Beste Forummers,
Na af en toe wat gelezen te hebben, heb ik me nu aangemeld om wat actiever mee te kunnen doen.
Bouwjaar 1962 en al sinds begin jaren 70 geinteresseerd in techniek en audio.
In middelbare school en studietijd in Delft veel electronica zelf gebouwd, geknutseld en gerepareerd. Kwa audio en met name luidsprekers altijd gebiologeerd geweest door goede weergevers.
Ik ken van Oosten sr. nog van Remo in Rotterdam, ik heb daar mn eerste AD8060 en AD0160 gescoord om met spaanplaat mn eerste zelfbouwers te maken en trots te constateren dat ze heel veel beter waren dan menig fabriekskastje (ja, hehe dat weten we hier al). Mn pa was ook trots op me, en vond James Last sindsdien NOG beter dan daarvoor. Maar ja die kwam dan ook van mn Thorens TD166 met 681EEE. Jemig wat wordt ik oud.
Geabonneerd op HiFi Test jaren lang, en altijd enorm moeten lachen om huismannen die geen grote luidsprekers in de kamer mochten neerzetten van hun vrouw. Dat zou mij noooooit gebeuren (lees even verder...).
Dus in 1987 de Midi Lines gebouwd, met KEF units van Remo inmiddels uit Rijswijk. Zo wat een indrukwekkend laag hadden die dingen... Sindsdien druk met andere dingen en geen tijd meer gehad voor al te veel technisch gehobby, meer aan de BMW motorfiets en aan een ouder sport-autootje gaan hobbyen.
Totdat ook ik tegen een vrouw aanliep die die midi's wel heel (lees 'te') groot vond.
Vooral omdat ze er te techneuterig uit zagen. Ja dat heb je zonder front en in grijze grondverf met 1 laag blanke lak. Het gaat toch om het geluid niet ? Inderdaad, niet...
En ja hoor, Lindemans kannibaliseert de Midi Lines en heeft nu de B110 en de HD100 in een apart kastje zitten. Midi kasten in de container, baileys longhaar gered, een B200 verkocht aan een andere midi line bouwer met schade, de andere B200 ligt in de kast mooi te zijn. De kleine kastjes met de resterende KEFjes bleken een heel stuk beter dan de inmiddels uitgefaseerde schoenendozen van de vrouw. Met recent een Alcone subwoofer als aanvulling begint het weer wat te worden.
Recent ben ik gaan dubben om wat nieuwers / mooiers te maken, binnen bepaalde afmetingen zoals jullie zullen begrijpen. Maar na de reakties op mijn eerste posts hier ga ik eerst de bestaande kastjes eens optimaliseren, misschien nieuwe kastjes maken, filter optimaliseren en eens aan impedantie metingen gaan doen. Ik overweeg eens een basreflexje te proberen voor de B110. Daarnaast de Sub ook aanpakken, na onze verhuizing 2 jaar geleden kan deze niet uit het zicht geplaatst worden, dus je begrijpt.... die moet nu ook optisch ingeregeld gaan worden zeg maar...
Daarnaast staat ook eindversterkers en bronselectie op het programma voor een zelfbouw initiatief. In plaats van knoppen om de bron te selecteren wil ik iets gaan maken dat het aanzetten van de bron herkent: dat kan bijvoorbeeld door de 5 volt van de USB aansluiting op veel apparaten als trigger te gebruiken.
Ik merk overigens wel dat veel ontwikkelingen me zijn ontgaan de laatste jaren, waanzinnig wat er ineens allemaal op gebied van DSP te krijgen is voor relatief weinig. Handen jeuken, en als ir. pik ik dat wel weer op.
Ik zal mn best doen om af en toe eens wat updates met fotootjes neer te zetten.
Veel knutsel- en audioplezier allemaal in 2014 !
Lindemans is nieuw hier !
Moderator: Beheerdersteam
