Pagina 1 van 2

Zelfbouw met budget

Geplaatst: zo 23 jun 2013, 19:02
door Luxjan
Stel je wil jezelf een cadeau doen met een goed klinkende en goed uitziende speaker, en je hebt er een budget voor tot 4000€, wat zou je doen?
Ondergetekende is niet onhandig, maar zelf een ontwerp maken zit er niet in, en het houtwerk zelf zagen ook niet. In elkaar steken geen probleem via plan.

Ik zat dus te denken aan de Vertigo plus, maar zijn er nog andere speakers die minstens zo goed klinken in de zelfbouwwereld?

Verder vraag ik me af wat de zelfbouwer doet met zijn ls als hij aan een nieuw project begint?
Of anders geformuleerd, zijn er mensen die afstand zouden gaan doen van hun, met veel liefde gebouwde speaker?

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: zo 23 jun 2013, 19:19
door ray5150
Waarom ga je niet eens kijken en luisteren bij zaken als http://www.speakerland.nl/ en http://www.speakerenco.nl/ ?
Zij hebben complete modellen in de zaak staan, en kunnen bouwpakketten leveren met een gezaagd houtpakket.

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: zo 23 jun 2013, 19:51
door Luxjan
Thx, Ik dacht idd bij Ruud langs te gaan binnen 2 weken.

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: zo 23 jun 2013, 23:23
door markbakk
Voor dat geld moet je ze ook in je eigen huiskamer gaan beluisteren. Verkijk je overigens ook niet op het netjes (laten) afwerken van de kasten.

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: do 27 jun 2013, 21:02
door JeroenGRT
Luxjan schreef:
Stel je wil jezelf een cadeau doen met een goed klinkende en goed uitziende speaker, en je hebt er een budget voor tot 4000€, wat zou je doen?
Ondergetekende is niet onhandig, maar zelf een ontwerp maken zit er niet in, en het houtwerk zelf zagen ook niet. In elkaar steken geen probleem via plan.

Ik zat dus te denken aan de Vertigo plus, maar zijn er nog andere speakers die minstens zo goed klinken in de zelfbouwwereld?

Verder vraag ik me af wat de zelfbouwer doet met zijn ls als hij aan een nieuw project begint?
Of anders geformuleerd, zijn er mensen die afstand zouden gaan doen van hun, met veel liefde gebouwde speaker?
Ik vindt de Vertigo Plus niet erg bijzonder, de gewone Vertigo is m.i. beter in balans. Zelf heb ik nu een Vertigo in een gesloten behuizing, aangevuld met 2 subwoofers van de Maxima. Dus met de Hypex DS4.0 en Scan Speak 23W...misschien is dat wat? Bouwtekeningen heb ik nog wel, staan ook wel in dit topic http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=13869

Speakerland heeft ook enkele nieuwe modellen, dat ziet er veelbelovend uit.

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 1:25
door b_force
Voor dat bedrag zou ik voor 1000 euro een mooie klassieke gitaar kopen, voor 1000 euro een geluidsset bouwen, voor 1000 euro mijn kamer akoestisch goed aanpakken, voor 100 euro een goede Whiskey kopen om van mijn muziek te genieten en de overige 900 euro naar een goed doel schenken :wink: 8) 8)

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 7:05
door markbakk
Met dat budget voor akoestisch aanpakken van je huiskamer ben ik het volledig eens. Wanneer je zelfs maar de helft van die vier mille te spenderen hebt, is het nog wijs om eerst de akoestiek aan te pakken en dan pas aan dure luidsprekers te denken. Anders wordt het geheel echt een Ferrari op fietsbanden.

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 19:55
door dixie
ray5150 schreef:
Waarom ga je niet eens kijken en luisteren bij zaken als http://www.speakerland.nl/ en http://www.speakerenco.nl/ ?
Zij hebben complete modellen in de zaak staan, en kunnen bouwpakketten leveren met een gezaagd houtpakket.
+1 (zou ik persoonlijk ook doen). Of ietsje minder aan luidsprekers en een mooie (andere, betere) audioset aanschaffen.
Wat dacht je van de spullen van Johan Ketelaar (JK Acoustics). Hij ontwerpt en bouwt zelf. Hij weet nl. verrekte goed waar hij over praat.

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 20:52
door ds23man
Mmmm, volgens mij is mijn Ultrazooom systeem al dat bedrag te boven gegaan.......

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 21:50
door markbakk
ds23man schreef:
Mmmm, volgens mij is mijn Ultrazooom systeem al dat bedrag te boven gegaan.......
Is het al af dan?

