Luidsprekers verkopen? (om de hobby te kunnen betalen)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Raymond

Luidsprekers verkopen? (om de hobby te kunnen betalen)

Bericht door Raymond »

Ik heb hier al een paar keer een opmerking gelezen dat mensen hun gebouwde luidsprekers verkopen. Zelfs met genoeg winst om er (een deel van) de hobby te kunnen bekostigen.

Hoe doen jullie dat? Vrienden/kennissen of via een een ander kanaal?

Ikzelf ben dat (nog) niet van plan. Daarvoor heb ik nog lang niet genoeg vertrouwen in mijn eigen kunnen. Maar ik ben wel razend nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen :)
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Raymond

Dat gebeurt via vrienden en kennisen, meestal horen ze mijn luidsprekers bij iemand thuis die al een paar heeft. Echt hard loopt dat niet, er komt wel erg veel toeval bij kijken nu.

Groeten Roland
rho

Bericht door rho »

Ik ga me er binnenkort ook mee bezig moeten houden denk ik. Als de nieuwe speakers af zijn heb ik 3 paar in m'n kleine luisterkamertje staan. Da's wat overdreven.
Ik vraag me ook af of ik ze ooit verkocht krijg en aan welke prijs. Gratis weggeven doe ik niet. ;)
indoubt

Bericht door indoubt »

Diegene die naar anderen zijn gegaan zijn in opdracht gebouwd. Iemand hoort mijn luidsprekers, vind het zeer mooi klinken en wil ook zo iets.
Gebeurt overigens niet erg vaak en is bovendien niet commercieel attractief (in ider geval niet als je je uurloon zou uitrekenen)
Zo vaak gebeurt het niet overigens niet en ik zou daar ook geen tijd voor hebben. Meestal doe ik het omdat ik een leuk idee heb en wel eens wat zou willen uitproberen terwijl ik zelf al voldoende luidsprekers heb en iemand al een tijd bezig is om mij zover te krijgen om iets te bouwen.
hovingtim

Bericht door hovingtim »

Mijn ervaringen is dat je er niet rijk van wordt. Ik probeer via de verkoopsites zoals Mrktplts.nl en Sprdrs.nl Ik heb vaak mn kosten + 10% eruit. Maar goed ik doe het ook als hobby.

Meeste verkoop ik toch via als ik aan het draaien ben. Indien op n feestje heb ik altijd een setje mee wat ik wil verkopen zet dat gewoon naast mn spul met bordje te koop er op. Menig keer goed gegaan en bijna suc6 gegarandeerd :wink: Maar inderdaad RIJK wordt je er niet van en HARD loopt het ook niet. Maar met deze mooie hobby hoeft dat ook niet voor mij
bartsegers

Bericht door bartsegers »

probeer eens kosten - 10 % :roll:
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Je moet wel een héle mooie set hebben of erg veel geluk dat je je set met 10% verlies kunt verkopen of nog beter natuurlijk, met enige winst!

Doorgaans geldt dat je 50% vangt van je zelfbouwproject als je er een jaartje van hebt genoten. Ik heb diverse A4's aangeboden gekregen voor minder dan de helft van de materiaalkosten.....moet je nagaan.

Dus laat je hier jezelf niet rijk rekenen.

Overigens is het afwerkingsnivo van het object van doorslaggevende rol voor de prijs die je er vaak voor terugkrijgt, en dáár zitten nu juist de arbeidsuurtjes......

Ikzelf vind de grootste verdienste als je ziet dat de ander van jouw brouwsel geniet.

Wowly

PS: ik merk dat er een trend is je eigen zelfbouwset de hemel inprijzen op fora om hem daarna weer vlot van de hand te doen. Hebben jullie dat gevoel ook?
indoubt

Bericht door indoubt »

Ja afwerking is absoluut kritiek. Het kan nog zo mooi klinken maar het oog wil ook wat.

Deze waren in opdracht gebouwd en ik had onmiddelijk gegadigden voor meer maar met mijn beperkte vrije tijd is dat gewoon een half jaar bouwtijd. Zoals gezegd, ook als je een goede prijs maakt is het commercieel niet attractief. Je moet al "klanten" hebben die enige kennis van zaken hebben

Afbeelding
Afbeelding
Edo
Mede-oprichter ZBA

Re: Luidsprekers verkopen? (om de hobby te kunnen betalen)

Bericht door Edo »

Raymond schreef:
Ik heb hier al een paar keer een opmerking gelezen dat mensen hun gebouwde luidsprekers verkopen. Zelfs met genoeg winst om er (een deel van) de hobby te kunnen bekostigen.

Hoe doen jullie dat? Vrienden/kennissen of via een een ander kanaal?

Het gaat een beetje van mond-tot-mond. Ik heb nu al wat setjes gemaakt en veelal ben ik ze vrij snel kwijt. Soms in opdracht (zoals degene waar ik nu mee bezig ben bijvoorbeeld) soms omdat mensen ze zien (en horen).
Meestal gaan ze weg voor iets meer dan de kostprijs. Als je al dat arbeidsloon erbij moet gaan rekenen worden ze iets te duur, maar het blijft een hobby en als ze dan weggaan voor die kostprijs vind ik niet erg. Maken we weer wat nieuws.
Wat ik wel merk is dat als je bijvoorbeeld iets maakt wat relatief betaalbaar is, zeg 500 euro per set, dat ze sneller weg zijn dan dat je iets maakt met ScanSpeak of in die klasse speakers.

Wat "klanten" erg kunnen waarderen altijd is dat het op maat gemaakt wordt. Vorm van de kast, kleur, wat voor fineer, frontje of niet etc. Maatwerk houdt men van. Je hebt iets wat andere niet hebben thuis, wat bij je past, wat aangepast is naar jou wensen. En da's toch leuk dat wij dat kunnen maken voor ze....

Maar m'n brood ermee verdienen? Nee...gewoon erg leuke hobby en dat laat ik zo.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”