speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht
Al tien jaar zitten mijn QED Silver Anniversary kabels "bloot" in mijn luidsprekers en de versterker. Maar bij 't stofzuigen schieten ze uit de speakers, bij 't verzetten van de versterker komen ze los, etc etc Afin, ik (en niet alleen ik) ben het een beetje beu. Dus ga ik er connectors op solderen. Heeft iemand goeie ervaringen met een bepaald merk/model? Het hoeft geen exotisch spul te zijn, van de moment dat het beter is dan "ijzer" is het al goed voor mij 
Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht
Veel degelijker dan een Neutrik speakON zal je niet gaan vinden, en nog heel betaalbaar ook !
Zitten er nu wel klemmen of chassidelen op je luidsprekers ?
Zitten er nu wel klemmen of chassidelen op je luidsprekers ?
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht
Wel de kabels zitten gewoon "los" in de speakeraansluitingen. Je kan daar een banaanstekker insteken en er is opzij ook een gat om daarin de kabel te steken en dan kan je dat toeschroeven. Maar ik heb die kabels voor een cm afgestript en gewoon zo erin gestoken, waar normaal de banaanstekker in gaat. Dus ze zitten er in alsof ze van een stekker voorzien zijn.
Ik heb het net even bekeken, die Neutrik speakON gaat er waarschijnlijk niet in passen want die hebben andere chassisdelen nodig lijkt me. Misschien moet ik eens kijken of ik de oude chassisdelen kan vervangen.
Ik heb het net even bekeken, die Neutrik speakON gaat er waarschijnlijk niet in passen want die hebben andere chassisdelen nodig lijkt me. Misschien moet ik eens kijken of ik de oude chassisdelen kan vervangen.
Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht
Waarom steek je de kabel niet in het gat? Die zijn er juist voor om blanke kabel te klemmen.Muug schreef:Er is opzij ook een gat om daarin de kabel te steken en dan kan je dat toeschroeven.
Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht
http://www.vt4c.com/shop/program/main.p ... 3&hit_cat=
kijk daar is staat een hoop leuk spul op voor de doe het zelver.
kijk daar is staat een hoop leuk spul op voor de doe het zelver.
Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht
En daar staan ook volume knopjes op waar je naar op zoek was 
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht
lol, ook dat zelfsmaikbike schreef:En daar staan ook volume knopjes op waar je naar op zoek was
Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht
Racist !Zweitse schreef:Waarom steek je de kabel niet in het gat? Die zijn er juist voor om blanke kabel te klemmen.Muug schreef:Er is opzij ook een gat om daarin de kabel te steken en dan kan je dat toeschroeven.
Re: speaker-connectors voor luidsprekerkabels gezocht
Sorry, blanke kabel in het zwarte gatray5150 schreef:Racist !Zweitse schreef:Waarom steek je de kabel niet in het gat? Die zijn er juist voor om blanke kabel te klemmen.Muug schreef:Er is opzij ook een gat om daarin de kabel te steken en dan kan je dat toeschroeven.
