Krijg ik zoiets bij elkaar,moet niet moeilijk zijn
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Ja,en neeb_force schreef:PCL/ECL85/805, past die zeg maar in het rijtje PCL/ECL82/84 thuis?
Sorry, dat was een typo, ik bedoelde ECL86Ah!buis schreef:Ja,en neeb_force schreef:PCL/ECL85/805, past die zeg maar in het rijtje PCL/ECL82/84 thuis?.
De ECL84 is iets heel anders,voor video-uit,stuk zwakker.
In de vertikale afbuiging (magnetisch) werd de ECL82 gebruikt.Toen de tv-kasten minder groot(diep) moesten werd de afbuighoek groter (van 70°...90° tot 110°),was meer fut voor nodig.Dat is dan met de ECL85 gedaan,ongeveer 't zelfde maar sterker.Vermoedelijk ging het soms nog verkeerd en kwam er een wat aangepaste uitvoering de 805.Zelfde datablad,denk enkel kleine mechanische verbetering.Toch is die 805 (minder gekend?) meestal goedkoper.
Anne
Toet,toet,da's snelMickRS schreef:Kijk, een schema...
Denk wel dat het een verbetering is.Tussen stuurroosters en massa zitten C7 en C8,die zijn er om de boel stabiel te houden.Zo te zien is het de bedoeling om die,na de aanpassing,te laten vervallen.Niet meer nodig.Komt ook de hoge frequenties ten goede.MickRS schreef:Wat denk jij, zou dat schema wat jij hebt een goede verbetering zijn? Ik zal de tekst iig eens door de vertaler halen. Wie weet begrijp ik er dan wat van. Nu is het net Chinees...