Pagina 1 van 1
mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: wo 23 okt 2013, 17:12
door bartsegers
Als totale leek op het gebied van mini-pc's wil ik hier eens een balletje opgooien.
Elk jaar met carnaval slepen we een zwaar mobiel geluidssysteem mee.
Elk jaar een succes!
Echter, enige nadeel is dat we elke keer gebruik maken van een mp3 spelertje, of autoradio.
beide hebben hun beperkingen.
Denk aan het zoeken in de MP3's of voeding etc.
Het idee om een kleine PC te maken met simpel (touch ?? screen) is vorig jaar geboren.
Hoe haalbaar is dit, met een beperkt budget natuurlijk.
Er is 12v aanwezig, van een zware accu.
de uitgang zal rechstreeks naar een zware autoversterker gaan.
Verder hebben we helemaal niets van PC materiaal.
(kom ik bij een goedkope tablet uit??)
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: do 24 okt 2013, 22:49
door Kappa7
Veel itx bordjes met een Atom N2800 werken met een simpele 12V aansluiting.
dat moet toch wel te doen zijn.
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: do 24 okt 2013, 23:05
door hannesie
Het probleem is dan dat je vaak voor de bediening weer een draadloos netwerkje e.d. moet op bouwen.
Ik denk dat ik eerder zou kiezen voor een soort Ipad Touch achtige MP3 player of goedkoop tablet met een SD kaartje.
De koptelefoon uitgang naar versterker, en dan heb je wel een touchscreen voor het bedienen, en afhankelijk van de uitvoering 32 tot 64 Gb of meer.
Eventueel dan voeden via USB.
Het lijkt mij dat je dan veel flexibeler kunt wisselen met de nummers die je wilt afspelen.
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: vr 25 okt 2013, 0:30
door maikbike
iedereen zijn eigen telefoon met bleutooth gebruiken ? kan een ieder die zijn muziek af wil spelen alles vinden.
http://www.logitech.com/nl-nl/product/w ... er-adapter
Ding heeft 5v nodig...
en als je het bedraad wilt hebben, er is toch wel iemand met een ipod oid ?
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: vr 25 okt 2013, 8:37
door bartsegers
We willen in ieder geval niet andermans spullen gebruiken.
Het is tenslotte carnaval, en garantie dat er iets kapot gaat krijg je er gratis bij.
(moet eigenlijk zo hufterproof mogelijk zijn)
Dus zo weinig mogelijk losse rommel/kabels etc wat uit het wagentje steken.
Denk toch dat we uiteindelijk op een oude tablet uitkomen, die we dan op een slimme manier moeten vastmaken.
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: vr 25 okt 2013, 9:28
door nxs77
Ik heb de afgelopen keer een plankje gemaakt met een ipod dock, een oude iphone en een tripath versterkertje. Dat alles op 12v en toen maar lawaai maken. De wagen was op afstand al goed te horen. Dit alles was low budget. Idee mischien?
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: vr 25 okt 2013, 19:36
door Llewy
Wij gebruiken inderdaad een oude iPad.. Beperking hier is wel de opslagruimte dus ik zou op zoek gaan naar een simpele tablet met MicroSD kaartje!
Pak wel een beetje een snelle, door 64GB aan muziek scrollen kan nog wel eens traag worden..
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: za 26 okt 2013, 11:18
door bartsegers
er is nooit meer dan 3-4 gb aan muziek wat we meenemen.
Op zoek naar een afgedankte tablet dus
(die zullen toch wel een fatsoenlijk output signaal hebben voor een autoversterker denk ik)
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: za 26 okt 2013, 11:24
door ray5150
Ik heb hier thuis een Yarvik tablet, die heeft gewoon een koptelefoon aansluiting.
Naar ik aanneem heb je ook wel iets van een voorversterker / EQ ?
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: za 26 okt 2013, 13:51
door bartsegers
Normaliter hadden we dat niet nodig.
de subsonic van de autoversterker is het belangrijkste.
De MP3 spelers die we meestal meenamen hadden gewoon de eq op neutraal.
Daarna ging er toch een 3-400 watt overheen en naar een 15" en 1".
Dit jaar een nog iets krachtigere versterker, voor net wat meer controle als het echt poephard staat.
Versterker dit jaar is er ook eentje met wat filters.
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: za 26 okt 2013, 21:39
door Henkjan
een Raspberry Pi misschien?
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: ma 06 jan 2014, 18:33
door grimoire
Voor 80-100 dollar heb je al een 7" quad core tablet thuisgestuurd uit china, prima voor zulke doeleinden lijkt me en ook nog wel betaalbaar?
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: do 09 jan 2014, 12:29
door bartsegers
Het gaat hoogstwaarschijnlijk een goedkope tablet worden inderdaad.
Er is gewoon geen tijd verder om veel te gaan sleutelen helaas.
Er is nog tijd gelukkig

om china af te speuren.
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: do 09 jan 2014, 12:51
door hannesie
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: do 09 jan 2014, 13:02
door Pjotr
Zeg Hannes, wat zit jij nog met die framboos te prutsen dan?

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: do 09 jan 2014, 13:07
door hannesie
Je moet wel eens wat doen met je tijd, en dit (digitaal rommelen) is een aardig tijdverdrijf.

Daarnaast heb ik geen Carnaval hits op mijn Server staan, en doe ik het met de bediening via een Tablet, daar passen geen 1000 CD op.

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: do 09 jan 2014, 13:11
door Pjotr
Weet ik ook wel Hans

Vraag mij ook af of er spelers zijn voor zo'n tablet die Flac aankunnen. Alhoewel, het zit in de pijplijn:
http://penguinlovesmusic.de/?s=android
Voor Bart is MP3 al voldoende

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: do 09 jan 2014, 13:17
door hannesie
Mijn Samsung speelt wel flac via BubbleUpnp en mijn server als device en de luidsprekertjes of koptelefoon, ik meen dat het kan met/vanaf Android 4.1.
Dat van die Ipeng, ik gebruik de Touch eigenlijk niet meer en misschien kan ik hem koppelen aan die Cubieboard.
Ik ga eens zoeken.
Dit ding speelt ook flac, € 43,--
http://www.lightinthebox.com/nl/yeahpad ... tely_buy_3
Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: di 11 feb 2014, 9:50
door bartsegers
Het hele tablet gebeuren gaat het toch niet worden.
Vorige week een hele goedkope tablet (noname lightinthebox model) gehad om eens mee te spelen.
Alles heel fancy, maar TRAAAAG, ongelofelijk.
Meerdere malen vastgelopen na afspelen van een playlist met 600 nummers. (misschien ook teveel ik weet het niet)
We houden maar een goede stabiele MP4 speler achter de hand dit jaar

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing
Geplaatst: vr 02 mei 2014, 17:23
door nxs77
Ipod....