Bluetooth audio transmitter?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Pjotr

Bluetooth audio transmitter?

Bericht door Pjotr »

Mijn vrouw wil haar Bluetooth hoofdtelefoon gebruiken voor bij de TV. Nu zit er op de TV geen BT maar er zijn wel losse BT audio zendertjes te koop met analoge audio ingang, meestal een 3,5mm plugje. Wat ik zo in de recensies lees is dat de meeste enig delay hebben. Geeft niet als het om alleen audio gaat maar bij de TV wil je geluid en beeld wel synchroon houden.

Iemand daar ervaring mee en evt. een suggestie voor een BT zendertje wat wel goed werkt?
ds23man
Ook commercieel actief

Re: Bluetooth audio transmitter?

Bericht door ds23man »

Hoeveel is die delay?
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Zit net even wat te goochelen, 500ms delay schijnt standaard te zijn bij blauwtand. Dit kun je alleen oplossen door je videosignaal 500ms te vertragen........

Ander headsetje?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

En dat gaat dan weer te ver. We zoeken eigenlijk gewoon een draadloos verlengsnoertje :D Blauwtand gebruikt compressie en dat kan niet zonder buffering, Andere optie is dan de iPod als ontvanger met .wav via WiFi. Mahja, om nu een standalone dlna servertje te gaan optuigen wat real time audio streamt... Is ook een beetje mijl op 7. Die zijn niet te koop voor een redelijke prijs voor zover ik weet. Kom je in de pro hoek uit met een prijskaartje van 4 cijfers.

Denk dat het maar weer analoog moet. Op dit moment zijn wireless in-ear monitor systemen redelijk betaalbaar en schijnen kwalitatief best goed te zijn: http://www.feedbackmusic.com/live-sound ... /FBR103056 Nadeel is dan weer de beperkte batterijduur: Ca. 5 uur.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 25 nov 2013, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
dre

Bericht door dre »

Had advance acoustic niet zo iets in hun programma?

Volgens mij kwam ik er een op mp tegn laatst.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Wat is er eigenlijk mis met een verlengtouwtje? Je gaat me toch niet vertellen dat je huiskamer 10 meter diep is? :lol:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

dre schreef:
Had advance acoustic niet zo iets in hun programma?

Volgens mij kwam ik er een op mp tegn laatst.
Geen idee Dre. Linkje?
dre

Bericht door dre »

http://www.advance-acoustic.com/en/prod ... d/92/sec/6

er stonden er vorige week 2 op mp trouwens,nu zie ik ze niet meer......
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Waarom moet tegenwoordig alles draadloos, ben hier constant bezig met de zooi van de vriendin op te laden dan wel de batterijen te vervangen..... :(
Pjotr

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Wat is er eigenlijk mis met een verlengtouwtje? Je gaat me toch niet vertellen dat je huiskamer 10 meter diep is? :lol:
Bijna en als mijn vrouw luistert struikel ik steeds over dat snoertje :P :rofl:

Maar zonder gekheid, wij hebben een grote woonkeuken waar een TV staat en ook mijn werk PC. En in keukens wordt ook gekookt en tijdens dat koken is naar de TV luisteren met een verlengsnoertje nie zo handig. Snappie... :D Maar goed dat lost het probleem van latency niet op.

@Dre, dat is een receiver, niet een transmitter die we zoeken.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Koken met een headset op? :shock: :shock:

Hoop dat het brandalarm bij brandend vet daar bovenuit komt! :rofl: :rofl: :rofl:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:

Hoop dat het brandalarm bij brandend vet daar bovenuit komt! :rofl: :rofl: :rofl:
Kun jij nou nooit eens normaal reageren?
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
ds23man schreef:

Ik zie hier het klassieke probleem, jij wilt tijdens het kookmoment als je aan het werk bent niet gestoord worden door het geleuter van Dr. Pil...... :rofl: :rofl: :rofl:
dre

Bericht door dre »

plaat.~png.jpg
plaat.~png.jpg (6.09 KiB) 914 keer bekeken
maikbike

Bericht door maikbike »

Maak je toevallig gebruik van een digitale t.v. ontvanger/mediabox?
sommige, waaronder horizon, kunnen de audio uitvoer vertragen en/of vervroegen t.o.z.v. het beeld.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Pjotr schreef:
ds23man schreef:

Ik zie hier het klassieke probleem, jij wilt tijdens het kookmoment als je aan het werk bent niet gestoord worden door het geleuter van Dr. Pil...... :rofl: :rofl: :rofl:
Zeg Gerhard ik stel het niet op prijs wanneer ik een gewone vraag stel, dat jij mijn draadje zonder enige aanleiding aan gort probeert te zieken met je flauwiteiten en daarmee andermans forumplezier probeert te vergallen. En daarmee na een een opmerking daarover mijnerzijds toch door blijft gaan. Opzouten A.U.B. Zo duidelijk?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

maikbike schreef:
Maak je toevallig gebruik van een digitale t.v. ontvanger/mediabox?
sommige, waaronder horizon, kunnen de audio uitvoer vertragen en/of vervroegen t.o.z.v. het beeld.
Jawel, maar ik gebruik voor de HP de gewone analoge audio uitgang van de TV en die is synchroon met het beeld. En dat is de S/PDIF uitgang en analoge uitgang van de digitale decoder ook. Vervroegen kan wel maar dan hebben we dat ook met het normale geluid over de speakers en dat is dan weer niet handig.

Bluetooth gaat het duidelijk niet worden. Het probleem met de gewone draadloze HP's is dat die nogal lomp zijn en eigenlijk over-the-top voor het doel.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Raar idee misschien Peter, maar een mini laagvermogen FM zendertje en dan ontvangen op walkman achtig radiootje? Heb je in elk geval geen delay problemen. DX heeft die dingen wel dacht ik.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Misschien zoiets, met voeding uit een adaptertje: http://dx.com/p/vmr6512-hi-fi-fm-transm ... oard-47811 . Kweet trouwens niet in hoeverre dit legaal is (zal wel niet) en een vrije frequentie vinden zou een punt kunnen zijn.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/4079 ... 0?ref=list

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/0347 ... 5?ref=list

Sorry Peter. Bovenstaande is denk ik wel constructief.

En als dat hang effect bezwaarlijk is kun je de pootjes er afslopen en er een jack chassisdeel in maken voor een oordoppie.

Edit: Vergeet de eerste, is infrarood.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Een simpel FM zendertje gaat het niet worden, veel te storingsgevoelig.

In mijn zoektocht naar simpele Chinese alternatieven kom ik aardig wat tegen. Maar dit is bijzonder en heb ik hier nog niet gesignaleerd gezien: http://summitwireless.com/library/

Full HD low latency draadloos speakersysteem: 24bit@96KHz of 24bit@48KHz Met in de ontvanger een DSP voor 3 kanalen met per kanaal 12 bi-quads voor de filtering. Het maakt gebruik van de nieuwe WiSA standaard. B&O is hier ook al mee bezig. Hypex kan inpakken met hun DSP perikelen, de tijd haalt ze in :lol:

Voor een HP een tikkeltje overdone. Is dit realistischer voorlopig: http://www.ti.com/tool/cc85xxdk-headset
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Uit de erfenis van een vorige werkgever heb ik deze thuis liggen: http://www.ti.com/tool/cc85xxdk
De headset variant was er toen nog niet, maar het is wel het echte werk :D
Had ooit het idee er een draadloze link van woonkamer naar keuken van te maken, maar dat is er (nog) niet van gekomen. Ding wel eens opgetuigd en wat mee gespeeld, en het is echt top of the bill.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Wat ik dan eigenlijk niet snap is dat TI zijn eigen weg gaat en niet mee gaat met WiSA. Daar doen toch een aantal aardig grote spelers in de audio markt aan mee. Dat zit in de veel ruimere en rustigere 5.8 GHz band. Bovendien heeft dat een erg lage latency en look-forward error correctie.

Ach, misschien bestel ik wel zo'n TI HP-demokitje. Ziet er erg compleet uit en is ook leuk speelgoed :D Latency is ook redelijk met 15 ms.

Heb al geprobeerd naar de iPod te streamen maar dat geeft ook veel te veel delay en dan zou ik er toch een klein servertje met een Framboos o.z.i. voor moeten inrichten. Zou wel een mooie oplossing zijn maar helaas te veel latency.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Als het je gaat om het experiment, je mag het kitje wel lenen?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Barry2001 schreef:
Als het je gaat om het experiment, je mag het kitje wel lenen?
Dat is erg aardig van je Barry maar ik heb er vrij weinig tijd voor. Dan is dat HP kitje wat doelgerichter en is compleet, moet alleen nog een geschikt doosje omheen. Heb even de bijbehorende software gedownload en het ziet er allemaal vrij recht toe recht aan uit. Maar evengoed bedankt :)

Kant en klaar is er ook dit te koop: http://www.feedbackmusic.com/live-sound ... /FBR103056 Lees ik goede ervaringen mee. Probleem daarmee is dat dat in de 800 MHz band zit die onlangs geveild is aan telecom providers omdat iedereen zo graag mobiel wil internetten. Na volgend jaar mag die UHF band niet meer gebruikt worden voor draadloze microfoons en monitoring. Gaat nog lastig worden voor muziek bands en PA bedrijven.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”