Pagina 1 van 4

The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: vr 04 okt 2013, 22:29
door RumoH
The Watershow

Met de vorige luisterdagen hadden we als hoofdlijn het fenomeen Transmissielijn (TL, ML-TL, TQWT, ML-TQWT, Hoorn)
Dit is nu niet meer aan de orde, we gaan gewoon een dag lekker luisteren, kletsen etc.
Echt nieuwe ontwerpen hebben we niet, we gaan gewoon demonstreren wat we hebben.

Speakers die zoal voorbij zullen komen

Dax²
MissionT (LBVS clone).
Wavecor 146VS
Wavecor Needle
Parure MKII (Voormalig Clear Sound ontwerp met een re-desing en driver upgrade)
Aero Monitor
Frugal Horn MK3

Als klapper zal ik proberen de Sylphe (ML-TL met de Tangband W8-1772) weer naar het noorden te laten komen die momenteel onder de rivieren gehuisvest is.

Verder nodigen we iedereen uit om evt ook hun eigen bouwsels te laten zien en horen


Datum: 9 November

Tijd: 9.30 tot ...who knows

Locatie:

Annage Skûtsjesilen
Reidtûgel 5
9264 TS Earnewâld (Friesland)
website: Annage Skûtsjesilen

Parkeren kan op het parkeerterrein van de haven die links aan het begin van de inrit naar Annage ligt. Degene die spullen heeft kan met de auto tot aan het gebouw en daar uitladen, daarna wel graag de auto naar het parkeerterrein ivm de beperkte ruimte.

We hebben de beschikking over een aantal ruimtes, of we alle ruimtes gaan gebruiken hangt af van aantal deelnemers.
Alle voorzieningen zijn aanwezig, zo ook de verzorging van de innerlijke mens.

Als er mensen zijn die graag een meting van hun speakers willen kunnen we dit verzorgen, evt is er meet apparatuur aanwezig (DAAS en/of CLIO).

Rudy


Deelnemers;

1- FR_Aad
2- Weidok
3- Wigbert
4- Bauke V.
5- Gerjan/Mediatraxx
6- DS23Man
7- Marchetto
8- Hannesie
9- Rudy (RumoH)
10- Stijn
11- Bart-Jan
12- Sam
13- FredM
14-

En nog vele andere die niet lid zijn van het forum maar wel DIY-en (totaal nu ongeveer 30 aanmeldingen)

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: vr 04 okt 2013, 22:33
door FR_Aad
In de agenda!

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: vr 04 okt 2013, 22:56
door Zweitse
Helaas, vriendin moet dan werken. :cry: Of gewoon de kinderen en hengels meenemen :lol:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: za 05 okt 2013, 13:36
door RumoH
De kids kunnen in de tuin hengelen, kun je door het raam in de gaten houden :mrgreen:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: zo 06 okt 2013, 12:25
door weidok
In de agenda...
wat ik meeneem .....?
zien we nog wel..... :rock: :rock: :rock:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: zo 06 okt 2013, 12:51
door RumoH
weidok schreef:
In de agenda...
wat ik meeneem .....?
zien we nog wel..... :rock: :rock: :rock:

Open baffle natuurlijk :sure:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: zo 06 okt 2013, 13:02
door weidok
RumoH schreef:
weidok schreef:
In de agenda...
wat ik meeneem .....?
zien we nog wel..... :rock: :rock: :rock:

Open baffle natuurlijk :sure:
of iets met zwingende zij vleugels..
lijkt op de Saba Cello's ( rondo"s)
met senon breedbander (en tweetertje) :idea: :idea:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: zo 06 okt 2013, 17:59
door ds23man
Ik heb een voorstel:

Ik wil eventueel graag langskomen als proloog in het kader van de

Ultrazooom 2014 Tour!

Het lijkt mij leuk om aan de hand van kritisch luisteren met andere mensen het systeem verder te verfijnen, wat makkelijk kan vanwege de DSP.

Ik heb wel 1 voorwaarde: een grote ruimte die alleen beschikbaar is voor dit systeem.

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: zo 06 okt 2013, 21:07
door Henkjan
dit is nog in 2013 hoor :rofl:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: zo 06 okt 2013, 21:09
door ds23man
Henkjan schreef:
dit is nog in 2013 hoor :rofl:
Ik zei proloog! :lol:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: ma 07 okt 2013, 7:57
door RumoH
ds23man schreef:
Ik heb een voorstel:

Ik wil eventueel graag langskomen als proloog in het kader van de

Ultrazooom 2014 Tour!

Het lijkt mij leuk om aan de hand van kritisch luisteren met andere mensen het systeem verder te verfijnen, wat makkelijk kan vanwege de DSP.

Ik heb wel 1 voorwaarde: een grote ruimte die alleen beschikbaar is voor dit systeem.

Voorstel is prima, maar de voorwaarde kan ik niet mee leven..........

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: ma 07 okt 2013, 8:04
door ds23man
RumoH schreef:
ds23man schreef:
Ik heb een voorstel:

Ik wil eventueel graag langskomen als proloog in het kader van de

Ultrazooom 2014 Tour!

Het lijkt mij leuk om aan de hand van kritisch luisteren met andere mensen het systeem verder te verfijnen, wat makkelijk kan vanwege de DSP.

Ik heb wel 1 voorwaarde: een grote ruimte die alleen beschikbaar is voor dit systeem.

Voorstel is prima, maar de voorwaarde kan ik niet mee leven..........
Welk deel van de voorwaarde?

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: ma 07 okt 2013, 8:59
door RumoH
ds23man schreef:
.

Ik heb wel 1 voorwaarde: een grote ruimte die alleen beschikbaar is voor dit systeem.

Voorstel is prima, maar de voorwaarde kan ik niet mee leven..........
Welk deel van de voorwaarde?

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: ma 07 okt 2013, 9:08
door ds23man
Die wil ik wel laten vervallen, maar we moeten wel een situatie creeren om in een ideale opstelling dit te doen en daar ook rustig de tijd voor hebben.

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: ma 07 okt 2013, 9:57
door RumoH
Er is tijd genoeg om te luisteren mede ook omdat we geen eindtijd hanteren.

Er is 1 grote zaal (meende 8x9/10m) en een kleinere ruimte die gedeeld wordt met de koffietafel in een U vorm. Als het heel druk is en er zijn genoeg 'kleine' sytemen dan is er nog een 3e luisterruimte

Rudy

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: ma 07 okt 2013, 21:29
door weidok
RumoH schreef:
weidok schreef:
In de agenda...
wat ik meeneem .....?
zien we nog wel..... :rock: :rock: :rock:

Open baffle natuurlijk :sure:
denk dat ik eerst maar een 12 db filter ga maken
de spullen heb ik al in huis....
eerst horen wat dat op de T baffle doet...
kunnen we ze in ieder geval meten dacht zo..

heb nog een paartje Senon's te liggen
dus TL of Rondo is ook nog een mogelijkheid :)
eventueel met tweetertje ???

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: ma 07 okt 2013, 21:50
door FR_Aad
Na twee jaar wil ik de openbaffels weleens horen hoor :lol:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: ma 07 okt 2013, 23:52
door RumoH
De MissionT wordt nu uitgevoerd met de HiVi K1 tweeter, filter is zo goed als klaar.

Rudy

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: ma 07 okt 2013, 23:59
door FR_Aad
RumoH schreef:
De MissionT wordt nu uitgevoerd met de HiVi K1 tweeter, filter is zo goed als klaar.

Rudy
Zat die ook niet in de lowbudget van Wigbert?

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: di 08 okt 2013, 7:47
door RumoH
FR_Aad schreef:
RumoH schreef:
De MissionT wordt nu uitgevoerd met de HiVi K1 tweeter, filter is zo goed als klaar.

Rudy
Zat die ook niet in de lowbudget van Wigbert?
Die zaten idd in die van W. met een seriefilter. Heb de speakers toen nog voor de show doorgemeten en zelf nog snel een filter in elkaar geknutseld om mee te vergelijken. De TWS25 is er later in gekomen na wat experimenten met verschillende tweeters uit dezelfde prijsklasse. Nu de situatie rond deze tweeter veranderd is (prijs 100% omhoog en uit produktie) gaan we weer terug naar de HiVi K1.

Rudy

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: vr 11 okt 2013, 17:33
door weidok
FR_Aad schreef:
Na twee jaar wil ik de openbaffels weleens horen hoor :lol:
ok.. neem ik de T baffles mee..
ga het filter wel aanpassen
dus 12 db 3 weg ...
heb nog even zitten stoeien met boxsim
en ben er nu wel uit ..
alle onderdelen zijn binnen...

mogelijk kan rudy wat metingen doen..
kunnen we aan de koffietafel gelijk wat aanpassingen doen..
neem wel wat spulletjes mee ..

dus dit wordt echt gezellig bij de houtkachel
pc met boxsim, soldeerstation en filteronderdelen
:rock: :rock: :rock:

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: zo 13 okt 2013, 16:58
door RumoH
Meetset gaat mee, zal kijken of ik het Clio systeem ook meeneem

Wigbert had een opzet met de Senon in een TQWT klaar als ik goed geinformeerd ben, hier is een Audax TW010 ingezet als hoog ondersteuning

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: vr 18 okt 2013, 16:36
door marchetto
Ik wil graag komen. En wil graag meenemen indien ze binnen zijn de sonido sfr 175 en volgens sonido gebouwde hoorn. P.s klopt dat hier nog geen topic van is. Vandaag pas besteld

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: di 22 okt 2013, 20:07
door RumoH
marchetto schreef:
Ik wil graag komen. En wil graag meenemen indien ze binnen zijn de sonido sfr 175 en volgens sonido gebouwde hoorn. P.s klopt dat hier nog geen topic van is. Vandaag pas besteld
Ben zeer benieuwd naar de Sonido, al een paar keer met die jongens in gesprek geweest, helaas zonder resultaat.

Re: The Watershow 2013 part 2(3)

Geplaatst: di 22 okt 2013, 20:16
door RumoH
De MissionT ondergaat nu een tweeter update. De keus was in eerste instantie gevallen voor de HiVi K1 tweeter omdat deze door Wigbert met succes was gekoppeld aan de Mission CP-168, mijn eigen versie krijgt de Seas H0831 (27TFF) tweeter.
Filter heeft hiervoor geen aanpassingen nodig gehad dit in tegenstelling tot de K1