Ik kwam een hoofdtelefoonversterker van TI tegen in m'n opberg-bakje en kreeg het idee dat het wel leuk zou zijn om dat ding te gebruiken bij m'n laptop op 't werk. De bedoeling zou dus zijn om het complete audio-circuit in de laptop te negeren en via USB2 de TPA6120A2 aan te sturen. Probleem is dat ik dus geen zin heb om het erg ingewikkeld te maken (wegens het gebrek aan tijd kan ik toch geen complexe projecten afwerken) en me dus afvraag of er chips of chip-sets bestaan die audio via de USB-poort omzetten naar analoge signalen, zonder dat je zelf al teveel logica of software moet verzinnen. En natuurlijk moet het nog een beetje hoogwaardig zijn ook.
Bijkomend probleem is dat ik me eigenlijk bitterweinig met al de digitale-audio formaten heb bezig gehouden tot nu toe. Ik weet dus wel wat de verschillen zijn tussen SACD, DVDa en gewone CD, maar heb geen idee in welk formaat audio over de USB-poort wordt getransporteerd. Is dat gewoon PCM (dan zou een gewone PCM-DAC van BB al volstaan b.v. = heb ik ook nog op stock
Als iemand me snel op weg kan helpen zou ik dat dus zeer waarderen.