Higher Fi

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Higher Fi

Bericht door jeroen_d »

Ik kreeg deze link van hans_b binnen, leek me wel leuk om hier te plaatsen. De lijst van Higher Fi begint met speakers van meer dan een miljoen dollar. Op pagina 9 staat een kloon van de speakers van dre voor een ton (of was het andersom? :mrgreen: ).

http://www.higherfi.com/spkrlist/speake ... &pagenum=1
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Higher Fi

Bericht door ds23man »

Haha, de Genesis met B&G RD-75 driver staat genoemd voor 360.000 dollar.......

Dus dan moet mijn systeem toch wel 250.000 op kunnen leveren! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Higher Fi

Bericht door ray5150 »

Hoe duurder, hoe lelijker... :shock: :shock: :? :roll:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Higher Fi

Bericht door Muug »

The Opulence incorporates Dark Star, an optional second way of experiencing music which is independent of the drivers in the speaker itself and delivers music into the listeners brain, bypassing the ears.
The Opulence employs innovative magnetic control systems developed from nuclear reactor containment to structure internal magnetic fields in a way that is non-damaging to music reproduction.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Higher Fi

Bericht door John P »

The moon audio kost $1,111,111. Misschien iets voor een carnavalswagentje?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Higher Fi

Bericht door Pjotr »

Muug schreef:
The Opulence incorporates Dark Star, an optional second way of experiencing music which is independent of the drivers in the speaker itself and delivers music into the listeners brain, bypassing the ears.
The Opulence employs innovative magnetic control systems developed from nuclear reactor containment to structure internal magnetic fields in a way that is non-damaging to music reproduction.
:shock: Is dat hetzelfde als incontinent? :?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Higher Fi

Bericht door ray5150 »

Dan kan je net zo goed gelijk een USB of Firewire in je hersenpan laten zetten, worden je oren ook omzeilt... :lol:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Higher Fi

Bericht door Muug »

Het revolutionaire eraan is dat je geen speakers meer nodig hebt. Je hoort de muziek gewoon in je hoofd. Klein nadeel aan de uitvinding is dat je nog steeds voor 1.000.000$ aan drivers nodig hebt om een sterk genoeg magnetisch veld te generen dat je hersens doet meezwabberen. Daar hebben ze nog niet meteen iets op gevonden.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Higher Fi

Bericht door Pjotr »

Mwah, de Japanners hebben 20 jaar geleden al zoiets met een PC ontwikkeld: Zonder toetsenbord en beeldscherm. Klein nadeel: Je moest wel goed het Japans beheersen :lol:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Higher Fi

Bericht door AatV »

Wat Muug dus zei, bovendien :

The Opulence is the latest in the series of what MoonAudio calls its "ultra-limited edition functional acoustic art works". MoonAudio sells its limited edition products to a refined client base offered exclusively through HigherFi, the world’s largest retailer of ultra-luxury audio products.
Dus deze "kunst" is alleen voor "verfijnde" klanten. :rofl:


Each unit is hand-crafted using the world's best materials, parts and drivers and manufactured in the USA.

Als het het beste van het beste moet zijn lijkt me "manufactured in the USA'' een behoorlijke beperking.


The Opulence weighs over one ton due to an integrated internal vibrational control system derived from stealth fighters and tactical submarine technology.

Dat die stealth fighters nog van de grond komen... :shock:


The Opulence incorporates Dark Star, an optional second way of experiencing music which is independent of the drivers in the speaker itself and delivers music into the listeners brain, bypassing the ears. All other traditional speakers have produced sound which arrives at the brain through the ears. Dark Star is perceived as delivering music INSIDE the listeners brain and can be fully experienced with the ears completely plugged. This is the only speaker in the world with such technology.

Zou het niet een stuk goedkoper zijn om een zware magneet zoals deze te bestellen, nog veel krachtiger:
magneet.jpg

The Opulence employs innovative magnetic control systems developed from nuclear reactor containment to structure internal magnetic fields in a way that is non-damaging to music reproduction. The designers of the Opulence have been involved in the ultra high end audio industry internationally for the past 25 years where they methodically crafted the crucial design elements integrated into the products design. Installation and set-up in the customers home anywhere in the world is included in the purchase price.

Daar komt 'tie weer : Ditmaal technologie uit de nucleaire industrie, valt een beetje tegen, CERN doet het tegenwoordig veel beter, daar worden redelijke magneetjes toegepast.
Ze worden wel thuis bezorgd, dat dan weer wel. :mrgreen:

groet,
Aat

Weten we wel zeker dat het hier om een echt bedrijf gaat :?:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Higher Fi

Bericht door Ah!buis »

AatV schreef:
Weten we wel zeker dat het hier om een echt bedrijf gaat :?:
MoonAudio, onderdeel van de Moon sekte, gespecialiseerd in geleuter :lol:
Jammer alleen dat veel mensen gespecialiseerd zijn in het nalopen (en erger) van leuteraars :shock:
Anne
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Higher Fi

Bericht door hsmeets »

Elke gek kan elk prijskaartje op een speaker plakken, okay, hoogste binnenkomen, de klapperrrrrrrrrrrrrrr van de week:
p6-11.jpg
Mad Audio: Exorbitance MkII

$ 2.000.000,-- euro / stuk Letop! tijdelijke, scherpe, introductie prijs, zolang de voorraad strekt.

Vanaf 1 april 2.250.000,--
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Higher Fi

Bericht door jeroen_d »

Gaat je niet lukken, deze is niet lelijk genoeg.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Higher Fi

Bericht door ds23man »

hsmeets schreef:
Elke gek kan elk prijskaartje op een speaker plakken, okay, hoogste binnenkomen, de klapperrrrrrrrrrrrrrr van de week:
p6-11.jpg
Mad Audio: Exorbitance MkII

$ 2.000.000,-- euro / stuk Letop! tijdelijke, scherpe, introductie prijs, zolang de voorraad strekt.

Vanaf 1 april 2.250.000,--
Wat een lullig BR pijpje voor dat geld! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Higher Fi

Bericht door Henkjan »

héhé, dat heeft wel in de brommer van de buurman van de neef van een ESA medewerker gezeten hè, space technology dus :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Higher Fi

Bericht door Ah!buis »

hsmeets schreef:
Elke gek kan elk prijskaartje op een speaker plakken, okay, hoogste binnenkomen, de klapperrrrrrrrrrrrrrr van de week:
Mad Audio: Exorbitance MkII
$ 2.000.000,-- euro / stuk Letop! tijdelijke, scherpe, introductie prijs, zolang de voorraad strekt.
Vanaf 1 april 2.250.000,--
Over m'n lijk :twisted:
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Higher Fi

Bericht door ds23man »

Ah!buis schreef:
hsmeets schreef:
Elke gek kan elk prijskaartje op een speaker plakken, okay, hoogste binnenkomen, de klapperrrrrrrrrrrrrrr van de week:
Mad Audio: Exorbitance MkII
$ 2.000.000,-- euro / stuk Letop! tijdelijke, scherpe, introductie prijs, zolang de voorraad strekt.
Vanaf 1 april 2.250.000,--
Over m'n lijk :twisted:
Anne
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9oFGYR7r4ao[/youtube]

:mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Higher Fi

Bericht door AatV »

Dat jij Mie Ketelkamp nog kent! :mrgreen:

groet,
Aat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Higher Fi

Bericht door ds23man »

AatV schreef:
Dat jij Mie Ketelkamp nog kent! :mrgreen:

groet,
Aat
En Annie temeijer ook! :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Higher Fi

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
AatV schreef:
Dat jij Mie Ketelkamp nog kent! :mrgreen:

groet,
Aat
En Annie temeijer ook! :rofl: :rofl: :rofl:
Was dat die van paling in 't zout ?
Oh nee,dat was Schilder
Deze was Anita Kletsmeier :lol:
Anne
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Higher Fi

Bericht door avdboom »

ray5150 schreef:
Hoe duurder, hoe lelijker... :shock: :shock: :? :roll:
+1

Staan wel mooie tussen... maar bouw toch liever zelf en houd die 100k+ liever op de bank :rofl:
(I wish.... :roll: )
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Higher Fi

Bericht door Wowly »

Soms zit er een "kleren van de keizer" verhaal in. Ik vind dat altijd een magische mental fuck 1e klas, maar hij werkt wel. Stel nou voor dat je gewoon hééél erg veel geld hebt, en je wil dat laten rollen. Dan kies je toch gewoon een van die higher fi jongens, dat geld interesseert zo'n figuur helemaal niet.....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Higher Fi

Bericht door Pjotr »

Wowly schreef:
Soms zit er een "kleren van de keizer" verhaal in. Ik vind dat altijd een magische mental fuck 1e klas, maar hij werkt wel. Stel nou voor dat je gewoon hééél erg veel geld hebt, en je wil dat laten rollen. Dan kies je toch gewoon een van die higher fi jongens, dat geld interesseert zo'n figuur helemaal niet.....
Dan ga je uit van het resultaat......... en dan kost het geld of het kost tijd.

Bij zelfbouw gaat het voor een groot (en soms is dat het grootste) deel om het plezier van de weg er naar toe.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Higher Fi

Bericht door John P »

Er is toch ook niemand die een Ferrari koopt vanwege zijn overtuigende handigheid in het verkeer? Als je geld teveel hebt verveel je je ook wel eens en terwijl een "normaal" mens dan een cd-tje bestelt op het internet zijn er jongens die zoiets laten komen. Het liefst moeten er 5 van dit soort setjes naast elkaar staan in een aparte ruimte waar ze nooit komen. Je kunt je geld ook gewoon weggeven maar dat is lang niet zo leuk.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Higher Fi

Bericht door ray5150 »

Van die mensen met geld te veel die een HT'tje om hun vrienden mee te imponenren... :roll: :roll: :shock:

http://www.soundandvision.com/content/p ... emy-kipnis
Plaats reactie