Pagina 1 van 2
Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: zo 13 apr 2014, 21:31
door dirklammers
Ik wil een nieuwe versterker gaan bouwen en aarzel tussen de Ncore 400 en de UCD 400 HG. Het is nogal een fors prijsverschil voor een 2 kanaals uitvoering. Is die Ncore nu echt zoveel hoorbaar beter ? Altijd leuk om voor het beste van het beste te gaan maar soms is het op een na beste ook goed genoeg.
Dirk
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: zo 13 apr 2014, 21:40
door dre
Ik vond de n-core beter in breedte en diepte.
Een hg is ook al erg goed,maar persoonlijk zou ik toch voor de n-core gaan.
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: zo 13 apr 2014, 22:09
door Zweitse
Prijsverschil is inderdaad fors

Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: ma 14 apr 2014, 0:49
door ray5150
Hoe fors is fors, in dit geval ?
Ik weet niet of Dirk in de Randstad woont,
maar as. Zaterdag kun je er een paar N-core systemen live in actie in Alphen a/d Rijn zien en horen.
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: ma 14 apr 2014, 10:30
door dirklammers
Hoe fors is fors, in dit geval ?
Nou ja, 2 X Ncore 400 + 2 X SMPS 600 kosten inclusief BTW 1.222,10 euro.
Een versterker op basis van de UCD400HG in de maximale kwaliteit met 2 X SMPS400A400 kost 511,83 euro. Dat vind ik toch nog al een verschil.
Trouwens, waarom is zou die SMPS 600 zo duur zijn (190 ex BTW) in vergelijking met de SMSP1200A400. Die kost maar 150 euro ex BTW en zou toch met gemak (1200 watt !!) 2 X Ncore 400 moeten kunnen voeden ? Is daar wellicht nog geld te besparen of zijn de Ncore 400 en de SMPS600 echt onverbrekelijk aan elkaar verbonden ?
Dirk
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: ma 14 apr 2014, 12:42
door hsmeets
Moeilijke vraag om te beantwoorden. Als jij een hoorbaar verschil constateert dan moet je voor jezelf bepalen of dat verschil jou dat extra geld waard is. Voor iedereen ligt dat anders.
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: ma 14 apr 2014, 13:29
door koifarm
Ik zou dan 2 x UCD700lz met 2xSMPS1200A700 laten bouwen. De UCD700lz heeft ncore1200 specs en die moet de totale top van hypex zijn.Alleen jammer dat je deze niet los kunt kopen maar wel via een oem bouwer kunt laten inbouwen in een komplete versterker. Door de zeer lage uitgangsimpedantie kan deze UCD700 wel 38A aan uitgangsstroom leveren.
Ook mooi UCD400mp, UCD en smps samen op een print.
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: ma 14 apr 2014, 14:47
door hsmeets
Hééé, dan heb jij een andersoortig account in de hypex webshop dan ondergetekende....die modules zie ik niet en wist ook niet van het bestaan af. Okay, ze hebben OEM producten, die UcD400MP zal daar ook wel onder vallen, net als de 700lz (die wel op de hypex.nl website staat bij de OEMproducten).
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: ma 14 apr 2014, 16:15
door koifarm
Hypex heeft zeer veel mooie producten de laatste paar jaar gemaakt , alleen zijn ze niet toegankelijk voor particulieren. Het enigste wat die hebben gekregen is een ncore400 die veel te duur is. Maar dat zijn de keuze's van Hypex.
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: ma 14 apr 2014, 16:41
door hannesie
Je kunt toch ook 2 Ncores op 1 SMPS voeding zetten, dat heeft volgens mij ds23man gedaan.
Voldoende sap voor die jongens.
Of moeten het noodzakelijk Monoblokken worden?
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: ma 14 apr 2014, 18:51
door ray5150
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: ma 14 apr 2014, 21:48
door dirklammers
Je kunt toch ook 2 Ncores op 1 SMPS voeding zetten,
Kweet niet hoor ? Volgens mij heeft ds23man een SMPS600 gebruikt. Maar die levert toch maximaal 600 watt ? Is dat nou wel genoeg voor twee ncores die elk 400 watt kunnen leveren. Oke dat doen ze natuurlijk niet continue, maar is er voor de pieken wel genoeg reserve dan ? Beetje zonde om twee dure ncores te voeden met een te krappe voeding toch ? Kun je dan niet beter een SMPS1200 nemen ? Of voor elke ncore een eigen SMPS400a400 ? Die zijn betaalbaar.
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: ma 14 apr 2014, 21:56
door hsmeets
dirklammers schreef:Je kunt toch ook 2 Ncores op 1 SMPS voeding zetten,
Kweet niet hoor ? Volgens mij heeft ds23man een SMPS600 gebruikt. Maar die levert toch maximaal 600 watt ? Is dat nou wel genoeg voor twee ncores die elk 400 watt kunnen leveren. Oke dat doen ze natuurlijk niet continue, maar is er voor de pieken wel genoeg reserve dan ? Beetje zonde om twee dure ncores te voeden met een te krappe voeding toch ? Kun je dan niet beter een SMPS1200 nemen ? Of voor elke ncore een eigen SMPS400a400 ? Die zijn betaalbaar.
het zijn 4 Ncores met 2 SMPS600 als ik het goed heb gebruikt DS23man dat in een actieve setup waar 1 van de 2 Ncores per kanaal niet zo hard hoeft te werken.
Voor een reguliere 2 kanaals versterker en ook afgezet tegen de kosten zou ik niet beknibbelen op de voeding.
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: ma 14 apr 2014, 22:28
door koifarm
Als ik naar het impedantie verloop van de luidsprekers kijk. Komt niet beneden de 4ohm. Dan zou ik voor de UCD400Hg met HXR gaan met een conventionele voeding. UCD180HG met HXR moet ook prima gaan.
Sorry ik zie net dat je al UCD180 hebt.
Nou dan zul je met de UCD400 niet veel verschil merken. en ik vindt de Ncore niet het geld waard aangezien het verschil minimaal is.
Wil je toch graag wat bouwen, kijk dan eens naar actieve filter mogelijkheden want je hebt hele leuke versterkers hiervoor.
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: ma 14 apr 2014, 22:51
door Henkjan
koifarm schreef:Als ik naar het impedantie verloop van de luidsprekers kijk. Komt niet beneden de 4ohm. Dan zou ik voor de UCD400Hg met HXR gaan met een conventionele voeding. UCD180HG met HXR moet ook prima gaan.
Sorry ik zie net dat je al UCD180 hebt.
Nou dan zul je met de UCD400 niet veel verschil merken. en ik vindt de Ncore niet het geld waard aangezien het verschil minimaal is..
zoveel mensen zoveel meningen, ik heb ook wel gehoord dat een 400 beter is dan een 180. zelf heb ik in Beesterzwaag eens de ncore vergeleken met een 180 en dat was idd geen groot verschil, maar het was er wel (in t voordeel van de ncore)
hsmeets schreef:Moeilijke vraag om te beantwoorden. Als jij een hoorbaar verschil constateert dan moet je voor jezelf bepalen of dat verschil jou dat extra geld waard is. Voor iedereen ligt dat anders.
oftwel: zelf luisteren

