Pagina 1 van 1
ftp kabel
Geplaatst: za 04 jan 2014, 20:57
door audioot
Kan er me iemand vertellen of het mogelijk is om 2 ftp kabels te verbinden door solderen?
Dan hoef ik de muren niet op te breken
mvg
audioot
Re: ftp kabel
Geplaatst: za 04 jan 2014, 21:40
door rjmulder
Ik zou zelf een connector eraf knippen de kabel door de muur en er weer een nieuwe aan krimpen.
Misschien dat solderen wel wil nooit geprobeerd maar lijkt me gek dat het niet zou werken als je het netjes doet.
Re: ftp kabel
Geplaatst: za 04 jan 2014, 22:07
door audioot
het is niet zo eenvoudig hoor
het zijn twee kabels die reeds ingewerkt zijn:1van 15 meter en 1 van 8 meter die niet meer bereikbaar is
toch dank voor de moeite
mvg
audioot
Re: ftp kabel
Geplaatst: za 04 jan 2014, 22:23
door Chris_T
Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom het niet zal gaan, hooguit dat je wat bandbreedte verliest.
Vroeger zonder problemen op een 100mbits netwerk gezeten met een UTP koppelstukje (theoretisch erger dan solderen dus).
Re: ftp kabel
Geplaatst: zo 05 jan 2014, 20:11
door audioot
thanks Chris
mvg
audioot
Re: ftp kabel
Geplaatst: zo 05 jan 2014, 20:18
door Pjotr
Gewoon proberen, merk je het vanzelf
Echt wat stuk maken kun je er niet mee, hooguit dat je wat snelheidsverlies krijgt zoals al opgemerkt. Maar die kans acht ik ook klein als je netjes werkt en de soldering
kort houdt t.o.v. de "twist" van de aderpaartjes. W.d.b. kun je er evengoed een kroonsteenstrip voor gebruiken. Werkt denk ik ook nog makkelijker dan solderen.
Re: ftp kabel
Geplaatst: ma 06 jan 2014, 8:14
door moerman
Ik heb goede ervaring met solderen van zulke kabels. Werkt al jaren prima bij mij in huis.
Re: ftp kabel
Geplaatst: ma 06 jan 2014, 9:55
door dre
Solderen geeft in ieder geval minder verlies als twisten.
Re: ftp kabel
Geplaatst: ma 06 jan 2014, 10:01
door Pjotr
dre schreef:Solderen geeft in ieder geval minder verlies als twisten.
Ik bedoelde de twist die van fabriekswege in de
aderpaartjes zit. Die moet je zoveel mogelijk in tact laten. Met enige ervaring zou dat toch duidelijk moeten zijn.
Re: ftp kabel
Geplaatst: ma 06 jan 2014, 11:25
door dre
Nee,de aders in elkaar twisten als verbinding.
Bij een maatje hadden ze de kabel per ongeluk gesloopt en toen de aders getwist.....
Weg snelheid.

Re: ftp kabel
Geplaatst: ma 06 jan 2014, 18:34
door guido
Gat in de muur, connector afknippen en door de muur halen.
Aan de andere kant een opbouw doosje zetten. Daar dan de andere kabel inprikken.
Werkt hier prima.
Re: ftp kabel
Geplaatst: di 07 jan 2014, 0:25
door ray5150
Ik wil er best wel wat over zeggen, want ik heb bijna dagelijks CAT5 in mijn handen.
Alleen kan ik het probleem niet zo goed visualiseren, misschien dat audioot iets van een tekeningetje of een paar foto's kan fabrieken ?
Re: ftp kabel
Geplaatst: di 07 jan 2014, 10:43
door Pjotr
Fotootje kan al een stuk helpen.