Pagina 1 van 1
Schoolwerkstuk
Geplaatst: ma 03 apr 2006, 14:45
door Jan-Willem
Hallo allemaal
Ik moet morgen een fotoreportage voor CKV (cultureel en kunstzinnige vorming ) inleveren. Nu mag dit in principe overal overgaan, ik d8 vandaag dus, dan doe ik het over het zelf bouwen van een speaker
Het mag grappig worden, iemand nog tips

, het moet uit minimaal 20 foto's bestaan.
Ik post het wel als het klaar is, of heeft iemand zo een reeks met 20 foto's
Groeten JW
Geplaatst: ma 03 apr 2006, 15:14
door Bart_M
Je bent wel op tijd begonnen.
Kijk eens in de showcase, daar zal toch wel een rapportage tussen staan?
Geplaatst: ma 03 apr 2006, 15:19
door Jan-Willem
Bart_M schreef:Je bent wel op tijd begonnen.
Kijk eens in de showcase, daar zal toch wel een rapportage tussen staan?
Idd, veels te druk met zelfbouw

Het is idd een idee, stom vanmij alhoewel de docent wel bij mij is thuis geweest, dus ik moet alleen foto's hebben van de speaker, geen omgeving

.
Ik zoek wel ff, denk misschien heeft iemand een snelle link

(met gemakkelijke uitleg)
Geplaatst: ma 03 apr 2006, 15:48
door Henkjan
Bart_M schreef:Je bent wel op tijd begonnen.
idd, het is nog geeneens avond

Geplaatst: ma 03 apr 2006, 16:22
door Edo
Geplaatst: ma 03 apr 2006, 17:14
door voodooless
Als het grappig mag zijn:
- neem een mooie 12", 15" of 18" woofer. Bij voorkeur een exemplaar dat > 1000 euro kost.
- Vul de cone met een kilo zand of water
- zet je cam klaar
- soldeer een draad met stekker aan de terminals van de woofer
- steek hem in het stopcontact
- lachen maar

Geplaatst: ma 03 apr 2006, 17:14
door Jan-Willem
Is eigenlijk niet helemaalwat ik bedoel

maar toch bedankt, heb hem nu in mijn bladwijzers staan

Geplaatst: ma 03 apr 2006, 17:47
door hovingtim
deepspace schreef:Als het grappig mag zijn:
- neem een mooie 12", 15" of 18" woofer. Bij voorkeur een exemplaar dat > 1000 euro kost.
- Vul de cone met een kilo zand of water
- zet je cam klaar
- soldeer een draad met stekker aan de terminals van de woofer
- steek hem in het stopcontact
- lachen maar

GAAK METEEN PROBEREN FILMPJES VOLGEN:P
Denk je dat het ook met een subwoofer van 250 euro kan?
Geplaatst: ma 03 apr 2006, 18:20
door Jan-Willem
hovingtim schreef:deepspace schreef:Als het grappig mag zijn:
- neem een mooie 12", 15" of 18" woofer. Bij voorkeur een exemplaar dat > 1000 euro kost.
- Vul de cone met een kilo zand of water
- zet je cam klaar
- soldeer een draad met stekker aan de terminals van de woofer
- steek hem in het stopcontact
- lachen maar

GAAK METEEN PROBEREN FILMPJES VOLGEN:P
Denk je dat het ook met een subwoofer van 250 euro kan?
Hahah jammer dat ik geen mooie woofer van 12 of groter heb, anders had ik het zeker gerpobeerd

Geplaatst: ma 03 apr 2006, 18:27
door KT88
Als je al aan het zelfbouwen bent, kun je daar dan geen fotoreportage van maken???
Afgelopen week op de Musikmesse in Frankfurt zag ik in een standje van een Chinese (kopie) fabrikant van luidsprekerchassis' een 15 incher, gevuld met water en enkele dobberende eendjes daarin.
Het geheel aangestuurd met naar schatting 15 tot 20 Hz blok gaf een aardig whirlpool effect, waarin de eendjes vrolijk dobberend de gehele conusrand volgden
