De SPH 100 AL ,
Is dat een goede speaker om een surroundsetje mee te maken?
Dus 5 satellieten en uiteinelijk een sub voor het laag.
Ik wil deze speaker misschien gaan gebruiken samen met de DT 107,
deze units zijn allebei van monacor. Ik wilde win isd gebruiken, maar
hier kan ik deze niet vinden, ook niet pro. En toevoegen is me een beetje
onduidelijk.
Wie kan me Helpen.....
groetjes ,
Thomas
Need some help!!!
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
http://www.monacor.com/de/produktseite_ ... E&typ=full
ziet er goed uit, zal t zeker met sub lekker doen, hoge Qt dus zal voor z'n formaat redelijk laag gaan in gesloten. met wat daar op de site staat moet je 'm prima met winISD kunnen simu-en lijkt me!
ziet er goed uit, zal t zeker met sub lekker doen, hoge Qt dus zal voor z'n formaat redelijk laag gaan in gesloten. met wat daar op de site staat moet je 'm prima met winISD kunnen simu-en lijkt me!
-
Thora
- Ook commercieel actief
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 27 sep 2004, 16:34
- Locatie: Andijk
- Contacteer:
Is het erg als je iets niet kan invullen bij het invoeren van een
nieuwe speaker bij win isd pro? Hoe betrouwbaar is het systeem?
En Hoe laag zal ik komen denk je ? Heb je daar een idee van?
en is de speaker aangezien de QTS is 0,55 dacht ik te lezen meer
geschikt voor gesloten of geflext?
Wat is een aannemelijke frequenty bereik voor surroundspeakers?
Als daar dus een sub onder komt? Hoe ver laat je de sub dan doorlopen?
Wat een vragen he?
Thomas
nieuwe speaker bij win isd pro? Hoe betrouwbaar is het systeem?
En Hoe laag zal ik komen denk je ? Heb je daar een idee van?
en is de speaker aangezien de QTS is 0,55 dacht ik te lezen meer
geschikt voor gesloten of geflext?
Wat is een aannemelijke frequenty bereik voor surroundspeakers?
Als daar dus een sub onder komt? Hoe ver laat je de sub dan doorlopen?
Wat een vragen he?
Thomas
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
ken t programma niet, sorry. maar met wat daar staat zou je m goed moeten kunnen simuleren lijkt me.
ff snel in grafiekje gekeken: mooie unit voor een sat zeg: f3 net onder de 100 in een gesloten boxje van ~5 liter netto
een hoge Qt maakt-m niet zo geschikt voor BR. Voor gesloten betekent t wel dat de box vrij groot kan worden, maar de Vas is vrij laag, dus bij deze niet
wat voor cross-over freq, .. THX spec is 80 Hz, ik speel nu met 100 en dat klinkt ook prima hoor. hangt wel af van de plaats van de sub overigens. als je die netjes tussen de fronts kan plaatsen is 100Hz geen probleem.
ff snel in grafiekje gekeken: mooie unit voor een sat zeg: f3 net onder de 100 in een gesloten boxje van ~5 liter netto
een hoge Qt maakt-m niet zo geschikt voor BR. Voor gesloten betekent t wel dat de box vrij groot kan worden, maar de Vas is vrij laag, dus bij deze niet
wat voor cross-over freq, .. THX spec is 80 Hz, ik speel nu met 100 en dat klinkt ook prima hoor. hangt wel af van de plaats van de sub overigens. als je die netjes tussen de fronts kan plaatsen is 100Hz geen probleem.
