Even voorstellen

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tony Macaroni
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 21 apr 2014, 19:38
Locatie: Capelle aan den IJssel

Even voorstellen

Bericht door Tony Macaroni »

Hallo...

Ik ben Ton...sins een paar jaar geïnfecteerd met het Quad virus. Daarvoor Revox maar niet helemaal weg van het geluid wel van de stijl..grof, degelijk en zwaar.
Doordat ik nu wat meer tijd heb ben ik me wat meer gaan verdiepen in de vintage audio, nu het het Quad set 33-
303 rustig staat te snorren, word een tweede 303 gereviseerd om die in de toekomst als tweede mono blok op de 33 aan te sluiten.
Mijn idee gaat ook uit naar een mooie buizen versterker, geweldig dat warme geluid van die buizen...

Ik hoop dat ik veel vragen hier bij jullie kan plaatsen....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Henkjan »

Hallo Ton, welkom hier.
Laat de vragen (en verslagen van wat je al hebt gedaan) maar komen \:D/
Gebruikersavatar
Tony Macaroni
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 21 apr 2014, 19:38
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Even voorstellen

Bericht door Tony Macaroni »

Goeiemorgen HenkJan...

Nou daar komt de eerste vraag dan..
Is het te doen om een setje oude mono buizen versterkers om te bouwen naar een goed spelend setje eind blokken.
Ik heb namelijk een oud setje op het oog maar buizen is nog een vrij onbekend terrein voor mij.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Even voorstellen

Bericht door AatV »

Tony Macaroni schreef:
Is het te doen om een setje oude mono buizen versterkers om te bouwen naar een goed spelend setje eind blokken.
Ik heb namelijk een oud setje op het oog maar buizen is nog een vrij onbekend terrein voor mij.
Welke buizen heb je liggen en zijn ze nog in orde?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Muug »

Tony Macaroni schreef:
geweldig dat warme geluid van die buizen...
Hello Ton(y) !
Ik heb dankzij de hulp van vele mensen hier drie maand geleden ook mijn eerste buizenbak in elkaar gestoken. Dus dat gaat jou ook zeker lukken !
Ik citeer je eventjes omdat er wat alarmbelletjes in mijn hoofd beginnen te rinkelen telkens ik "warme geluid van buizen" te lezen krijg. :wink: Vroeger, in lang vervlogen tijden, toen componenten en kennis nog niet optimaal waren, voegden buizenversterkers inderdaad een warme klankkleur toe aan de muziek. Maar een deftig uitgedacht hedendaags ontwerp voegt tegenwoordig niets meer aan toe hoor ! Mijn buizenversterker dus is daarin compleet neutraal, die doet een cd of plaat klinken zoals ze opgenomen zijn. Ik wil maar zeggen dat als je een "warme" buizenbak wilt, dat je dan ook zorgvuldig gaat moeten zoeken naar een ontwerp dat een dergelijke klankkleur toevoegt. :D
Gebruikersavatar
Tony Macaroni
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 21 apr 2014, 19:38
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Even voorstellen

Bericht door Tony Macaroni »

Hallo Muug...

Je slaat de spijker echt boven op zn kop...whahaha..idd het echte warme geluid is ook een soort gevoel (denk ik)
Maar mijn doel is eigenlijk om een leuk mono buizen setje te bouwen van een oud setje.
Ik soms sets (nieuw) over internet vliegen voor duizende euro's maar daar wil ik mijn eigen niet mee meten, hoewel ik het wel heeeeeel mooi vind.
Gebruikersavatar
Tony Macaroni
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 21 apr 2014, 19:38
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Even voorstellen

Bericht door Tony Macaroni »

Ik zag dat somige nieuwe leden hun audio ook even beschrijven....
Bij deze dan ook even de mijne.. Revox B77-MK II, Revox A77, Quad 33, 2 x Quad 303 waarvan ik er 1tje annut reviseren ben..Quad FM3....ik had ook een Quad AM maar heb deze in een heel dom moment van een kort stondige geestelijke armoede verkocht.
BNS luidspeakers soundcolom 2, Bose 901 en een platenspeler van Pioneer uit ongeveer 1970..type en model is mij even ontschoten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Even voorstellen

Bericht door ray5150 »

Da's een mooie verzameling, ergens in het Noord-oosten zit ook zo'n Revox & Studer liefhebber...
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=19946

Kende je deze (zeer informatieve) site al ?
http://www.quadrevisie.nl/home.html
Plaats reactie