op de luisterdag in Alphen is in elk geval een ncore aanwezig
ik heb zelf 3 keer geslikt en toch de ncore gekozen volgens de logica: ik heb er nu de centen voor en dan weet ik dat het in elk geval niet aan de versterker ligt

Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: vr 09 mei 2014, 17:21
door dirklammers
Oké, dan toch maar besloten voor de NCore 400 te gaan "sparen". Om de investering te spreiden eerst één NCore 400 besteld en vandaag ontvangen. Ik was eigenlijk verbaasd dat hier een kabelsetje bij zat met maar aan één kant een Molex-stekker. Ik had verwacht dat er een verbindingskabel bij zou zitten met twee stekkers om gelijk aan te sluiten op de SMPS600. Als ik nou straks een SMPS600 koop zit er dan wéér een "halve" kabel bij en moet ik die aan elkaar knopen of wordt die SMPS600 wel geleverd met een tweezijdige kabel ?
De huidige kabel biedt me natuurlijk wel de mogelijkheid om vast op een andere voeding te draaien ....
Wordt vervolgd. Hoewel ..... dit wordt natuurlijk geen spannend bouwverslag. 23 X 28 Hifi2000 kastje, front- en achterplaat bewerkt door Schaeffer. Het is allemaal als "tig" keer vertoond.
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: vr 09 mei 2014, 20:14
door ds23man
Bij de Smps600 zit een kabel geleverd met 2 molex connectoren.
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: vr 09 mei 2014, 21:34
door dirklammers
Oke dank je.
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: zo 11 mei 2014, 11:54
door dirklammers
Nog een vraagje: aan de ingangsconnector van de NCore 400 zit ook een AMPON aansluiting. Bij de UCD180 kon ik dit draadje vastmaken aan een speciale uitgang op de SMPS voeding (zie foto, gele draadje). Maar waar maak ik dit bij de SMPS600 / NCore400 vast ? Ik begrijp dat ik die AMPON "laag" moet maken om de NCore 400 in te schakelen, maar is de "nul" van de SMPS600 voeding ergens apart bereikbaar ?
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: zo 11 mei 2014, 12:18
door Henkjan
mss heeft ds23man nog van die mooie standby printjes voor je?
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: zo 11 mei 2014, 12:34
door ray5150
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: zo 11 mei 2014, 14:22
door dirklammers
mss heeft ds23man nog van die mooie standby printjes voor je?
Zelf zie ik niet zoveel nut in het standby zetten van de NCore's. Die worden straks gewoon in de 230V van de voeding geschakeld en staan dus "aan" of "uit".
Ik heb het printje natuurlijk wel even bekeken - dank Ray voor de link - maar dan blijft de vraag "wat" schakelt het printje nu precies ? Dat "losse draadje" van de input-plug aan de NCore moet dus "ergens" naartoe geschakeld worden. Ik denk dus aan de massa, maar wélke massa ?
Dirk
Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: zo 11 mei 2014, 14:56
door ds23man
RTFM......

Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: zo 11 mei 2014, 15:29
door ray5150
dirklammers schreef:. Ik denk dus aan de massa, maar wélke massa ?
Zijn er meerdere massa's dan ?

Re: Ncore 400 of UCD400HG
Geplaatst: zo 11 mei 2014, 15:37
door ds23man
Sjongejonge, staat toch duidelijk in de gebruiksaanwijzing..........
