Pagina 1 van 3
Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: ma 28 okt 2013, 11:55
door Zweitse
Heeft iemand ervaring met Schuko en IEC stekkers aangekocht via Ebay? Ik wil een aantal netkabels maken en ben op zoek naar degelijke stekkers voor een redelijke prijs, dus geen furutech van €100

Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: ma 28 okt 2013, 12:18
door Henkjan
mag t ook gewoon een webwinkel in .nl zijn?
http://www.jouwhifi.com/a-19225684/conn ... s-model-8/
ik heb 'm zelf ook

Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: ma 28 okt 2013, 12:35
door Zweitse
Dat zijn inderdaad mooie, bedankt voor de tip.
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: ma 28 okt 2013, 13:55
door AatV
Ik denk eerlijk gezegd dat al deze stekkers/inlets e.d. in een of twee hele grote fabrieken gemaakt worden in Taiwan of China.
Heb de ervaring, dat de draad er erg vast ingeschroefd kan worden en dat ook de klemvastheid van de pennen prima is.
Een voorbeeld van Ebay voor een dikke 11 euro:
http://www.ebay.nl/sch/Consumentenelekt ... _PrefLoc=2
groet,
Aat
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: ma 28 okt 2013, 14:47
door Zweitse
Ik heb op Ebay ook al meerdere gezien, maar twijfel altijd aan de kwaliteit van goederen uit China en Japan. Daarin tegen als ik kijk in de huiskamer wat er allemaal uit China en Japan komt

Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: ma 28 okt 2013, 15:00
door ray5150
Een Lexus komt ook uit Japan.
Twijfel je daar aan de kwaliteit ?
(jammer genoeg zelf geen ervaring mee...

)
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: ma 28 okt 2013, 15:33
door Pjotr
Maar doen ze het ook beter dan standaard IEC materiaal? Dat rhodium laagje is zo dun dat het er zo afgekrast is.
Ok, ze zien er fraai uit en je kunt er dikke 2,5 mm2 kabel in kwijt. Maar aan de andere kant zijn ze ook wel weer vrij lomp.
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: ma 28 okt 2013, 15:43
door ray5150
Degelijk zijn die rubberen zwarte die ook gebruikt worden in de bouw voor verlengkabels, betonmolens en kleine bouwliften.
Kosten een euro of 5 per stuk, zijn bij thuisgebruik onverwoestbaar. tis alleen geen porum...
Whatever, 9 van de 10 keer zit het toch achter een meubel of rack...
Deze bedoel ik dus :
http://www.allekabels.nl/230-volt-stekk ... ekker.html
De meeste wat beter gesorteerde bouwmarkten hebben ze ook. voor rond de 5 euro.
Wat ik ook net spul vind is Brennenstuhl. mooie degelijke verdeeldozen, voor een redelijke prijs :
http://www.allekabels.nl/brennenstuhl/4 ... oneel.html
Maar het moet gezegd, ik had gisteren nog zo'n Chinese stekker in handen, voor het geld zien ze er best degelijk uit.
Zat ook muurvast in een Euro chassisdeel.
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: ma 28 okt 2013, 16:12
door Zweitse
ray5150 schreef:Maar het moet gezegd, ik had gisteren nog zo'n Chinese stekker in handen, voor het geld zien ze er best degelijk uit. Zat ook muurvast in een Euro chassisdeel.
Misschien dan toch maar Chinees bestellen.

Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: ma 28 okt 2013, 19:53
door Zweitse
Wat denken we van deze, voor rond de €20 te koop in Frankrijk bij Audiophonics.
http://www.elecaudio.com/en/connecteurs ... urs-schuko
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: ma 28 okt 2013, 20:32
door ray5150
Zien er prachtig uit !
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: ma 28 okt 2013, 21:18
door AatV
Duurder en niet beter (hetzelfde als die chinezen denk ik) Bovendien had er voor dat geld had er best een Franse tekst opgekund.
groet,
Aat
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: ma 28 okt 2013, 22:57
door scanspeakman
Gewoon een Bals schuko en iets van een Marinco IEC gebruiken. Marinco maakt oa de IEC's voor Wattgate en zien er exact hetzelfde uit alleen staat er geen naam op. En die Bals dingen heb ik laatst zelf op een bouwplaats gezien; super robuust spul en Siltech heeft die dingen tot voor kort ook gebruikt. Beiden gewoon goede no-nonsense kwaliteit voor een redelijke prijs. Ben je met een beetje zoeken iets van € 15,- per connector kwijt ex verzenden.
Scanspeakman
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: vr 01 nov 2013, 22:44
door richard
ray5150 schreef:Degelijk zijn die rubberen zwarte die ook gebruikt worden in de bouw voor verlengkabels, betonmolens en kleine bouwliften.
Kosten een euro of 5 per stuk, zijn bij thuisgebruik onverwoestbaar. tis alleen geen porum...
Heb ik ook op mijn versterker, met een rubber kabel en via powercon van Neutrik op de versterker. Simpel en degelijk.
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: vr 01 nov 2013, 22:50
door Zweitse
Powercon is inderdaad ook nog een idee, tot welke diameter kabel past daar in?
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: vr 01 nov 2013, 22:56
door Henkjan
heb ik ook op alles. daar past een flink dikke kabel in, zelfs audiofiele

nadeel is dat ze er niet in rhodium plated uitvoering zijn

Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: vr 01 nov 2013, 22:58
door Henkjan
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: vr 01 nov 2013, 23:01
door Zweitse
Misschien dan toch maar een Balg Schuko en powercon aan de Belden kabel monteren.
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: za 02 nov 2013, 14:42
door Zweitse
Zo, kabels zijn voorzien van een mooie sleeve, nu nog op zoek naar stekkers

Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: za 02 nov 2013, 17:38
door ray5150
Hebbie nou nog niks uitgezocht ?
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: za 02 nov 2013, 17:42
door Zweitse
ray5150 schreef:Hebbie nou nog niks uitgezocht ?
Jawel, maar nog geen keuze kunnen maken

Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: di 12 nov 2013, 14:08
door fluffypuf
Ik had deze stekker gebruikt omdat mijn stekkerdoos hoog opgehangen is en dan vind ik een haakse stekker makkelijker.
deze is erg degelijk, zit een dikke Belden kabel mee aangesloten.
http://www.hifisupply.nl/index.php?item ... 98&lang=NL
En ik had deze IEC eraan gemaakt, maar die klemde erg slecht op de aansluitingen van de buizenversterker.
http://www.jouwhifi.com/a-20151784/conn ... connector/
dus toen had ik deze besteld en die was beter te monteren en klemde ook veel beter.
http://www.hifisupply.nl/index.php?item ... 18&lang=NL
wel heb ik een erg mooie stekker doos bij jouwhifi
http://www.jouwhifi.com/a-21249458/stek ... ekkerdoos/
Dus het is niet zo dat ik het niks vond alleen de IEC stekker van jouwhifi kon mij niet bekoren omdat die veels te los zat.
Maarja dat kan je dus allemaal zo duur maken als je zelf wil een gouden irodium stekker zal wel goed aan te sluiten zijn alleen het kost allemaal erg duur.
En ik geloof niet zo in grote audio verschillen met stekkers zolang ze maar degelijk zijn.
Er loopt een aparte stroomgroep naar mijn audio met lapp olflex kabel en degelijke stekkers & stekkerblok maar om nou te zeggen jee het klinkt nu veel beter nee niet echt dat ik verschil hoor.
Volgens mij klinkt mijn buizenversterker zelfs beter met de standaard stroomkabel dan met een dikke belden met dikke stekkers.
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: za 16 nov 2013, 16:30
door Zweitse
ray5150 schreef:Hebbie nou nog niks uitgezocht ?
Eindelijk een keus gemaakt
http://www.audiocrast.com/High-Performa ... ector.html
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: za 16 nov 2013, 18:51
door fluffypuf
Die zien er wel blits uit! valt mij de prijs ook nog mee.
Re: Schuko en IEC stekkers
Geplaatst: za 16 nov 2013, 19:09
door Zweitse
fluffypuf schreef:Valt mij de prijs ook nog mee.
Daarom heb ik ze ook besteld

Natuurlijk even afwachten of het ook wat is, maar Wattgate of Furutech kan altijd nog
