Projectje: Kofferluidspreker
Geplaatst: di 06 aug 2013, 9:18
Voor het voetbalelftal ben ik van plan een draagbare luidspreker in een koffer te gaan bouwen (zoals vele voor mij deden).
Ik heb inmiddels een mooie koffer (zie foto). Licht in gewicht (er moet nog versteviging/MDF in dus komt goed uit) en met een metalen rand die de koffer goed doet afsluiten (tegen geluidslekken) Ik heb ondertussen besteld:
LP-2020A+ Lepai Tripath Class-T AMP met 2x20W
Lithium-ion batterij 9800mah 12v DC
Bluetooth receiver
Div. schakelaars/knopjes etc.
nu twijfel ik over te gebruiken speakers.
Ik heb een setje type-loze Sony speakers gevonden bij de lokale dumpwinkel, die perfect in de koffer kunnen (zie foto)
Het gaat om +- 6Ohm (gemeten) speakers die parallel geschakeld zijn zonder iets van een XO. Over gevoeligheid hiervan etc heb ik geen idee. Daarnaast ben ik tegen een setje Sony SS-B3-E3 aangelopen voor een mooi prijsje
.
Deze speakers zijn 4 Ohm 60W en klinken heel erg goed!
Frequenties van 45 tot 25000 Hz met 17,5cm Woofer en 2,5cm Tweeter.
Enige probleem is de gevoeligheid van 86dB.
Denken jullie dat je met deze gevoeligheid wegkomt? ik wil natuurlijk wel dat er wat geluid uit komt.
Daarnaast is de behuizing van de speakers goed voor 7,2kg. De stevigheid etv van de behuizing ben ik dus ook kwijt.
Ik heb inmiddels een mooie koffer (zie foto). Licht in gewicht (er moet nog versteviging/MDF in dus komt goed uit) en met een metalen rand die de koffer goed doet afsluiten (tegen geluidslekken) Ik heb ondertussen besteld:
LP-2020A+ Lepai Tripath Class-T AMP met 2x20W
Lithium-ion batterij 9800mah 12v DC
Bluetooth receiver
Div. schakelaars/knopjes etc.
nu twijfel ik over te gebruiken speakers.
Ik heb een setje type-loze Sony speakers gevonden bij de lokale dumpwinkel, die perfect in de koffer kunnen (zie foto)
Het gaat om +- 6Ohm (gemeten) speakers die parallel geschakeld zijn zonder iets van een XO. Over gevoeligheid hiervan etc heb ik geen idee. Daarnaast ben ik tegen een setje Sony SS-B3-E3 aangelopen voor een mooi prijsje
Deze speakers zijn 4 Ohm 60W en klinken heel erg goed!
Frequenties van 45 tot 25000 Hz met 17,5cm Woofer en 2,5cm Tweeter.
Enige probleem is de gevoeligheid van 86dB.
Denken jullie dat je met deze gevoeligheid wegkomt? ik wil natuurlijk wel dat er wat geluid uit komt.
Daarnaast is de behuizing van de speakers goed voor 7,2kg. De stevigheid etv van de behuizing ben ik dus ook kwijt.