Pagina 1 van 1

[censuur] Drivers kapot?

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 18:13
door Jan-Willem
M'n moeder heeft 2 drivers van mij op elkaar gezet :evil: :evil:
Zijn deze drivers nu kapot, inwendig? vanaf de buitenkant is niks te zien.
Ik ben hardstikke boos.
Het waren niet zulke dure drivers maar toch, ik zeg altijd blijf er vanaf.

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 18:19
door dre
luisteren en je weet alles :?

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 18:27
door ome subtilieco
wat?? tweet, mid, woofer, subwoofer
hoe ?? dus kijken ze elkaar aan ? weg van elkaar ? beide de zelfde kant op ??

kom vertel !

en sluit ze niet meteen aan effe laten weer laten op lijnen

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 18:43
door Jan-Willem
ome subtilieco schreef:
wat?? tweet, mid, woofer, subwoofer
hoe ?? dus kijken ze elkaar aan ? weg van elkaar ? beide de zelfde kant op ??

kom vertel !

en sluit ze niet meteen aan effe laten weer laten op lijnen
2 woofers, met de spoel van de ene woofer op het papier van de andere woofer :(

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 19:03
door richard
Oei, voortaan zelf je kamer opruimen :mrgreen:

Maar als het papier niet kapot is zal de schade wel mee vallen. Even aansluiten en horen of je krassende en raspende geluiden hoort.

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 19:10
door Jan-Willem
richard schreef:
Oei, voortaan zelf je kamer opruimen :mrgreen:

Maar als het papier niet kapot is zal de schade wel mee vallen. Even aansluiten en horen of je krassende en raspende geluiden hoort.
Zit al 10 minuten te luisteren, het valt gelukkig mee :) Ik hoor alleen bij 107 hertz wat raspen, lijkt net alsof een draadje tegen de achterzijde van de conus aankomt. Ik hoop dat dit het is, heb namelijk heel snel de woofer in een kast gezet, en de draden langs de buitenzijde van de woofer naar 'buiten' gelegd.
edit: sorry voor topic titel

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 19:52
door bartsegers
toch niet de westra's hopleijk :shock:
daar gaat je projectje

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 21:26
door Jan-Willem
bartsegers schreef:
toch niet de westra's hopleijk
daar gaat je projectje
Jep, een van de westra's :cry:, maar het valt allemaal gelukkig mee, heb hem nu al zo'n half uur allemaal testtonen laten spelen, en alleen nu bij de 100-127 hertz ongeveer kraakt ie af en toe. Ik heb wel het idee dat het steeds minder word. De conus is nog helemaal goed. M'n moeder heeft al aangeboden dat ik nieuwe speakers mag halen, op haar kosten :D (mogen duurder zijn dan die westra's :) ) Maar ik maak dit project gewoon af (al zal het nog wel ff duren)
Daarna ga ik duurdere units kopen, dit is toch een 'probeer' projectje. :wink:

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 21:39
door Leeuwarden
Jan-Willem schreef:
bartsegers schreef:
toch niet de westra's hopleijk
daar gaat je projectje
Jep, een van de westra's :cry:, maar het valt allemaal gelukkig mee, heb hem nu al zo'n half uur allemaal testtonen laten spelen, en alleen nu bij de 100-127 hertz ongeveer kraakt ie af en toe. Ik heb wel het idee dat het steeds minder word. De conus is nog helemaal goed. M'n moeder heeft al aangeboden dat ik nieuwe speakers mag halen, op haar kosten :D (mogen duurder zijn dan die westra's :) ) Maar ik maak dit project gewoon af (al zal het nog wel ff duren)
Daarna ga ik duurdere units kopen, dit is toch een 'probeer' projectje. :wink:
Fout, fout fout! Als een moeder aanbied om op haar kosten nieuwe (betere?) speakers aan te schaffen dan moet je dat gelijk aannemen!
Morgen gelijk shoppen want overmorgen is ze het weer vergeten!

't Is toch wat die moeders... Mijn moeder had indertijd de vreemde gewoonte mijn lievelingsschoenen op een bepaald moment stomweg zonder te vragen weg te gooien. Traumatisch. Nou ja, laten we het er maar niet meer over hebben...

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 22:28
door rho
Leeuwarden schreef:
Jan-Willem schreef:
bartsegers schreef:
toch niet de westra's hopleijk
daar gaat je projectje
Jep, een van de westra's :cry:, maar het valt allemaal gelukkig mee, heb hem nu al zo'n half uur allemaal testtonen laten spelen, en alleen nu bij de 100-127 hertz ongeveer kraakt ie af en toe. Ik heb wel het idee dat het steeds minder word. De conus is nog helemaal goed. M'n moeder heeft al aangeboden dat ik nieuwe speakers mag halen, op haar kosten :D (mogen duurder zijn dan die westra's :) ) Maar ik maak dit project gewoon af (al zal het nog wel ff duren)
Daarna ga ik duurdere units kopen, dit is toch een 'probeer' projectje. :wink:
Fout, fout fout! Als een moeder aanbied om op haar kosten nieuwe (betere?) speakers aan te schaffen dan moet je dat gelijk aannemen!
Morgen gelijk shoppen want overmorgen is ze het weer vergeten!

