BG Neo10, iemand ervaring met deze driver?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gerrit
Contacteer:

BG Neo10, iemand ervaring met deze driver?

Bericht door Gerrit »

Zoekend naar iets wat onder mijn bandje past kwam ik de BG Neo10 tegen.
Neo10-datasheetV9.pdf
(399.48 KiB) 84 keer gedownload
Heeft er iemand ervaring met deze driver? Ik zag wel een draadje over een dipool ontwerp met deze driver, maar dat lijkt een stille dood gestorven. Waar zou je die het beste kunnen kopen?
Één in een dipool zal wel niet laag genoeg gaan, zou je twee naast elkaar kunnen gebruiken en dan laten doorlopen tot 1000-1500Hz?

Gerrit
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: BG Neo10, iemand ervaring met deze driver?

Bericht door Henkjan »

Proraum in Duitsland heeft daar een paar ontwerpen mee iirc (er heeft er ooit een in de K&T of HH gestaan), zij zijn ook de exclusieve verkoper van deze in europa.

volgens t datasheet zou je deze vanaf ~300Hz moeten kunnen gebruiken, lager bij toepassing van meerdere
Gerrit
Contacteer:

Bericht door Gerrit »

Henkjan schreef:
Proraum in Duitsland heeft daar een paar ontwerpen mee iirc (er heeft er ooit een in de K&T of HH gestaan), zij zijn ook de exclusieve verkoper van deze in europa.

volgens t datasheet zou je deze vanaf ~300Hz moeten kunnen gebruiken, lager bij toepassing van meerdere
De test uit HH heb ik:
pro20d-hobby-hifi.pdf
(2.2 MiB) 242 keer gedownload
Ze zijn nogal lyrisch over de kwaliteiten van de Neo10. Ik heb ook nog een thread op DIY audio gelezen van iemand die een OB met twee en zelfs vier had gebouwd en ik vroeg me af of er hier ook iemand echt mee bezig is geweest.
Jammer dat overal de schaal van de watervaldiagrammen beperkt is tot 30dB of zelfs 25dB, ik wil wel eens zien wat daar onder gebeurd dus met een verticale schaal van 40dB of 50dB.

Gerrit
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Gerrit schreef:
Henkjan schreef:

De test uit HH heb ik:
pro20d-hobby-hifi.pdf
Ze zijn nogal lyrisch over de kwaliteiten van de Neo10. Ik heb ook nog een thread op DIY audio gelezen van iemand die een OB met twee en zelfs vier had gebouwd en ik vroeg me af of er hier ook iemand echt mee bezig is geweest.
Jammer dat overal de schaal van de watervaldiagrammen beperkt is tot 30dB of zelfs 25dB, ik wil wel eens zien wat daar onder gebeurd dus met een verticale schaal van 40dB of 50dB.

Gerrit
Heeft DS23Man er niet één cadeau gekregen voor alle ellende die hij heeft gehad met de BG RD50 van zijn Ultrazooom? Misschien dat hij wat meer kan vertellen over de Neo10.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Ik heb 2 Neo 8-s
Zweitse

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Ik heb 2 Neo 8-s
Ik ga dus niet door voor de wasmachine :evil:
Plaats reactie