpt me aan een center, surrounds en een fraaie surroundreciever
SET ZOALS IE GAAT WORDEN:
Beeld: JVC HD350 DILA hd-beamer Wowly
bron: bluray speler Pappaleo
Boxee box : Wowly
Front speakers: Ultieme monitoren final edition : Jeroen_D
Surround speaker semi dipool : Henkjan
Surround reciever : denon AVR 2800 Pietpieper
Subwoofer Sub 6 MkII : Pietpieper
Center : Pillar : Pietpieper
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: zo 18 mei 2014, 22:51
door pappaleo
Wat voor eisen stel je ongeveer aan die surroundspeakers?
Ik heb overigens ook nog een leuke muziekvideo (blu-ray disc) waar er nog minstens één liefhebber van aanwezig is.
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: zo 18 mei 2014, 22:59
door ray5150
Oh, ja ?

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: zo 18 mei 2014, 23:05
door pappaleo
Hap

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: ma 19 mei 2014, 0:31
door ray5150
Neem van mij maar aan dat je met die Blu-Ray Jan (wowly) ook niet echt mee straft.

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: ma 19 mei 2014, 8:40
door Henkjan
ik heb nog wel een stel surround speakers (semi dipool) die makkelijk mee kunnen.
Receiver heb ik ook wel, die lust alleen geen hdmi dus ik weet niet of je daar wat aan hebt
wat wil je kwa fronts en sub inzetten?
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: ma 19 mei 2014, 20:15
door ray5150
Waarom zou HDMI door een receiver moeten lopen ?

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: ma 19 mei 2014, 21:54
door Wowly
HDMI integreert beeld en geluid erg goed (vertragingen enzo)
Jeroen heeft de 2 hoofdluidsprekers. nog nodig 2 rears, sub en center en geschikte reciever.
Kan ook mijn boxee box meenemen, maar die instellen in een crime.........
Blurays zijn ubergaaf, maar heb geen bluray spelert.
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: ma 19 mei 2014, 22:35
door pappaleo
Wowly schreef:HDMI integreert beeld en geluid erg goed (vertragingen enzo)
Jeroen heeft de 2 hoofdluidsprekers. nog nodig 2 rears, sub en center en geschikte reciever.
Kan ook mijn boxee box meenemen, maar die instellen in een crime.........
Blurays zijn ubergaaf, maar heb geen bluray spelert.
Ik begrijp dat het er niet zoveel toe doet. Ik kan wel een paar achterluidsprekers meenemen. En een blu-ray speler.
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: di 20 mei 2014, 23:09
door Wowly
Yeah rocking!!!
Nu nog de reciever, center en sub....
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: di 20 mei 2014, 23:22
door Henkjan
als iemand met een grote auto (busje, grote station, MPV, oid) 'm komt ophalen hier, dan heb ik nog een hele grote SDX15 sub staan

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: wo 21 mei 2014, 22:29
door pietpieper
Als jullie willen kan ik mijn
Denon AVR 2800 meenemen. Heb ook een
Sub 6 mkII staan die mee kan komen. Als center kan ik ten slotte de
Pillar meenemen, de behuizing is alleen wat aangepast zodat het enigszins smoelt boven de TV.
Die Denon is al een wat ouder beestje, HDMI ontbreekt en qua codecs kan ik niet garanderen dat alles gaat werken. Zelf heb ik daar niet zo'n last van omdat ik e.e.a. via Twonky stream of mijn notebook rechtstreeks aan de versterker hang.
Een ander issue kan zijn dat ik niet voor 10:00 uur aanwezig zal zijn. Maar als dat geen probleem is dan moet het goed komen. Laat het maar weten....
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: vr 23 mei 2014, 20:24
door Wowly
Keigaaf!!! Super. Het systeem is bedoeld voor de avond, ik weet niet of je er dan ook bent?
Ik zal mijn boxee meenemen, die heeft een spdif uitgang voor het geluid, dan stuur ik het beeld wel uit via de hdmi van de boxee.....
Er komt ook een blurayspeler, misschien heeft die ook wel een spdif uitgang?
Als ik alles op een rijtje zet:
Beeld: JVC HD350 DILA hd-beamer Wowly
bron: bluray speler Pappaleo
Boxee box : Wowly
Front speakers: Ultieme monitoren final edition : Jeroen_D
Surround speaker semi dipool : Henkjan
Surround reciever : Henkjan (welke precies HJ?)
SDX 15 subwoofer indien vervoer: Henkjan
Surround reciever : denon AVR 2800 Pietpieper
Subwoofer Sub 6 MkII : Pietpieper
Center : Pillar : Pietpieper
Even kijken pietpieper of de reciever goed in te stellen is qua volumes. We gaan een mixed systeem opzetten waarbij er verschillende luidsprekers worden gebruikt. Dit vraagt denk ik enige tweaking om dit een beetje oke te krijgen.
HJ, weet niet welke reciever je had en in welke mate deze instelbaar en belastbaar is?
Ik zal een externe HD meenemen met enkele mooie muziekdvd's, als er nog mooie bluray zijn zie ik ze graag komen
Gaat keigaaf worden. vanavond de beamert inpakken etc etc
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: vr 23 mei 2014, 20:26
door ds23man
Wowly schreef:Keigaaf!!! Super. Het systeem is bedoeld voor de avond, ik weet niet of je er dan ook bent?
Ik zal mijn boxee meenemen, die heeft een spdif uitgang voor het geluid, dan stuur ik het beeld wel uit via de hdmi van de boxee.....
Er komt ook een blurayspeler, misschien heeft die ook wel een spdif uitgang?
Als ik alles op een rijtje zet:
Beeld: JVC HD350 DILA hd-beamer Wowly
bron: bluray speler Pappaleo
Boxee box : Wowly
Front speakers: Ultieme monitoren final edition : Jeroen_D
Surround speaker semi dipool : Henkjan
Surround reciever : Henkjan (welke precies HJ?)
SDX 15 subwoofer indien vervoer: Henkjan
Surround reciever : denon AVR 2800 Pietpieper
Subwoofer Sub 6 MkII : Pietpieper
Center : Pillar : Pietpieper
Even kijken pietpieper of de reciever goed in te stellen is qua volumes. We gaan een mixed systeem opzetten waarbij er verschillende luidsprekers worden gebruikt. Dit vraagt denk ik enige tweaking om dit een beetje oke te krijgen.
HJ, weet niet welke reciever je had en in welke mate deze instelbaar en belastbaar is?
Ik zal een externe HD meenemen met enkele mooie muziekdvd's, als er nog mooie bluray zijn zie ik ze graag komen
Gaat keigaaf worden. vanavond de beamert inpakken etc etc
Hee, hij leeft nog!

