Pagina 1 van 1

audiogebeuren in klassieker auto

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 23:25
door buisje
Voor mijn toyota carina uit 1972 bouw ik zelf uiteraard weer iets speciaals op. Er zat een mono radio in met am tunertje. Smalle radio. Nieuwe radios zijn breder maar dat kan ik in dash niet kwijt door de kachelbediening naast headunit. Dus zelf een radio gebouwd stereo met een philips tda chip. Pre out en ingang voor mp3 en sub aansluiting. En een radio walkman als tuner gebruikt. De originele radio heb ik deels overgenomen zoals een cardan naar de afstempotmeter en het smalle frontstukje. Front zelf is van geanodiseerd alu. Knoppen zelf gedraaid etc. Middenonder dash komt een mono speaker een klassieke audax ovaal met stereo verschilsignaal.

Filmpje vd radio: https://www.youtube.com/watch?v=ulLEMpU ... ata_player

Achter op hoedenplank 2 odschool achtige speakers. Opbouw. Gemaakt van magnetrondozen haha.

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 17:28
door reus
Prachtig gemaakt! buisje. Ik zoek iemand die voor mij de blaupunkt radio wil ombouwen naar DAB+ met aux aansluiting en box aansluiting voor mijn Simca 1000 uit 1977 Wie kan mij helpen????
info en contact : André Reus 06-40090740

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 18:24
door ds23man
Heel mooi gemaakt! :goedzo:

Maar sinds wanneer is een Toyota een klassieker? :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :mrgreen:

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 22:46
door buisje
ha-ha-ha

ja kun je wel om lachen maar 1972 is behoorlijk klassiek. En een toyota 2000GT gaat van de hand voor een slordige 1.000.000 eu.. :lagge:

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Geplaatst: za 17 dec 2016, 17:18
door Shadow
Zoveel Toyota's van voor 1980 zullen we niet meer hebben in NL...

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Geplaatst: za 17 dec 2016, 17:56
door ds23man
Of in de wereld. Zijn allemaal op de schroothoop beland omdat ze geen klassiekers zijn. En dat er een of andere idioot een ton neertelt is meer een geval van schaarste. :lol:

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Geplaatst: za 17 dec 2016, 21:09
door SARK
buisje schreef:
Achter op hoedenplank 2 odschool achtige speakers. Opbouw. Gemaakt van magnetrondozen haha.
Erg leuk dit :!: Waar heb je de metalen frontjes van de hoedeplank speakers van gemaakt :?:

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Geplaatst: za 17 dec 2016, 21:31
door buisje
frontjes zijn van een grundig speakerset

ach lach maar. Smaken verschillen. citroen DS stikt het nog van van mijn type zijn nog maar 5 oid in NL.
En ondertussen ook een twincam blok in deze klassieker. :yeah:

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Geplaatst: za 17 dec 2016, 21:32
door buisje
een ton voor een 2000GT? Dan had ik er al lang een paar gekocht . Ik het het over een millioen..