Schuko en IEC stekkers

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Schuko en IEC stekkers

Bericht door Zweitse »

Heeft iemand ervaring met Schuko en IEC stekkers aangekocht via Ebay? Ik wil een aantal netkabels maken en ben op zoek naar degelijke stekkers voor een redelijke prijs, dus geen furutech van €100 :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Henkjan »

mag t ook gewoon een webwinkel in .nl zijn?
http://www.jouwhifi.com/a-19225684/conn ... s-model-8/
ik heb 'm zelf ook :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Zweitse »

Henkjan schreef:
mag t ook gewoon een webwinkel in .nl zijn?
http://www.jouwhifi.com/a-19225684/conn ... s-model-8/
ik heb 'm zelf ook :mrgreen:
Dat zijn inderdaad mooie, bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door AatV »

Ik denk eerlijk gezegd dat al deze stekkers/inlets e.d. in een of twee hele grote fabrieken gemaakt worden in Taiwan of China.
Heb de ervaring, dat de draad er erg vast ingeschroefd kan worden en dat ook de klemvastheid van de pennen prima is.
Een voorbeeld van Ebay voor een dikke 11 euro:
http://www.ebay.nl/sch/Consumentenelekt ... _PrefLoc=2

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Zweitse »

Ik heb op Ebay ook al meerdere gezien, maar twijfel altijd aan de kwaliteit van goederen uit China en Japan. Daarin tegen als ik kijk in de huiskamer wat er allemaal uit China en Japan komt :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door ray5150 »

Een Lexus komt ook uit Japan.
Twijfel je daar aan de kwaliteit ?
(jammer genoeg zelf geen ervaring mee... :wink: )
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Pjotr »

Maar doen ze het ook beter dan standaard IEC materiaal? Dat rhodium laagje is zo dun dat het er zo afgekrast is.

Ok, ze zien er fraai uit en je kunt er dikke 2,5 mm2 kabel in kwijt. Maar aan de andere kant zijn ze ook wel weer vrij lomp.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door ray5150 »

Degelijk zijn die rubberen zwarte die ook gebruikt worden in de bouw voor verlengkabels, betonmolens en kleine bouwliften.
Kosten een euro of 5 per stuk, zijn bij thuisgebruik onverwoestbaar. tis alleen geen porum...
Whatever, 9 van de 10 keer zit het toch achter een meubel of rack... :mrgreen:

Deze bedoel ik dus :
http://www.allekabels.nl/230-volt-stekk ... ekker.html
De meeste wat beter gesorteerde bouwmarkten hebben ze ook. voor rond de 5 euro.

Wat ik ook net spul vind is Brennenstuhl. mooie degelijke verdeeldozen, voor een redelijke prijs :
http://www.allekabels.nl/brennenstuhl/4 ... oneel.html

Maar het moet gezegd, ik had gisteren nog zo'n Chinese stekker in handen, voor het geld zien ze er best degelijk uit.
Zat ook muurvast in een Euro chassisdeel.
Laatst gewijzigd door ray5150 op ma 28 okt 2013, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Zweitse »

ray5150 schreef:
Maar het moet gezegd, ik had gisteren nog zo'n Chinese stekker in handen, voor het geld zien ze er best degelijk uit. Zat ook muurvast in een Euro chassisdeel.
Misschien dan toch maar Chinees bestellen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Zweitse »

Wat denken we van deze, voor rond de €20 te koop in Frankrijk bij Audiophonics.
http://www.elecaudio.com/en/connecteurs ... urs-schuko
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door ray5150 »

Zien er prachtig uit !
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door AatV »

Zweitse schreef:
Wat denken we van deze, voor rond de €20 te koop in Frankrijk bij Audiophonics.
http://www.elecaudio.com/en/connecteurs ... urs-schuko
Duurder en niet beter (hetzelfde als die chinezen denk ik) Bovendien had er voor dat geld had er best een Franse tekst opgekund. :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door scanspeakman »

Gewoon een Bals schuko en iets van een Marinco IEC gebruiken. Marinco maakt oa de IEC's voor Wattgate en zien er exact hetzelfde uit alleen staat er geen naam op. En die Bals dingen heb ik laatst zelf op een bouwplaats gezien; super robuust spul en Siltech heeft die dingen tot voor kort ook gebruikt. Beiden gewoon goede no-nonsense kwaliteit voor een redelijke prijs. Ben je met een beetje zoeken iets van € 15,- per connector kwijt ex verzenden.

