Flat Panel drivers (waar haal je die?)

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Flat Panel drivers (waar haal je die?)

Bericht door indoubt »

Ik heb met enige interesse al eens gekeken naar de flat panel speakers en ik zou misschien wel eens wat willen proberen met zo'n drivertje. Altijd leuk voor een stereo fotolijstje

Volgens de K&T nummer 4 van vorig jaar zou intertechnik ze in het programma moeten hebben opgenomen maar op de site kan ik ze nergens terugvinden.

Inmiddels heeft Mission al een model uitgebracht en ik geloof dat er bij B&W ook een op stapel staat

Iemand een idee waar je de losse flat panel drivertjes kan krijgen?

Iemand al eens mee ge-experimenteerd?

Ik heb al gezocht op het www maar krijg 10000000 sites met aanbiedingen voor kant en klare computerspeakertjes
Gebruikersavatar
allintojazz
Berichten: 133
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 22:02
Locatie: sliedrecht

Bericht door allintojazz »

kijk eens op de site van intertechnik, losse drivertjes met bijpassende panelen zijn daar aanwezig.

geen idee hoe dat verder werkt [aansturen dan :wink:]
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Bericht door Raymond »

volgens mij worden die gemaakt door peerless (nxt panels oid)
Gebruikersavatar
Peet
Ook commercieel actief
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 04 nov 2005, 19:27
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Flat Panel drivers (waar haal je die?)

Bericht door Peet »

indoubt schreef:
Ik heb met enige interesse al eens gekeken naar de flat panel speakers en ik zou misschien wel eens wat willen proberen met zo'n drivertje. Altijd leuk voor een stereo fotolijstje

Volgens de K&T nummer 4 van vorig jaar zou intertechnik ze in het programma moeten hebben opgenomen maar op de site kan ik ze nergens terugvinden.

Inmiddels heeft Mission al een model uitgebracht en ik geloof dat er bij B&W ook een op stapel staat

Iemand een idee waar je de losse flat panel drivertjes kan krijgen?

Iemand al eens mee ge-experimenteerd?

Ik heb al gezocht op het www maar krijg 10000000 sites met aanbiedingen voor kant en klare computerspeakertjes
mhhh, kan je wel kant en klare panelen leveren van wharfedale:
http://www.wharfedale.co.uk/range.php?range_id=12

Wellicht kan ik es voor je informeren of de importeur losse drivers heeft liggen.

greetings,
Peet
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

marktplaats komen er soms ook wel langs!
zoek eens op schilderij speakers of iets in die richting, misschien staan ze er nog.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

allintojazz schreef:
kijk eens op de site van intertechnik, losse drivertjes met bijpassende panelen zijn daar aanwezig.

geen idee hoe dat verder werkt [aansturen dan :wink:]
Ik heb de site van intertechnik al afgestruind maar heb ze niet kunnen vinden. Heb je een link?

Aan kant en klare oplossingen heb ik niet zo veel, het gaat om het experimimenteren, en eventueel gaan ze in een fotolijstje (of zo) gebouwd worden.

Tot nu toe kom je ze nog niet veel in hifi luidsprekers tegen maar in de surround en computer luidsprekertjes zijn ze bezig aan een grote opmars. Vermoedelijk is voor echt hifi werk de kwaliteit nog niet hoog genoeg.
Gebruikersavatar
allintojazz
Berichten: 133
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 22:02
Locatie: sliedrecht

Bericht door allintojazz »

in de 2003 catalogus staan ze onder bestelnummer 750 - 950 voor het paneel, en 750 - 958 voor de driver ( 5/12 watt , 60-15.000 Hz , 4ohm).

voor een fotolijstjewellicht iets te fors, de panelen zijn/waren 61.5 bij 61.5 cm.

overigens had raymond gelijk, ze zijn van peerless.

op de site staan ze wel op de startpagina, maar ook ik heb ze niet knnen vinden, wellicht dat je eens op het www kunt zoeken op "peerless sound panel".

succes :wink:
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Bericht door Raymond »

Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Raymond, de peerless site, daar had ik al eens naar gekeken maar veel wijzer wordt je er niet van. Ze zien er wel hetzelfde uit als de foto in de Hobby hifi

Ik denk dat ik maar eens een e-mailtje stuur naar Intertechniek of misschien even bel naar speaker en co.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Volgens mij maakte Yamaha in de jaren 80? ook van deze units. De "conus" leek van piepschuim. Misschien is daar nog iets te vinden?
Plaats reactie