Gebalanceerde kabel van de rol

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Gebalanceerde kabel van de rol

Bericht door Duck Twacy »

Had het ook op Hear gevraagd, maar wellicht zitten hier meer kenners:

Ik wil een paar 2 meter gebalanceerde interlinks maken voor naar mijn Crown K2. Een paar Neutrik XLR connectoren (a 5 euro) is geen probleem. Maar welke kabel kan ik hier nu het beste voor gebruiken???

Ik wil het liefst afgeschermde kabel. Geen zelfbouw met twisten van zilverdraad oid, gewoon fatsoenlijke kabel van de rol (max 10 euro/meter).

Tips welkom (liefts goed verkrijgbaar in NL)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb voor mijn gebalanceerde kabels gebruik gemaakt van microfoonkabel van zeer goede soort: klonk nog steeds minder dan een eenvoudige simpele zilveren interlink.........
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Mmm,
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om met zilver draad en teflon tubes te gaan zitten pielen (lengte is 2 meter). Eerst wilde ik deze Supra kopen
http://ljudkraft.se/index.php?main_page ... cts_id=150

Maar na een vraagje van mij hebben ze de prijs met 20 euro verhoogd (en de vraag niet beantwoord) en daar baal ik van. Dat is trouwens al de 2e keer dat ze de prijs verhogen na een vraag van mij, ](*,)

Dan maak ik liever zelf wat. Afscherming vind ik wel belangrijk, gezien de lengte en het feit dat het deels langs powercords zal lopen.

Wellicht is dit ook wat
http://www.audio-cube.nl/furutech/u-P2.htm
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik heb me altijd zitten afvragen in hoeverre "gewone" multicore zoals gebruikt voor instrumentatie in de industrie bruikbaar is voor audio toepassingen. is er ook in afgeschermde varianten (zelfs met mooie RVS mantels enzo, kan je ze door de open haard heen leggen)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Henkjan schreef:
ik heb me altijd zitten afvragen in hoeverre "gewone" multicore zoals gebruikt voor instrumentatie in de industrie bruikbaar is voor audio toepassingen.
Vraag je maar eens af wat ze in studio's gebruiken ;) Vast geen zilverdraad :)
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Gewoon rechttoe-rechtaan- rampestampzooi gebruiken, Duck ! Kun je bij Radio Ster bijvoorbeeld halen voor onder de Euro per meter.


Paul.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Of bij Bolle Gerrit (Radio Twenthe) en Stuut en Bruin ....

Radio Twenthe heeft ook allerlei heel mooi instumentmultikabel in allerlei soorten met PE isolatie voor 1 a 2 euri de meter.

PS. Gut bestaat die Ster nog Paul? Kan mij dat ouwe zooi winkeltje van vroeger nog wel herinneren.
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

De winkel is mooi geworden en doet tegenwoordig veul in car hifi, schoteltjes enzo.

Bolle Gerrit is bij Twenthe al jaren niet meer gesignaleerd.

Ik denk dat dit soort handel geheel online gaat gebeuren vandaag de dag.

Paul.
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Paul Jenner schreef:
Gewoon rechttoe-rechtaan- rampestampzooi gebruiken, Duck ! Kun je bij Radio Ster bijvoorbeeld halen voor onder de Euro per meter.


Paul.
Hoi Paul,

Maar het moet er wel een beetje audiofiel uitzien hoor. De Crown komt waarschijnlijk midden tussen de speakers, dus zit ik steeds tegen dat snoer aan te kijken.

Desnoods een vlechtkous van een paar euro/meter eromheen :)
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Wacht

Afbeelding

$399/20 cm

That will do it
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

LOL! :lol: En dan een 50 euro versterkertje eraan hangen
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

hmm, en what about the kabel die wel nog naakt ligt dan?

Sowiso: who cares about EMI en andere instraling als je toch een gebalaceerd signaal gebruikt :oops:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Het kan geen kwaad op van die clip-bare EMI-kralen te kopen en die om kabels te clippen, maar dit is natuurlijk je reinste onzin, kosten een euro of wat per stuk en zijn d'r voor 6- en 8-mm kabel.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ik zeg ook niet dat het kwaat kan ;)
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Bericht door Raymond »

Ducky: Gewoon ff naar een pro-audio toko bij je in de buurt gaan kijken. Die moeten ze hebben, in den haag.

Daar kan je waarschijnlijk gewoon kant en klaar spul kopen. Ben je voor een paar tientjes helemaal klaar :)
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Hoi Afbeelding

Bij in de buurt zit alleen een Chinese toko :)

Maar ik weet dat je voor luttel bedrag een aardig kabeltje bv bij feedback kunt halen. Was zeker een optie.

Ik heb de Neutriks echter al liggen.
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Bericht door Raymond »

:lol:

Die neutriks moet je natuurlijk gebruiken :)
Dan weet ik het ook eigenlijk niet. D'r zit vast wel een dealer van Display bij je in de buurt, maar die zijn vaak erg prijzig.
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Alleen als het Neurtik label goed zichtbaar is.

Ik heb al enige tips (Prefer etc). Komt goed.
Plaats reactie