Pagina 1 van 1
oscilloscoop
Geplaatst: do 28 nov 2013, 13:09
door maikbike
Ik ben in het bezit gekomen van een, voor mij, nieuw stuk meetgereedschap.
betreffende hitachi v212 20Mhz.
Ontbrekende zijn echter de probe(s).
Service manual schrijft AT-10AJ 1.5 probe(s) voor.
Dit is wel te krijgen, maar kost bijna de helft van de huidige aanschafwaarde
Zijn er goedkopere gelijkwaardige alternatieven ?
P.S. handleidingen/documentatie/uitleg werking scoop en ander leesvoer betreffende dit meetgereedschap is ook welkom

Re: oscilloscoop
Geplaatst: do 28 nov 2013, 13:21
door Pjotr
Kijk ff op EBay, goede losse probes zijn voor een paar $ te vinden.
Anders Conrad en Eleshop:
http://www.eleshop.nl/reserve-set-owon- ... 69ojadniig
Re: oscilloscoop
Geplaatst: do 28 nov 2013, 14:08
door ray5150
Re: oscilloscoop
Geplaatst: do 28 nov 2013, 14:10
door Pjotr
Re: oscilloscoop
Geplaatst: do 28 nov 2013, 15:14
door maikbike
dank.
veel goedkoper dan zoiets zal het vast niet worden :
http://www.ebay.com/itm/1-Pair-New-Osci ... 2323ed599b
En waar ik meer op doelde in de vraagstelling is, doet een goedkoop setje onder aan " kwaliteit" spullen ?
Zoniet dan haal ik het lekker uit china

Re: oscilloscoop
Geplaatst: do 28 nov 2013, 15:32
door b_force
Sja, waar wil je het voor gaan gebruiken?
Voor meest simpele dingen zijn die chinezen spulletjes prima.
Komt weleens voor dat een probe het niet doet of na een paar keer gebruik gaar is
Maar goed, je betaalt er dan ook bijna niks voor.
Re: oscilloscoop
Geplaatst: do 28 nov 2013, 16:14
door Pjotr
Het komt allemaal uit China tenzij origineel NOS Tektronix of HP. Maar hier geldt wel een beetje alle waar naar zijn geld. Die hele goedkope vallen snel uit elkaar of breekt het kabeltjes af. Ik had er ooit een setje van besteld en daar paste het "grijpertje" niet goed van en maakte slecht contact.
Die van Eleshop zijn ook niet echt professionele kwaliteit maar wel redelijk. De duurdere bij Conrad zijn een stuk steviger en degelijker, maar daar betaal je ook voor.
Re: oscilloscoop
Geplaatst: do 28 nov 2013, 19:09
door maikbike
setje van eleshop wordt het.
bedankt

Re: oscilloscoop
Geplaatst: do 28 nov 2013, 21:28
door ray5150
De gebruiksaanwijzing :
En de service manual :