Pagina 1 van 2
Jamo Power 260 R
Geplaatst: zo 09 jun 2013, 17:49
door DjKevin1
Hoi,
Ik heb hier 2 Jamo Power 260 R Speakers staan (Zie Foto's), de randen van de 4 woofers zijn allemaal verpulverd.
en nu was mijn vraag of ik deze het beste kon vervangen (de rand) of de complete woofer moet vervangen, en welke woofers moeten hier dan in?
Kevin
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: zo 09 jun 2013, 17:51
door ray5150
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: zo 09 jun 2013, 17:54
door ds23man
Ik had het kunnen weten aan de titel, maar eigenwijs: toch kijken.....
Bestaan die dingen nog????????
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: zo 09 jun 2013, 18:04
door DjKevin1
ds23man : Haha ja ze zijn best wel oud al ja maarja ze klonken wel goed!
ray5150 : Dus jij zegt dat ik ze het beste kan refoamen? maar ik ben bang dat ik dan iets verkeerd doe en dat ik er dan niks meer mee kan, en wat is het goedkoopst? Refoamen of nieuwe woofers erin doen?
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: zo 09 jun 2013, 19:25
door ray5150
4 nieuwe ringen kosten net zoveel als 1 woefert, ervan uitgaande dat je ze nog kan vinden...
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: zo 09 jun 2013, 19:34
door ray5150
Gewoon de handleiding stap voor stap volgen, netjes werken, en geen haast ermee hebben.
Dan komt het vast wel goed.
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: ma 10 jun 2013, 14:54
door arjank
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: ma 10 jun 2013, 16:10
door DjKevin1
Verpulverd de rand van deze woofers ook snel of niet?
En ik zie staan dat deze woofers 200W zijn
op de achterkant van de "speakerkast" staat 260W is dit alle speakers samen of alleen de woofers?
Dus zijn die woofers op
http://www.visaton.de/de/chassis_zubeho ... 200_8.html zwaarder of lichter kwa vermogen dan die wat erin zitten?
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: ma 10 jun 2013, 18:05
door ray5150
Ja, Arjan, dat zijn toch wel 60 hele beukwatts minder dan de originele.
Hoe leg je dat nu weer uit...

Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: do 13 jun 2013, 11:49
door arjank
ray5150 schreef:Ja, Arjan, dat zijn toch wel 60 hele beukwatts minder dan de originele.
Hoe leg je dat nu weer uit...

Hmmm,
verdubbeling vermogen = +3dB (bijv. 100 --> 200watt is 3dB extra)
Vertienvoudiging vermogen = +10dB (bijv. 10 -->100watt is 10dB extra)
Nu moet je weten dat 10dB voor het gehoor 2x zo luid is, 3dB is hoorbaar maar geen dramatisch verschil.
Moeilijker ga ik het niet maken.
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: do 13 jun 2013, 17:22
door ray5150
Volgens mij klopt je betoog als een bus. Arjan.
Maar ja, hele volksstammen zijn er heilig van overtuigd dat 200 Watt 2 x zo hard is als 100 Watt...

Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: do 13 jun 2013, 17:27
door ds23man
Kon het niet helemaal volgen! Graag nog even in Jip en Janneke!

Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: do 13 jun 2013, 18:02
door ray5150
ds23man schreef:Kon het niet helemaal volgen! Graag nog even in Jip en Janneke!

En dat noemt zich (voormalig) PA technicus ?
Zou me niks verbazen als je stiekem lid was van de AES...

Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: do 13 jun 2013, 18:20
door sjons
arjank schreef:Nu moet je weten dat 10dB voor het gehoor 2x zo luid is, 3dB is hoorbaar maar geen dramatisch verschil.
En ik altijd maar denken dat een verdubbeling van het geluid 'maar' 3dB extra was...

Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: do 13 jun 2013, 20:30
door richard
sjons schreef:arjank schreef:Nu moet je weten dat 10dB voor het gehoor 2x zo luid is, 3dB is hoorbaar maar geen dramatisch verschil.
En ik altijd maar denken dat een verdubbeling van het geluid 'maar' 3dB extra was...

Rekenkundig is een verdubbeling 3 dB; van 100 naar 200 Watt, voor de psycho-akoestiek is een verdubbeling 10 dB; van 100 naar 1000 Watt.
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: vr 14 jun 2013, 11:39
door ray5150
Maar wat gaan de TS nu doen met zijn luidsprekers ?
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: za 15 jun 2013, 10:46
door DjKevin1
Ik heb de woofers er eens uitgedraaid om te kijken welk typenummer achterop staan : W-250-2
Hopelijk kunnen jullie hier wat mee?
Ohja en ze zijn 10 Inch
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: za 15 jun 2013, 10:50
door arjank
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: zo 16 jun 2013, 9:38
door DjKevin1
Op de woofers staat W-250-
2 en op de site die jij me hebt doorgegeven staat die 2 niet op het laatste
En de randen zien er anders uit
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: zo 16 jun 2013, 10:47
door markbakk
DjKevin1 schreef:En de randen zien er anders uit
Sierring misschien?

Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: zo 16 jun 2013, 10:51
door DjKevin1
markbakk schreef:
Sierring misschien?

Dat kan kloppen maar maakt het uit dat deze woofers een ander typenummer hebben
Mijn woofers hebben W-250-2 en die van de visaton site heeft W-250 en geen 2
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: zo 16 jun 2013, 11:31
door ray5150
Voor hetzelfde geld heb je 2 nieuwe kasten ! Als je dan toch 2 meijer uit de knip trekt...
http://www.bax-shop.nl/passieve-fullran ... tails.html
Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: zo 16 jun 2013, 11:36
door ds23man
Ga je mond spoelen Ray, daar zitten piezo tweeters in!

Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: zo 16 jun 2013, 13:18
door ray5150
Alsof dat wat uitmaakt, met een Dynakrot erop en een golf techno, of hardcore erdoor...
Hij zal ze niet gekocht hebben om naar Mahler of John Coltrane te luisteren...

Re: Jamo Power 260 R
Geplaatst: zo 16 jun 2013, 14:36
door richard
DjKevin1 schreef:
Op de woofers staat W-250-
2 en op de site die jij me hebt doorgegeven staat die 2 niet op het laatste
En de randen zien er anders uit
http://www.audiofriends.nl/speakerfoam/page3.html
Zou ik eerst proberen, nieuwe woofers kopen kan altijd nog.