Mijn eerste doel was een DAC (http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=15058bouwen met buizentrap. Doordat vrijwel alle bronnen digitaal zijn en we thuis toch steeds meer via een streamer werken, leek het mij mooi om een zeer sobere (maar strakke) hifi2000 kast te hebben met alleen volume knop en ingang selectie, in combinatie met een kale dual mono eind versterker. Het geheel aangevuld met in een gelijksoortige kast geplaatste media streamer.
Hier dus het 80% resultaat van de versterker:
- volledig dual mono
- 2x 300VA voeding
- 2x 3*LM3886 kale print gekocht op e-bay
- 2x luidspreker beveiliging (e-bay kit)
- dubbele aansluitingen voor luidsprekers. Even snel testen via de klemmen of degelijk via de connectors.
- alle voedingen voorzien van glas-zekering op achterpaneel.
Ook hier geldt, eerst mijn verbouwing afmaken, dan de rest....
Voor de geïneresseerden wat details:
- aan de onderzijde van de versterker prints zitten nog wat condensatoren. 100u binnenkomende voeding en van die kleine keramische over de voeding pootjes op iedere chip.
- MUR snelle diodes met keramische condensatoren er overheen, daarna 5x2200u en een 100u wima.
- nog geen afgeschermde kabel genomen voor het signaal. Lijkt brom vrij.
- geen ingangscondensator, want DAC/voor versterker krijgt uitgangscondensator (2.0u Obligato)
- (Nog) geen centrale nul tussen de 2 kanalen. De kasthangt aan randaarde en ieder voeding print heeft een eigen massa nul punt.
- De luidspreker beveiliging was stereo, maar had gemeenschappelijke nul. Dit ging tegen mijn dual mono principe. (voor zover dat vanuit de voor versterker van toepassing is
- Er komen van die kleine 2mm rode ledjes in het blank alu (10mm) front paneel. Indicatie aan/uit, status luidspreker beveiliging.
- versterker schakelt mee met voorversterker en heeft dus alleen op de achterzijde een aan/uit schakelaar.
- Ik heb (vrijwel) geen connectoren gebruikt, maar alles gesoldeerd. Waarom...zo was ik begonnen en ben zo verder gegeaan.
Gr. Frank