Beginner, wat te bouwen?
Moderator: Beheerdersteam
-
harmdelaat
Beginner, wat te bouwen?
Ik ben een beginner op het gebied van DIY audio. Ik ben vrij gevorderd in houtbewerking, maar niet zo gevorderd in electra.
Ik heb inmiddels wel aardig wat kistradio's gebouwd, maar zou nu een versterker + bijpassende speakers willen bouwen voor mijn huiskamer.
Het setje zou moeten voldoen aan de volgende eisen:
- Goede & heldere geluidskwaliteit (ik draai voornamelijk rock, blues, etc)
- Hoeft niet kei-hard te gaan, maar wel enig volume zou mooi zijn
- Ik wil een raspberry pi (Volumio) met DAC aansluiten als inputbron
Zelf zit ik te denken aan een setje Cyburgs Needle speakers. Nu zie ik dat het mogelijk is deze in verschillende uitvoeringen te bouwen. Wat raden jullie me aan? Welke drivers? Is het eventueel ook mogelijk om de Needles te bouwen in hardhout i.p.v. MDF of multiplex?
Qua versterker denk ik nu zelf aan een Tripath TK2050 (Sure TK250). Maar geen idee of dat een goede keuze is.
Wie kan me helpen?
Zie hieronder mijn kistradio creatie:
[img]http://i.imgur.com/JentLa9l.jpg[/img]
Ik heb inmiddels wel aardig wat kistradio's gebouwd, maar zou nu een versterker + bijpassende speakers willen bouwen voor mijn huiskamer.
Het setje zou moeten voldoen aan de volgende eisen:
- Goede & heldere geluidskwaliteit (ik draai voornamelijk rock, blues, etc)
- Hoeft niet kei-hard te gaan, maar wel enig volume zou mooi zijn
- Ik wil een raspberry pi (Volumio) met DAC aansluiten als inputbron
Zelf zit ik te denken aan een setje Cyburgs Needle speakers. Nu zie ik dat het mogelijk is deze in verschillende uitvoeringen te bouwen. Wat raden jullie me aan? Welke drivers? Is het eventueel ook mogelijk om de Needles te bouwen in hardhout i.p.v. MDF of multiplex?
Qua versterker denk ik nu zelf aan een Tripath TK2050 (Sure TK250). Maar geen idee of dat een goede keuze is.
Wie kan me helpen?
Zie hieronder mijn kistradio creatie:
[img]http://i.imgur.com/JentLa9l.jpg[/img]
- CoenvanDongen
- Contacteer: