Alweer 2 uur geleden kwam ik via google op dit mooie forum terecht... Dit omdat ik mij aan het oriënteren ben voor de aanschaf van een knappe subwoofer. Sinds een jaar of 10 bouw ik geluidsinstallaties in in mijn auto's en daarom dacht ik vanmorgen: "waarom zal ik zelf niet eens een sub voor thuis in elkaar hobbien"...
Wie ben ik verder, Bas Grift, 29 jaar en gek op auto's, audio, muziek en alle andere dingen die mannen bezig houden
Ik heb dus al een tijdje rond zitten zoeken op het forum, maar heb nog geen ervaring in het bouwen van eigen componenten. Het lijkt mij super om mijn eigen sub + versterker in elkaar te knutselen. Maar hoe en waar vind ik de info (heb de zoekfunctie al gebruikt). Ik zou graag willen weten:
1. Onze woonkamer is 55m2 / 143m3 en zoek naar een sub die zowel als ondersteuning bij muziek als volwaardige home thx woofer kan functioneren. Ik heb op het forum al gelezen over het plaatsen van meerdere kisten door de kamer, maar ik denk dat ik dan geen woonkamer van 55m2 meer heb vanwege een scheiding
2. Onder de 40-50hz doen mijn zuilen niets meer, 30-60hz is denk ik het belangrijkste gebied,
3. Is het zelf bouwen van een versterker aan te raden of ga ik dan te hard? Ik kan over het zelf fabriceren van een versterker niet echt een DIY vinden. Wat heb ik eigenlijk allemaal nodig?
De rest van mijn hifi bestaat uit:
Marantz PM-15S1
Marantz SA-15S2
Infinity Delta 60 zuil luidsprekers
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Bas