Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Wowly »

Hallo allemaal.

Ik was van plan een mooie muziekvideo af te spelen op groot formaat. Kan een goede beamer meenemen en een laptop met goed software. Ik zoek echter nog een surroundreciever en wat surroundspeakers.

Ik kan van jeroenski een en ander lenen (2 fronts 3 weg).
Wie helpt me aan een center, surrounds en een fraaie surroundreciever :D :?:

SET ZOALS IE GAAT WORDEN:

Beeld: JVC HD350 DILA hd-beamer Wowly
bron: bluray speler Pappaleo
Boxee box : Wowly
Front speakers: Ultieme monitoren final edition : Jeroen_D
Surround speaker semi dipool : Henkjan
Surround reciever : denon AVR 2800 Pietpieper
Subwoofer Sub 6 MkII : Pietpieper
Center : Pillar : Pietpieper
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door pappaleo »

Wat voor eisen stel je ongeveer aan die surroundspeakers?

Ik heb overigens ook nog een leuke muziekvideo (blu-ray disc) waar er nog minstens één liefhebber van aanwezig is.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door ray5150 »

Oh, ja ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door pappaleo »

Hap :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door ray5150 »

Neem van mij maar aan dat je met die Blu-Ray Jan (wowly) ook niet echt mee straft. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Henkjan »

ik heb nog wel een stel surround speakers (semi dipool) die makkelijk mee kunnen.
Receiver heb ik ook wel, die lust alleen geen hdmi dus ik weet niet of je daar wat aan hebt

wat wil je kwa fronts en sub inzetten?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door ray5150 »

Waarom zou HDMI door een receiver moeten lopen ? :-k
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Wowly »

HDMI integreert beeld en geluid erg goed (vertragingen enzo)

Jeroen heeft de 2 hoofdluidsprekers. nog nodig 2 rears, sub en center en geschikte reciever.

Kan ook mijn boxee box meenemen, maar die instellen in een crime.........

Blurays zijn ubergaaf, maar heb geen bluray spelert.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door pappaleo »

Wowly schreef:
HDMI integreert beeld en geluid erg goed (vertragingen enzo)

Jeroen heeft de 2 hoofdluidsprekers. nog nodig 2 rears, sub en center en geschikte reciever.

Kan ook mijn boxee box meenemen, maar die instellen in een crime.........

Blurays zijn ubergaaf, maar heb geen bluray spelert.
Ik begrijp dat het er niet zoveel toe doet. Ik kan wel een paar achterluidsprekers meenemen. En een blu-ray speler.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Wowly »

Yeah rocking!!!

Nu nog de reciever, center en sub....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Henkjan »

als iemand met een grote auto (busje, grote station, MPV, oid) 'm komt ophalen hier, dan heb ik nog een hele grote SDX15 sub staan :hide:
pietpieper
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 13:37
Locatie: Tilburg

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door pietpieper »

Als jullie willen kan ik mijn Denon AVR 2800 meenemen. Heb ook een Sub 6 mkII staan die mee kan komen. Als center kan ik ten slotte de Pillar meenemen, de behuizing is alleen wat aangepast zodat het enigszins smoelt boven de TV.
Die Denon is al een wat ouder beestje, HDMI ontbreekt en qua codecs kan ik niet garanderen dat alles gaat werken. Zelf heb ik daar niet zo'n last van omdat ik e.e.a. via Twonky stream of mijn notebook rechtstreeks aan de versterker hang.

Een ander issue kan zijn dat ik niet voor 10:00 uur aanwezig zal zijn. Maar als dat geen probleem is dan moet het goed komen. Laat het maar weten....
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Wowly »

Keigaaf!!! Super. Het systeem is bedoeld voor de avond, ik weet niet of je er dan ook bent?

Ik zal mijn boxee meenemen, die heeft een spdif uitgang voor het geluid, dan stuur ik het beeld wel uit via de hdmi van de boxee.....
Er komt ook een blurayspeler, misschien heeft die ook wel een spdif uitgang?

Als ik alles op een rijtje zet:

Beeld: JVC HD350 DILA hd-beamer Wowly
bron: bluray speler Pappaleo
Boxee box : Wowly
Front speakers: Ultieme monitoren final edition : Jeroen_D
Surround speaker semi dipool : Henkjan
Surround reciever : Henkjan (welke precies HJ?)
SDX 15 subwoofer indien vervoer: Henkjan
Surround reciever : denon AVR 2800 Pietpieper
Subwoofer Sub 6 MkII : Pietpieper
Center : Pillar : Pietpieper


Even kijken pietpieper of de reciever goed in te stellen is qua volumes. We gaan een mixed systeem opzetten waarbij er verschillende luidsprekers worden gebruikt. Dit vraagt denk ik enige tweaking om dit een beetje oke te krijgen.
HJ, weet niet welke reciever je had en in welke mate deze instelbaar en belastbaar is?