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: vr 23 mei 2014, 20:32
door pappaleo
Ok, geen achterluidsprekers meer nodig? Dan laad ik die weer uit.
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: vr 23 mei 2014, 20:34
door Wowly
als HJ ze meeneemt zijn ze niet perse nodig. Ik weet niet welke het precies zijn (van jou of Hj), maar als ze in de grotere zaal komen dan is enig oppervlak wel fijn.
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: vr 23 mei 2014, 20:58
door Henkjan
in mijn surround zit een 6" woofert
mijn surround receiver is een dikke HK, maar ook zonder hdmi, dus als Piet die van hem al heeft klaarstaan blijft die van mij op zolder
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: vr 23 mei 2014, 21:00
door Wowly
Ik weet niet of piet ook savonds blijft. Zal hem eens een pm-etje sturen
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: vr 23 mei 2014, 21:10
door pappaleo
Henkjan schreef:in mijn surround zit een 6" woofert
mijn surround receiver is een dikke HK, maar ook zonder hdmi, dus als Piet die van hem al heeft klaarstaan blijft die van mij op zolder
Dan die van jou maar. Wat ik mee wilde nemen is een voorloper van mijn (avatar) monitor
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: vr 23 mei 2014, 21:12
door pietpieper
Wowly schreef:Keigaaf!!! Super. Het systeem is bedoeld voor de avond, ik weet niet of je er dan ook bent?
Dat wil dus zeggen dat ik mee mag genieten van die pizza's waar lyrisch over gedaan wordt
Dan hoef ik me ook geen zorgen te maken dat ik te laat kom. Voor sommigen is dat geen probleem. Zelf ben ik meer een nachtuil...
De AVR2800 heeft een functie om het volume van de verschillende speakers aan te passen. Ook vertraging is in te stellen. Wij hebben dus wat te stoeien om alles correct te configureren.
Mijn NAS/streamer blijft thuis. Maar Roger Waters - In the Flesh komt natuurlijk wel mee

.
Tot morgen
Hans.
!! ALERT - IK HEB ZELF MAAR BEPERKT LUIDSPREKER KABEL IN HUIS !!
!! ga er dus van uit dat dit in Breda aanwezig is - hoeft natuurlijk geen engelenzilver te zijn

!!
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: vr 23 mei 2014, 21:15
door Wowly
Dan doen we de surrounds van HJ, de reciever van piet oke. Hardstikke bedankt mannen!
Is er iemand die lekker lange kabels heeft. Anders ga ik ff kijken wat ik nog heb liggen (niet veel meer...)
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: vr 23 mei 2014, 21:17
door Wowly
HJ, krijg je dat sdx monster nog mee?
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: vr 23 mei 2014, 21:21
door Henkjan
Wowly schreef:HJ, krijg je dat sdx monster nog mee?
niemand heeft zich aangemeld voor transport, dus helaas gaat dat niet door
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: vr 23 mei 2014, 21:22
door Henkjan
pappaleo schreef:Henkjan schreef:in mijn surround zit een 6" woofert
mijn surround receiver is een dikke HK, maar ook zonder hdmi, dus als Piet die van hem al heeft klaarstaan blijft die van mij op zolder
Dan die van jou maar. Wat ik mee wilde nemen is een voorloper van mijn (avatar) monitor
ik ga ze inpakken
Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014
Geplaatst: vr 23 mei 2014, 23:47
door Henkjan
Jan, je neemt toch wel "Stop Making Sense" mee hè.
ik heb "koyaanisqatsi" al ingepakt