The Quacker stelt zich voor

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Quacker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 20:29
Locatie: Almelo

The Quacker stelt zich voor

Bericht door The Quacker »

Hallo allen,

Na een aantal maanden lezen op dit forum heb ik besloten om een account te maken.
De reden hiervoor is natuurlijk dat ik wil beginnen met het zelf bouwen van een paar speakers.

Stap 1 in het proces van het bouwen is natuurlijk je aanmelden bij het zelfbouwaudio forum en je voorstellen.
Mijn naam is Thijs, ik ben 19 jaar en momenteel student.
Ervaringen met het zelf bouwen van speakers en componenten heb ik nog niet.
Wel heb ik, voornamelijk gratis, een aantal leuke audio componenten verzameld.
In de bijlage is mijn opstelling te zien. De front speakers zijn 2 jamo's sl 90, een 3-weg bass reflex van 31 liter, echter zijn beide mid range units kapot. Als centre speaker een philips cs 710 afkomstig uit een 7.1 surround setje. Achter staan 2 kenwood ls-a5 speakers afkomstig van een stereo set. Al deze speakers worden aangestuurd door onkyo nr-414.

De meeste studenten hebben niet veel geld voor dure speakers, zo ook ik niet.
Na enige tijd zoeken naar een goedkope speaker kwam ik uit bij de LBVS, een goedkope vloerstaander met goede prestaties, beweren velen. Ook het zogenoemde copper project riep mijn aandacht, een speaker die afgelopen luisterdag bij velen in de smaak viel en ook wel de 'nieuwe LBVS' werd genoemd.
Laatst genoemde speaker, the copper, lijkt nu nummer één voor mijn zelfbouw project, maar ik sta open voor suggesties en tips.

Thijs
Bijlagen
Vooraanzicht
Vooraanzicht
Kenwood speaker
Kenwood speaker
close-up jamo sl 90
close-up jamo sl 90
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: The Quacker stelt zich voor

Bericht door ray5150 »

Welkom, Thijs. :D
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: The Quacker stelt zich voor

Bericht door AatV »

The Quacker schreef:
Ook het zogenoemde copper project riep mijn aandacht, een speaker die afgelopen luisterdag bij velen in de smaak viel en ook wel de 'nieuwe LBVS' werd genoemd.
Laatst genoemde speaker, the copper, lijkt nu nummer één voor mijn zelfbouw project, maar ik sta open voor suggesties en tips.

Thijs
Welkom Thijs
Heb 'the copper' ook gehoord in Almelo, inderdaad een aanrader!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: The Quacker stelt zich voor

Bericht door avdboom »

Welkom O:)
Plaats reactie