Ik zal een externe HD meenemen met enkele mooie muziekdvd's, als er nog mooie bluray zijn zie ik ze graag komen :)

Gaat keigaaf worden. vanavond de beamert inpakken etc etc
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door ds23man »

Wowly schreef:
Keigaaf!!! Super. Het systeem is bedoeld voor de avond, ik weet niet of je er dan ook bent?

Ik zal mijn boxee meenemen, die heeft een spdif uitgang voor het geluid, dan stuur ik het beeld wel uit via de hdmi van de boxee.....
Er komt ook een blurayspeler, misschien heeft die ook wel een spdif uitgang?

Als ik alles op een rijtje zet:

Beeld: JVC HD350 DILA hd-beamer Wowly
bron: bluray speler Pappaleo
Boxee box : Wowly
Front speakers: Ultieme monitoren final edition : Jeroen_D
Surround speaker semi dipool : Henkjan
Surround reciever : Henkjan (welke precies HJ?)
SDX 15 subwoofer indien vervoer: Henkjan
Surround reciever : denon AVR 2800 Pietpieper
Subwoofer Sub 6 MkII : Pietpieper
Center : Pillar : Pietpieper


Even kijken pietpieper of de reciever goed in te stellen is qua volumes. We gaan een mixed systeem opzetten waarbij er verschillende luidsprekers worden gebruikt. Dit vraagt denk ik enige tweaking om dit een beetje oke te krijgen.
HJ, weet niet welke reciever je had en in welke mate deze instelbaar en belastbaar is?

Ik zal een externe HD meenemen met enkele mooie muziekdvd's, als er nog mooie bluray zijn zie ik ze graag komen :)

Gaat keigaaf worden. vanavond de beamert inpakken etc etc
Hee, hij leeft nog! :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door pappaleo »

Ok, geen achterluidsprekers meer nodig? Dan laad ik die weer uit.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Wowly »

als HJ ze meeneemt zijn ze niet perse nodig. Ik weet niet welke het precies zijn (van jou of Hj), maar als ze in de grotere zaal komen dan is enig oppervlak wel fijn.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Henkjan »

in mijn surround zit een 6" woofert

mijn surround receiver is een dikke HK, maar ook zonder hdmi, dus als Piet die van hem al heeft klaarstaan blijft die van mij op zolder
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Wowly »

Ik weet niet of piet ook savonds blijft. Zal hem eens een pm-etje sturen
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door pappaleo »

Henkjan schreef:
in mijn surround zit een 6" woofert

mijn surround receiver is een dikke HK, maar ook zonder hdmi, dus als Piet die van hem al heeft klaarstaan blijft die van mij op zolder
Dan die van jou maar. Wat ik mee wilde nemen is een voorloper van mijn (avatar) monitor
pietpieper
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 13:37
Locatie: Tilburg

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door pietpieper »

Wowly schreef:
Keigaaf!!! Super. Het systeem is bedoeld voor de avond, ik weet niet of je er dan ook bent?
Dat wil dus zeggen dat ik mee mag genieten van die pizza's waar lyrisch over gedaan wordt O:)
Dan hoef ik me ook geen zorgen te maken dat ik te laat kom. Voor sommigen is dat geen probleem. Zelf ben ik meer een nachtuil...

De AVR2800 heeft een functie om het volume van de verschillende speakers aan te passen. Ook vertraging is in te stellen. Wij hebben dus wat te stoeien om alles correct te configureren.


Mijn NAS/streamer blijft thuis. Maar Roger Waters - In the Flesh komt natuurlijk wel mee :-).
Tot morgen
Hans.

!! ALERT - IK HEB ZELF MAAR BEPERKT LUIDSPREKER KABEL IN HUIS !!
!! ga er dus van uit dat dit in Breda aanwezig is - hoeft natuurlijk geen engelenzilver te zijn :D !!
Laatst gewijzigd door pietpieper op vr 23 mei 2014, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Wowly »

Dan doen we de surrounds van HJ, de reciever van piet oke. Hardstikke bedankt mannen!

Is er iemand die lekker lange kabels heeft. Anders ga ik ff kijken wat ik nog heb liggen (niet veel meer...)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Wowly »

HJ, krijg je dat sdx monster nog mee?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Henkjan »

Wowly schreef:
HJ, krijg je dat sdx monster nog mee?
niemand heeft zich aangemeld voor transport, dus helaas gaat dat niet door
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Henkjan »

pappaleo schreef:
Henkjan schreef:
in mijn surround zit een 6" woofert

mijn surround receiver is een dikke HK, maar ook zonder hdmi, dus als Piet die van hem al heeft klaarstaan blijft die van mij op zolder
Dan die van jou maar. Wat ik mee wilde nemen is een voorloper van mijn (avatar) monitor
ik ga ze inpakken
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hulp bij samenstellen surroundset Breda 2014

Bericht door Henkjan »

Jan, je neemt toch wel "Stop Making Sense" mee hè. :rock:


ik heb "koyaanisqatsi" al ingepakt
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”