'
Helemaal mee eens.
Kom op, wat is je nieuwe budget? Dan kunnen we je ineens wat mooie tips geven. :D

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 22:41
door Jan-Willem
rho schreef:
Leeuwarden schreef:
Jan-Willem schreef:
Jep, een van de westra's :cry:, maar het valt allemaal gelukkig mee, heb hem nu al zo'n half uur allemaal testtonen laten spelen, en alleen nu bij de 100-127 hertz ongeveer kraakt ie af en toe. Ik heb wel het idee dat het steeds minder word. De conus is nog helemaal goed. M'n moeder heeft al aangeboden dat ik nieuwe speakers mag halen, op haar kosten :D (mogen duurder zijn dan die westra's :) ) Maar ik maak dit project gewoon af (al zal het nog wel ff duren)
Daarna ga ik duurdere units kopen, dit is toch een 'probeer' projectje. :wink:
Fout, fout fout! Als een moeder aanbied om op haar kosten nieuwe (betere?) speakers aan te schaffen dan moet je dat gelijk aannemen!
Morgen gelijk shoppen want overmorgen is ze het weer vergeten!

'
Helemaal mee eens.
Kom op, wat is je nieuwe budget? Dan kunnen we je ineens wat mooie tips geven. :D
Ik zei dat er 1 speaker kapot was, van 100 euro, maar omdat ik 4 speakers nodig was, had ik niks maar aan die 4. Nu heb ik dus 400 euro, voor 4 speakers. Ik zit ook over te denken om er 2 te nemen en dan dus 200 per speaker te hebben. Ik had overigens deze speakers gekocht voor 80 euro, het waren Westra's KW-200-1324. 4x + 2x tweeter uit de fb 969 serie van philips, en 2x het filter uit die serie.

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 22:50
door ovni
Jan-Willem,
Je moet gewoon tegen je vader, moeder, opa, oma etc (dus ook je kleine zusjes) vertellen welke mooie speaker, die je op de diydag hoorde, graag wilt bouwen. Je zet nu eerst vlug het huidige idee in elkaar; "zo wat ben je daar goed in" en in juni haal je je diploma toch op? Daarna heb je zeeen van tijd en ergens een bovenfrees lenen lukt vast wel. Maar geen tijd gehad om te werken afgelopen maanden voor de centen he oma (opa, pa ma zusjes):wink:

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 22:58
door rho
Is dat dan €400 voor 2 of 4 laag-mids of is dat voor 4 of 2 laag-mid + tweeter combinaties? In het laatste geval zou ik zeker voor 2 stuks gaan ipv 4. Ik bouw meestal ook in die prijsklasse (komt bij mij wel wat extra budget voor filteronderdelen, dure speaker-aansluitngen etc bij) en ben daar tot nu toe heel erg tevreden over. Een laag-mid van €100 kan een hele mooie zijn. Voor €100 moet je absoluut een heel erg goeie tweeter kunne vinden.
Dat ziet er dus goed uit voor je! :D

Geplaatst: do 16 mar 2006, 7:31
door richard
Jan-Willem schreef:
Ik zei dat er 1 speaker kapot was, van 100 euro, ... Ik had overigens deze speakers gekocht voor 80 euro,
Lekkere zoon ben jij.

Geplaatst: do 16 mar 2006, 7:35
door Leeuwarden
Nee hoor Richard. Het klopt wel. Hij rekent het denkwerk en administratiekosten ook mee :mrgreen:

Geplaatst: do 16 mar 2006, 9:30
door bartsegers
en je moeder lapt 400 euro???

Moest ik eens mee aankomen.

die westra is misschien gewoon nog te bestellen :?

Geplaatst: do 16 mar 2006, 15:39
door Jan-Willem
richard schreef:
Jan-Willem schreef:
Ik zei dat er 1 speaker kapot was, van 100 euro, ... Ik had overigens deze speakers gekocht voor 80 euro,
Lekkere zoon ben jij.
Dat heb ik later ook wel verteld, dat ze goedkoper waren, alleen ik was op dat moment zo boos, ik wou dat ze zich een beetje schuldig voelde. :oops:

Geplaatst: do 16 mar 2006, 15:56
door SSassen
Dat heb ik later ook wel verteld, dat ze goedkoper waren, alleen ik was op dat moment zo boos, ik wou dat ze zich een beetje schuldig voelde.
Oei, oei, oei, laat haar 't maar niet horen anders ga je zonder avondeten en met je blote billen naar bed vanavond [-X

Met vriendelijke groet,

Sander Sander
http://www.hardwareanalysis.com

Geplaatst: do 16 mar 2006, 17:00
door JuuL
SSassen schreef:
met je blote billen naar bed vanavond [-X
Of erger, met je blote voeten!