Pagina 1 van 2
Higher Fi
Geplaatst: di 25 feb 2014, 18:44
door jeroen_d
Ik kreeg deze link van hans_b binnen, leek me wel leuk om hier te plaatsen. De lijst van Higher Fi begint met speakers van meer dan een miljoen dollar. Op pagina 9 staat een kloon van de speakers van dre voor een ton (of was het andersom?

).
http://www.higherfi.com/spkrlist/speake ... &pagenum=1
Re: Higher Fi
Geplaatst: di 25 feb 2014, 18:50
door ds23man
Re: Higher Fi
Geplaatst: di 25 feb 2014, 19:08
door ray5150
Re: Higher Fi
Geplaatst: di 25 feb 2014, 21:54
door Muug
The Opulence incorporates Dark Star, an optional second way of experiencing music which is independent of the drivers in the speaker itself and delivers music into the listeners brain, bypassing the ears.
The Opulence employs innovative magnetic control systems developed from nuclear reactor containment to structure internal magnetic fields in a way that is non-damaging to music reproduction.
Re: Higher Fi
Geplaatst: di 25 feb 2014, 23:06
door John P
The moon audio kost $1,111,111. Misschien iets voor een carnavalswagentje?
Re: Higher Fi
Geplaatst: di 25 feb 2014, 23:11
door Pjotr
Muug schreef:The Opulence incorporates Dark Star, an optional second way of experiencing music which is independent of the drivers in the speaker itself and delivers music into the listeners brain, bypassing the ears.
The Opulence employs innovative magnetic control systems developed from nuclear reactor containment to structure internal magnetic fields in a way that is non-damaging to music reproduction.

Is dat hetzelfde als incontinent?

Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 12:35
door ray5150
Dan kan je net zo goed gelijk een USB of Firewire in je hersenpan laten zetten, worden je oren ook omzeilt...

Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 12:38
door Muug
Het revolutionaire eraan is dat je geen speakers meer nodig hebt. Je hoort de muziek gewoon in je hoofd. Klein nadeel aan de uitvinding is dat je nog steeds voor 1.000.000$ aan drivers nodig hebt om een sterk genoeg magnetisch veld te generen dat je hersens doet meezwabberen. Daar hebben ze nog niet meteen iets op gevonden.
Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 13:02
door Pjotr
Mwah, de Japanners hebben 20 jaar geleden al zoiets met een PC ontwikkeld: Zonder toetsenbord en beeldscherm. Klein nadeel: Je moest wel goed het Japans beheersen

Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 13:21
door AatV
Wat Muug dus zei, bovendien :
The Opulence is the latest in the series of what MoonAudio calls its "ultra-limited edition functional acoustic art works". MoonAudio sells its limited edition products to a refined client base offered exclusively through HigherFi, the world’s largest retailer of ultra-luxury audio products.
Dus deze "kunst" is alleen voor "verfijnde" klanten.
Each unit is hand-crafted using the world's best materials, parts and drivers and manufactured in the USA.
Als het het beste van het beste moet zijn lijkt me "manufactured in the USA'' een behoorlijke beperking.
The Opulence weighs over one ton due to an integrated internal vibrational control system derived from stealth fighters and tactical submarine technology.
Dat die stealth fighters nog van de grond komen...
The Opulence incorporates Dark Star, an optional second way of experiencing music which is independent of the drivers in the speaker itself and delivers music into the listeners brain, bypassing the ears. All other traditional speakers have produced sound which arrives at the brain through the ears. Dark Star is perceived as delivering music INSIDE the listeners brain and can be fully experienced with the ears completely plugged. This is the only speaker in the world with such technology.
Zou het niet een stuk goedkoper zijn om een zware magneet zoals deze te bestellen, nog veel krachtiger:
The Opulence employs innovative magnetic control systems developed from nuclear reactor containment to structure internal magnetic fields in a way that is non-damaging to music reproduction. The designers of the Opulence have been involved in the ultra high end audio industry internationally for the past 25 years where they methodically crafted the crucial design elements integrated into the products design. Installation and set-up in the customers home anywhere in the world is included in the purchase price.
Daar komt 'tie weer : Ditmaal technologie uit de nucleaire industrie, valt een beetje tegen, CERN doet het tegenwoordig veel beter, daar worden redelijke magneetjes toegepast.
Ze worden wel thuis bezorgd, dat dan weer wel.
groet,
Aat
Weten we wel zeker dat het hier om een echt bedrijf gaat

Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 14:47
door Ah!buis
AatV schreef:Weten we wel zeker dat het hier om een echt bedrijf gaat

