Pagina 1 van 2

hoe aan te sluiten?

Geplaatst: ma 24 jun 2013, 22:37
door dre
PGC3536-ANGLE.jpg
moet je nu beide afschermingen aan beide kanten vastsolderen of de buitenste afscherming maar aan een kant?

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: ma 24 jun 2013, 22:41
door ray5150
Dat soort kabel heb ik ook, er zitten af fabriek BNC stekkers op...

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: ma 24 jun 2013, 22:46
door dre
maar hoe zitten die aangesloten?

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: ma 24 jun 2013, 23:15
door Henkjan
iirc moet je die mantel, als je m puur als afscherming gebruikt, alleen maar aan een kant vastmaken (maar weet niet of dat een audiofiele fabel is of dat t echt uitmaakt, maar dat weten de heren dr.ir. vonketrekkers wel)

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: ma 24 jun 2013, 23:20
door dre
we zitten op een lijn! 8)

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: ma 24 jun 2013, 23:55
door CarloPJB
Henkjan schreef:
iirc moet je die mantel, als je m puur als afscherming gebruikt, alleen maar aan een kant vastmaken (maar weet niet of dat een audiofiele fabel is of dat t echt uitmaakt, maar dat weten de heren dr.ir. vonketrekkers wel)
En aan welke kant is dat dan ?

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: ma 24 jun 2013, 23:57
door Henkjan
CarloPJB schreef:
Henkjan schreef:
iirc moet je die mantel, als je m puur als afscherming gebruikt, alleen maar aan een kant vastmaken (maar weet niet of dat een audiofiele fabel is of dat t echt uitmaakt, maar dat weten de heren dr.ir. vonketrekkers wel)
En aan welke kant is dat dan ?
dat weet ik niet zeker, het is of aan de andere kant, of de overkant. zolang het maar niet de verkeerde kant is :rofl:

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: di 25 jun 2013, 0:18
door Marp
Henkjan schreef:
het is of aan de andere kant, of de overkant.
Je lijkt Heinz Polzer wel. :lol:

(de beste man wordt dit jaar trouwens 2 jaar trouwens 94... nog 2 jaar ouder dan Manitas de Plata)

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: di 25 jun 2013, 12:27
door markbakk
Je kunt ook de middelste als afscherming gebruiken.Heeft gevolgen voor de capaciteit van de kabel....

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: di 25 jun 2013, 12:44
door Henkjan
markbakk schreef:
Je kunt ook de middelste als afscherming gebruiken.Heeft gevolgen voor de capaciteit van de kabel....
vertel eens wat meer... wat voor gevolgen?

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: di 25 jun 2013, 14:30
door Pjotr
Dre, doet weer eens bijzonder, ga je een TV studio beginnen of een natuurkundig laboratorium? :lol: Koop toch gewoon "begrijpbare" kabels... :P

Normaal wordt bij zo'n kabel de buitenmantel gewoon als afscherming gebruikt en aan beide kanten aangesloten. De binnenste mantel wordt actief aangestuurd aan de ontvangende kant met hetzelfde signaal als wat op de kern binnenkomt. Wordt toegepast bij heel gevoelig meetopstellingen in het sub uV (micro volt) en sub pA (pico ampère) gebied.

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Triaxial_cable

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: di 25 jun 2013, 19:30
door ray5150
Die kabel die ik heb en waar ik eerder op doelde is inderdaad bedoelt voor HF-meetaparatuur.
Alleen zit er bij deze geen isolatie tussen de twee lagen afscherming.

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: wo 26 jun 2013, 21:50
door dre
ik heb de kabel afgemonteerd met beide afschermingen aan elkaar.............

en echte luxe pluggen:
hq.jpg
hq.jpg (44.33 KiB) 645 keer bekeken

wow,wat een verschillen met m`n prachtige puur zilveren kabel met rhodium pluggen...... :-$

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: wo 26 jun 2013, 21:57
door AatV
Is het nu beter of slechter? of glimt het gewoon meer... :mrgreen:

groet,
Aat

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: wo 26 jun 2013, 22:01
door dre
voordat ik een conclusie trek wil ik nog even een paar dagen wachten,maar ik vind de cheap ass versie echt prima...... :mrgreen:
open met een vol en strak laag,veel detail.........

en dat voor nog geen €20 voor een meter paar.

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: wo 26 jun 2013, 22:07
door dre
morgen eens een setje met bullet pluggen in elkaar fietsen.......

ben benieuwd.

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: wo 26 jun 2013, 23:31
door ray5150
Dré ? jij en goedkope materialen ? lees ik dat goed ?
Shit, nu heeft de crisis echt toegeslagen... :mrgreen:

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: do 27 jun 2013, 9:00
door Zweitse
ray5150 schreef:
Dré ? jij en goedkope materialen ? lees ik dat goed ?
Shit, nu heeft de crisis echt toegeslagen... :mrgreen:
Inderdaad, goedkope kabel, goedkope cinchpluggen en AMT’s van Chinese makelij. Waar moet dat heen.

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: do 27 jun 2013, 18:49
door dre
ray5150 schreef:
Dré ? jij en goedkope materialen ? lees ik dat goed ?
Shit, nu heeft de crisis echt toegeslagen... :mrgreen:
goedkoop of duur:de oren bepalen of het kliko wordt of niet. :wink:

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: do 27 jun 2013, 19:23
door ds23man
dre schreef:
ray5150 schreef:
Dré ? jij en goedkope materialen ? lees ik dat goed ?
Shit, nu heeft de crisis echt toegeslagen... :mrgreen:
goedkoop of duur:de oren bepalen of het kliko wordt of niet. :wink:
Het wordt toch echt tijd dat je in therapie gaat............ :mrgreen:

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: do 27 jun 2013, 19:52
door dre
tja,ik doet het ook zonder metertjes. :sure:

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: za 29 jun 2013, 0:08
door ray5150
dre schreef:
ray5150 schreef:
Dré ? jij en goedkope materialen ? lees ik dat goed ?
Shit, nu heeft de crisis echt toegeslagen... :mrgreen:
goedkoop of duur:de oren bepalen of het kliko wordt of niet. :wink:
Ik wacht wel onder het raam, bij de vullisbak.... :mrgreen:
Maar geef eens een linkje voor die RCA-stekkers ?

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: za 29 jun 2013, 0:11
door fritzie
en voor die mooie kabel

mvg bert

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: za 29 jun 2013, 20:30
door ray5150
ray5150 schreef:
dre schreef:
ray5150 schreef:
Dré ? jij en goedkope materialen ? lees ik dat goed ?
Shit, nu heeft de crisis echt toegeslagen... :mrgreen:
goedkoop of duur:de oren bepalen of het kliko wordt of niet. :wink:
Ik wacht wel onder het raam, bij de vullisbak.... :mrgreen:
Maar geef eens een linkje voor die RCA-stekkers ?
dré ?

Re: hoe aan te sluiten?

Geplaatst: zo 30 jun 2013, 8:14
door dre
http://www.todotipo.nl/HQS-SCC018

helaas kan ik ze niet meer via m`n werk krijgen. :(