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: za 29 jun 2013, 7:09
door ds23man
markbakk schreef:
ds23man schreef:
Mmmm, volgens mij is mijn Ultrazooom systeem al dat bedrag te boven gegaan.......
Is het al af dan?
Zo goed als, alleen wat kleine afwerking dingetjes. Wat een genot, ruim voor de luisterdag klaar.......

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: za 29 jun 2013, 12:49
door Ivo
Als dat het enige genot is?... :rofl:

Nee, is een heel mooi project, ben benieuwd straks.

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: za 29 jun 2013, 13:29
door Henkjan
ds23man schreef:
ruim voor de luisterdag klaar.......
dat klopt niet, je hoort tot laat in de avond ervoor nog bezig te zijn :mrgreen:

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: za 29 jun 2013, 13:42
door ray5150
Henkjan schreef:
ds23man schreef:
ruim voor de luisterdag klaar.......
dat klopt niet, je hoort tot laat in de avond ervoor nog bezig te zijn :mrgreen:
Ik zeg niks... :-# :-& :mrgreen: :rofl:

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: za 29 jun 2013, 22:43
door MechanicalAnimal
ik heb inmiddels wat luidsprekers gehoord van Tony en dat past toch allemaal wel in mijn straatje hoor.


Ik weet niet wat zo'n Piu Musica moet gaat kosten als je hem zelf bouwt?

http://www.tg-acoustics.com/Piu%20Musica.html

Afbeelding

En in zijn Humblehomemadehifi-lijn is er ook, onder andere, nog de Orfeo natuurlijk:

http://www.humblehomemadehifi.nl/Orfeo.html

Afbeelding
Linker zuil

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: za 29 jun 2013, 22:48
door MechanicalAnimal
Luxjan schreef:
Verder vraag ik me af wat de zelfbouwer doet met zijn ls als hij aan een nieuw project begint?
Of anders geformuleerd, zijn er mensen die afstand zouden gaan doen van hun, met veel liefde gebouwde speaker?
echt niet.......ik laat mezelf erin begraven :rofl:
P1050834.JPG

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: za 29 jun 2013, 23:00
door rikpost
MechanicalAnimal schreef:
Luxjan schreef:
Verder vraag ik me af wat de zelfbouwer doet met zijn ls als hij aan een nieuw project begint?
Of anders geformuleerd, zijn er mensen die afstand zouden gaan doen van hun, met veel liefde gebouwde speaker?
echt niet.......ik laat mezelf erin begraven :rofl:
P1050834.JPG
Familiegraf dan :!: :rofl:

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: za 29 jun 2013, 23:03
door MechanicalAnimal
his and hers :mrgreen:

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: za 29 jun 2013, 23:03
door rikpost
Misschien is dit wat voor je ,bij speaker kits
speaker kits.jpg

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: za 29 jun 2013, 23:13
door MechanicalAnimal
http://www.speakerkits.nl

wat een kudsite overigens...rechts in beeld een sneak naar die Nizams en je krijgt via de link alleen een enorme foto..om nog maar niet te spreken over de uitfrezing van de tweeter, hoop dat dit een demo is.

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: za 29 jun 2013, 23:26
door rikpost
MechanicalAnimal schreef:
his and hers :mrgreen:
U is een romanticus :mrgreen:

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: za 29 jun 2013, 23:27
door MechanicalAnimal
:rofl:

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: za 29 jun 2013, 23:48
door Zweitse
MechanicalAnimal schreef:
http://www.speakerkits.nl

wat een kudsite overigens...rechts in beeld een sneak naar die Nizams en je krijgt via de link alleen een enorme foto..om nog maar niet te spreken over de uitfrezing van de tweeter, hoop dat dit een demo is.
+1, zeer slechte site.

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: zo 30 jun 2013, 0:02
door FR_Aad
Zweitse schreef:
MechanicalAnimal schreef:
http://www.speakerkits.nl

wat een kudsite overigens...rechts in beeld een sneak naar die Nizams en je krijgt via de link alleen een enorme foto..om nog maar niet te spreken over de uitfrezing van de tweeter, hoop dat dit een demo is.
+1, zeer slechte site.
De ontwerper cq hoster durft er wel zijn naam onder te zetten. :rofl: :rofl: :rofl:

Re: Zelfbouw met budget

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 22:52
door Luxjan
Om te beginnen wil ik iedereen bedanken voor de suggesties.
Op het laatste moment heb ik toch besloten om op dit moment zelf geen ls zelfbouw project te starten.
Daar mijn huidige ls verkocht zijn ben ik op een leuk setje gevallen wat me nu 2 fantastische momenten bezorgd. Ze hebben de welluidende naam Klipsch Palladium P37F.
Wat een fantastische speaker. Maar daar het geen zelfbouw is ga ik er niet over uit wijden.

Nog maals dank aan iedereen.