MoonAudio, onderdeel van de Moon sekte, gespecialiseerd in geleuter
Jammer alleen dat veel mensen gespecialiseerd zijn in het nalopen (en erger) van leuteraars
Anne
Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 16:41
door hsmeets
Elke gek kan elk prijskaartje op een speaker plakken, okay, hoogste binnenkomen, de klapperrrrrrrrrrrrrrr van de week:
Mad Audio: Exorbitance MkII
$ 2.000.000,-- euro / stuk Letop! tijdelijke, scherpe, introductie prijs, zolang de voorraad strekt.
Vanaf 1 april 2.250.000,--
Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 16:50
door jeroen_d
Gaat je niet lukken, deze is niet lelijk genoeg.
Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 18:43
door ds23man
hsmeets schreef:Elke gek kan elk prijskaartje op een speaker plakken, okay, hoogste binnenkomen, de klapperrrrrrrrrrrrrrr van de week:
p6-11.jpg
Mad Audio: Exorbitance MkII
$ 2.000.000,-- euro / stuk Letop! tijdelijke, scherpe, introductie prijs, zolang de voorraad strekt.
Vanaf 1 april 2.250.000,--
Wat een lullig BR pijpje voor dat geld!

Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 18:48
door Henkjan
héhé, dat heeft wel in de brommer van de buurman van de neef van een ESA medewerker gezeten hè, space technology dus

Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 19:15
door Ah!buis
hsmeets schreef:Elke gek kan elk prijskaartje op een speaker plakken, okay, hoogste binnenkomen, de klapperrrrrrrrrrrrrrr van de week:
Mad Audio: Exorbitance MkII
$ 2.000.000,-- euro / stuk Letop! tijdelijke, scherpe, introductie prijs, zolang de voorraad strekt.
Vanaf 1 april 2.250.000,--
Over m'n lijk
Anne
Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 19:54
door ds23man
Ah!buis schreef:hsmeets schreef:Elke gek kan elk prijskaartje op een speaker plakken, okay, hoogste binnenkomen, de klapperrrrrrrrrrrrrrr van de week:
Mad Audio: Exorbitance MkII
$ 2.000.000,-- euro / stuk Letop! tijdelijke, scherpe, introductie prijs, zolang de voorraad strekt.
Vanaf 1 april 2.250.000,--
Over m'n lijk
Anne
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=9oFGYR7r4ao[/youtube]

Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 20:36
door AatV
Dat jij Mie Ketelkamp nog kent!
groet,
Aat
Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 20:42
door ds23man
AatV schreef:Dat jij Mie Ketelkamp nog kent!
groet,
Aat
En Annie temeijer ook!

Re: Higher Fi
Geplaatst: wo 26 feb 2014, 20:55
door Ah!buis
ds23man schreef:AatV schreef:Dat jij Mie Ketelkamp nog kent!
groet,
Aat
En Annie temeijer ook!

Was dat die van paling in 't zout ?
Oh nee,dat was Schilder
Deze was Anita Kletsmeier
Anne
Re: Higher Fi
Geplaatst: do 27 feb 2014, 10:22
door avdboom
+1
Staan wel mooie tussen... maar bouw toch liever zelf en houd die 100k+ liever op de bank
(I wish....

)
Re: Higher Fi
Geplaatst: do 27 feb 2014, 13:54
door Wowly
Soms zit er een "kleren van de keizer" verhaal in. Ik vind dat altijd een magische mental fuck 1e klas, maar hij werkt wel. Stel nou voor dat je gewoon hééél erg veel geld hebt, en je wil dat laten rollen. Dan kies je toch gewoon een van die higher fi jongens, dat geld interesseert zo'n figuur helemaal niet.....
Re: Higher Fi
Geplaatst: do 27 feb 2014, 14:32
door Pjotr
Wowly schreef:Soms zit er een "kleren van de keizer" verhaal in. Ik vind dat altijd een magische mental fuck 1e klas, maar hij werkt wel. Stel nou voor dat je gewoon hééél erg veel geld hebt, en je wil dat laten rollen. Dan kies je toch gewoon een van die higher fi jongens, dat geld interesseert zo'n figuur helemaal niet.....
Dan ga je uit van het resultaat......... en dan kost het geld of het kost tijd.
Bij zelfbouw gaat het voor een groot (en soms is dat het grootste) deel om het plezier van de weg er naar toe.
Re: Higher Fi
Geplaatst: do 27 feb 2014, 14:55
door John P
Er is toch ook niemand die een Ferrari koopt vanwege zijn overtuigende handigheid in het verkeer? Als je geld teveel hebt verveel je je ook wel eens en terwijl een "normaal" mens dan een cd-tje bestelt op het internet zijn er jongens die zoiets laten komen. Het liefst moeten er 5 van dit soort setjes naast elkaar staan in een aparte ruimte waar ze nooit komen. Je kunt je geld ook gewoon weggeven maar dat is lang niet zo leuk.
Re: Higher Fi
Geplaatst: do 27 feb 2014, 17:47
door ray5150