Scanspeakman
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door richard »

ray5150 schreef:
Degelijk zijn die rubberen zwarte die ook gebruikt worden in de bouw voor verlengkabels, betonmolens en kleine bouwliften.
Kosten een euro of 5 per stuk, zijn bij thuisgebruik onverwoestbaar. tis alleen geen porum...
Heb ik ook op mijn versterker, met een rubber kabel en via powercon van Neutrik op de versterker. Simpel en degelijk.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Zweitse »

Powercon is inderdaad ook nog een idee, tot welke diameter kabel past daar in?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Henkjan »

heb ik ook op alles. daar past een flink dikke kabel in, zelfs audiofiele :lol: nadeel is dat ze er niet in rhodium plated uitvoering zijn ;)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Zweitse »

Misschien dan toch maar een Balg Schuko en powercon aan de Belden kabel monteren.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Zweitse »

Zo, kabels zijn voorzien van een mooie sleeve, nu nog op zoek naar stekkers :mrgreen:
Bijlagen
Kabel.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door ray5150 »

Hebbie nou nog niks uitgezocht ?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Zweitse »

ray5150 schreef:
Hebbie nou nog niks uitgezocht ?
Jawel, maar nog geen keuze kunnen maken :(
fluffypuf
Berichten: 89
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 11:08

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door fluffypuf »

Ik had deze stekker gebruikt omdat mijn stekkerdoos hoog opgehangen is en dan vind ik een haakse stekker makkelijker.
deze is erg degelijk, zit een dikke Belden kabel mee aangesloten.

http://www.hifisupply.nl/index.php?item ... 98&lang=NL

En ik had deze IEC eraan gemaakt, maar die klemde erg slecht op de aansluitingen van de buizenversterker.
http://www.jouwhifi.com/a-20151784/conn ... connector/

dus toen had ik deze besteld en die was beter te monteren en klemde ook veel beter.
http://www.hifisupply.nl/index.php?item ... 18&lang=NL

wel heb ik een erg mooie stekker doos bij jouwhifi http://www.jouwhifi.com/a-21249458/stek ... ekkerdoos/
Dus het is niet zo dat ik het niks vond alleen de IEC stekker van jouwhifi kon mij niet bekoren omdat die veels te los zat.
Maarja dat kan je dus allemaal zo duur maken als je zelf wil een gouden irodium stekker zal wel goed aan te sluiten zijn alleen het kost allemaal erg duur.
En ik geloof niet zo in grote audio verschillen met stekkers zolang ze maar degelijk zijn.
Er loopt een aparte stroomgroep naar mijn audio met lapp olflex kabel en degelijke stekkers & stekkerblok maar om nou te zeggen jee het klinkt nu veel beter nee niet echt dat ik verschil hoor.

Volgens mij klinkt mijn buizenversterker zelfs beter met de standaard stroomkabel dan met een dikke belden met dikke stekkers.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Zweitse »

ray5150 schreef:
Hebbie nou nog niks uitgezocht ?
Eindelijk een keus gemaakt :mrgreen:

http://www.audiocrast.com/High-Performa ... ector.html
fluffypuf
Berichten: 89
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 11:08

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door fluffypuf »

Die zien er wel blits uit! valt mij de prijs ook nog mee.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Schuko en IEC stekkers

Bericht door Zweitse »

fluffypuf schreef:
Valt mij de prijs ook nog mee.
Daarom heb ik ze ook besteld :wink: Natuurlijk even afwachten of het ook wat is, maar Wattgate of Furutech kan altijd nog :mrgreen:
Plaats reactie