audiogebeuren in klassieker auto

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
buisje
Berichten: 579
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 19:51
Locatie: Drenthe

audiogebeuren in klassieker auto

Bericht door buisje »

Voor mijn toyota carina uit 1972 bouw ik zelf uiteraard weer iets speciaals op. Er zat een mono radio in met am tunertje. Smalle radio. Nieuwe radios zijn breder maar dat kan ik in dash niet kwijt door de kachelbediening naast headunit. Dus zelf een radio gebouwd stereo met een philips tda chip. Pre out en ingang voor mp3 en sub aansluiting. En een radio walkman als tuner gebruikt. De originele radio heb ik deels overgenomen zoals een cardan naar de afstempotmeter en het smalle frontstukje. Front zelf is van geanodiseerd alu. Knoppen zelf gedraaid etc. Middenonder dash komt een mono speaker een klassieke audax ovaal met stereo verschilsignaal.

Filmpje vd radio: https://www.youtube.com/watch?v=ulLEMpU ... ata_player

Achter op hoedenplank 2 odschool achtige speakers. Opbouw. Gemaakt van magnetrondozen haha.
Bijlagen
Eigenbouw oldschool radio.
Eigenbouw oldschool radio.
Dash gerestaureerd. Radio erin
Dash gerestaureerd. Radio erin
Dash opbouwspeaker met 10 cm 2 wegjes.
Dash opbouwspeaker met 10 cm 2 wegjes.
reus
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 17:18

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Bericht door reus »

Prachtig gemaakt! buisje. Ik zoek iemand die voor mij de blaupunkt radio wil ombouwen naar DAB+ met aux aansluiting en box aansluiting voor mijn Simca 1000 uit 1977 Wie kan mij helpen????
info en contact : André Reus 06-40090740
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Bericht door ds23man »

Heel mooi gemaakt! :goedzo:

Maar sinds wanneer is een Toyota een klassieker? :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :mrgreen:
Gebruikersavatar
buisje
Berichten: 579
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 19:51
Locatie: Drenthe

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Bericht door buisje »

ha-ha-ha

ja kun je wel om lachen maar 1972 is behoorlijk klassiek. En een toyota 2000GT gaat van de hand voor een slordige 1.000.000 eu.. :lagge:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Bericht door Shadow »

Zoveel Toyota's van voor 1980 zullen we niet meer hebben in NL...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Bericht door ds23man »

Of in de wereld. Zijn allemaal op de schroothoop beland omdat ze geen klassiekers zijn. En dat er een of andere idioot een ton neertelt is meer een geval van schaarste. :lol:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Bericht door SARK »

buisje schreef:
Achter op hoedenplank 2 odschool achtige speakers. Opbouw. Gemaakt van magnetrondozen haha.
Erg leuk dit :!: Waar heb je de metalen frontjes van de hoedeplank speakers van gemaakt :?:
Gebruikersavatar
buisje
Berichten: 579
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 19:51
Locatie: Drenthe

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Bericht door buisje »

frontjes zijn van een grundig speakerset

ach lach maar. Smaken verschillen. citroen DS stikt het nog van van mijn type zijn nog maar 5 oid in NL.
En ondertussen ook een twincam blok in deze klassieker. :yeah:
Gebruikersavatar
buisje
Berichten: 579
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 19:51
Locatie: Drenthe

Re: audiogebeuren in klassieker auto

Bericht door buisje »

een ton voor een 2000GT? Dan had ik er al lang een paar gekocht . Ik het het over een millioen..
Plaats reactie