Vervangende Vifa tweeter

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
kerwin

Vervangende Vifa tweeter

Bericht door kerwin »

Dacht ik goedkoop een setje speakers overgenomen te hebben via MP, blijkt (uiteraard) toch een van de tweeters niet helemaal lekker mee te doen.
Bij muziek vanaf een bepaald volume begint hij in het hoog een beetje te oversturen/kraken, maar met een sweep kan ik het gek genoeg niet reproduceren.

Het type tweeter is een Vifa D25TG-71, waar ik helaas niets aan informatie over kan vinden.
De fabrikant van de speaker stelt heel simpel: artikel niet meer leverbaar, and that's that.

Toch een beetje zonde, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met ofwel tips waar ik een originele driver kan vinden, ofwel een alternatieve tweeter kunnen aanbevelen, het liefst zonder teveel aan het filter te moeten morrelen?

Alvast bedankt!
bartsegers

Re: Vervangende Vifa tweeter

Bericht door bartsegers »

heb je geprobeerd de tweeter te ruilen met de andere?

wellicht is het niet de tweeter maar wat anders....

via hellsound.de vind je eventueel een vervangende tweeter.
(of dat zonder pardon kan, kan ik je niet zeggen)
beewee

Bericht door beewee »

kerwin schreef:
Toch een beetje zonde, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met ofwel tips waar ik een originele driver kan vinden
Al op Ebay gekeken?

Hier is ook een draadje over die tweeter, met wat uitleg ver het typenummer: http://www.hometheaterforum.com/topic/3 ... bstitutes/

Ik heb eventueel een setje Vifa HT200 tweeters liggen, ik weet echter niet of ze eschikt voor je zijn. Komen uit een stel Vifa Gamma drieweg boxen.
markbakk

Bericht door markbakk »

Scanspeak D2606?
Plaats reactie