Revisie van een mengtafel, take 2.
Geplaatst: vr 08 nov 2013, 19:33
Eerst maar eens een paar foto's...
Oorspronkelijk was hij wit...
Als jullie uitgelachen zijn mag ik, want de prijs was goed, nog geen euro per kanaal...
Zo te zien er een soort van slager met een soldeerbout in bezig geweest, en het is niet te hopen dat degene die de bovenplaat heeft gespoten zich ook met auto's bezig houd.
Er zat geen voeding bij, alle fader knoppen zijn hoepla foetsie, over verkrachten gesproken...
Er is ook totaal niets over op internet te vinden, geen schema, geen manual, alleen een paar foto's
Ooit was dit een Mitec 162, een jaar of 20 geleden. 16 ingangen, 2 uitgangen, 4 bands toonregeling geen subgroepen, geen monitor per kanaal.
De indeling per kanaal is als volgt : input gain, high, hi mid, low mid, low, effect send 1, effect send 2, panppot, en daarna de fader. ingangen zijn symmetrisch op Jack.
Mitec was een Duitsch merk dat ook grote live en kleine studiotafels bouwde, een aantal jaren terug falliet gegaan, en overgenomen door de Chinezen.
Er is een website, maar daar staan alleen een paar actuele modellen op.
Ze kunnen nog een puntje zuigen aan Dreun en Ruis, want die hebben schema's van alles wat ze ooit gebouwd hebben gewoon op hun site staan.
De marktwaarde is dus nul komma nul. ik kan dus helemaal los gaan met aanpassingen, modificaties, en andere gekkigheid.
Denk aan allerhande schakelfuncties, analoge en digitale VU meters, een meterbrug, extra in en uitgangen, en nog veel meer.
(Even voor de duidelijkheid, ik heb wel alle knopjes van de draaipotmeters erbij, behalve die van de drie afgebroken gain regelaars.
Ik was al met ontmantelen begonnen toen ik me bedacht dat foto's maken wel handig zou zijn.)
Oorspronkelijk was hij wit...
Als jullie uitgelachen zijn mag ik, want de prijs was goed, nog geen euro per kanaal...
Zo te zien er een soort van slager met een soldeerbout in bezig geweest, en het is niet te hopen dat degene die de bovenplaat heeft gespoten zich ook met auto's bezig houd.
Er zat geen voeding bij, alle fader knoppen zijn hoepla foetsie, over verkrachten gesproken...
Er is ook totaal niets over op internet te vinden, geen schema, geen manual, alleen een paar foto's
Ooit was dit een Mitec 162, een jaar of 20 geleden. 16 ingangen, 2 uitgangen, 4 bands toonregeling geen subgroepen, geen monitor per kanaal.
De indeling per kanaal is als volgt : input gain, high, hi mid, low mid, low, effect send 1, effect send 2, panppot, en daarna de fader. ingangen zijn symmetrisch op Jack.
Mitec was een Duitsch merk dat ook grote live en kleine studiotafels bouwde, een aantal jaren terug falliet gegaan, en overgenomen door de Chinezen.
Er is een website, maar daar staan alleen een paar actuele modellen op.
Ze kunnen nog een puntje zuigen aan Dreun en Ruis, want die hebben schema's van alles wat ze ooit gebouwd hebben gewoon op hun site staan.
De marktwaarde is dus nul komma nul. ik kan dus helemaal los gaan met aanpassingen, modificaties, en andere gekkigheid.
Denk aan allerhande schakelfuncties, analoge en digitale VU meters, een meterbrug, extra in en uitgangen, en nog veel meer.
(Even voor de duidelijkheid, ik heb wel alle knopjes van de draaipotmeters erbij, behalve die van de drie afgebroken gain regelaars.
Ik was al met ontmantelen begonnen toen ik me bedacht dat foto's maken wel handig zou zijn.)