Pagina 1 van 1

speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht

Geplaatst: di 12 nov 2013, 9:31
door Muug
Al tien jaar zitten mijn QED Silver Anniversary kabels "bloot" in mijn luidsprekers en de versterker. Maar bij 't stofzuigen schieten ze uit de speakers, bij 't verzetten van de versterker komen ze los, etc etc Afin, ik (en niet alleen ik) ben het een beetje beu. Dus ga ik er connectors op solderen. Heeft iemand goeie ervaringen met een bepaald merk/model? Het hoeft geen exotisch spul te zijn, van de moment dat het beter is dan "ijzer" is het al goed voor mij :)

Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht

Geplaatst: di 12 nov 2013, 10:05
door ray5150
Veel degelijker dan een Neutrik speakON zal je niet gaan vinden, en nog heel betaalbaar ook !

Zitten er nu wel klemmen of chassidelen op je luidsprekers ?

Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht

Geplaatst: di 12 nov 2013, 11:42
door Muug
Wel de kabels zitten gewoon "los" in de speakeraansluitingen. Je kan daar een banaanstekker insteken en er is opzij ook een gat om daarin de kabel te steken en dan kan je dat toeschroeven. Maar ik heb die kabels voor een cm afgestript en gewoon zo erin gestoken, waar normaal de banaanstekker in gaat. Dus ze zitten er in alsof ze van een stekker voorzien zijn.

Ik heb het net even bekeken, die Neutrik speakON gaat er waarschijnlijk niet in passen want die hebben andere chassisdelen nodig lijkt me. Misschien moet ik eens kijken of ik de oude chassisdelen kan vervangen.

Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht

Geplaatst: di 12 nov 2013, 12:01
door Zweitse
Muug schreef:
Er is opzij ook een gat om daarin de kabel te steken en dan kan je dat toeschroeven.
Waarom steek je de kabel niet in het gat? Die zijn er juist voor om blanke kabel te klemmen.

Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht

Geplaatst: di 12 nov 2013, 13:40
door fluffypuf
http://www.vt4c.com/shop/program/main.p ... 3&hit_cat=

kijk daar is staat een hoop leuk spul op voor de doe het zelver.

Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht

Geplaatst: di 12 nov 2013, 13:47
door Muug
nice :!:

Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht

Geplaatst: di 12 nov 2013, 16:15
door maikbike
En daar staan ook volume knopjes op waar je naar op zoek was :rock:

Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht

Geplaatst: di 12 nov 2013, 17:07
door Muug
maikbike schreef:
En daar staan ook volume knopjes op waar je naar op zoek was :rock:
lol, ook dat zelfs :goeie:

Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht

Geplaatst: di 12 nov 2013, 17:44
door ray5150
Zweitse schreef:
Muug schreef:
Er is opzij ook een gat om daarin de kabel te steken en dan kan je dat toeschroeven.
Waarom steek je de kabel niet in het gat? Die zijn er juist voor om blanke kabel te klemmen.
Racist ! :rofl:

Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht

Geplaatst: di 12 nov 2013, 17:47
door ds23man
Ik ben voor regenboogkabels! :lol: :lol:

Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht

Geplaatst: di 12 nov 2013, 17:52
door ray5150
De Pro-Homo Kabel ! :rofl: :rofl:

Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht

Geplaatst: di 12 nov 2013, 18:46
door Zweitse
ray5150 schreef:
Zweitse schreef:
Muug schreef:
Er is opzij ook een gat om daarin de kabel te steken en dan kan je dat toeschroeven.
Waarom steek je de kabel niet in het gat? Die zijn er juist voor om blanke kabel te klemmen.
Racist ! :rofl:
Sorry, blanke kabel in het zwarte gat :mrgreen: