Eerst wat requiem geluisterd opgenomen in grote kerken. De kerken werden levensecht afgebeeld. Alsof de kathedraal voor je ogen open ging. Het laag is niet helemaal strak door de kamerakoestiek, maar wel met veel detail. De Array’s die ik had meegenomen had het laag wat meer onder "controle", maar ten koste van wat details. Een kwestie van smaak zullen ik maar zeggen. Het mid/hoog van de buizenbakken is echter duidelijk beter dan van mijn Array's, maar dan praten we ook wel over een aardig prijsverschil
Aan het eind van de avond nog wat live opnames o.a. van Ben Harper. Dit was echt genieten!! Zo realistisch heb ik het nog niet gehoord. Alleen bij een sessie met Quad's was het realisme van vergelijkbaar niveau maar de dynamiek minder.
Nee, de set van Stefan is niet perfect in de zuiverste zin van het woord (wat wel?), maar qua beleving het beste wat ik tot nu toe gehoord heb. De Manger is super, alleen jammer dat er niet een Manger voor het laag is, want integratie met de woofers blijft moeilijk. Misschien dat bi-ampen met het actieve filter in de buizenversterkers verwerkt nog beter zal klinken, maar dat betekend dat Stefan nog 2 van die juwelen moet bouwen!!
Maar eens kijken of de B&G Neo8's het net zo goed doen......