Jamo Power 260 R

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

DjKevin1
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 17:21

Jamo Power 260 R

Bericht door DjKevin1 »

Hoi,
Ik heb hier 2 Jamo Power 260 R Speakers staan (Zie Foto's), de randen van de 4 woofers zijn allemaal verpulverd.
en nu was mijn vraag of ik deze het beste kon vervangen (de rand) of de complete woofer moet vervangen, en welke woofers moeten hier dan in?

Kevin
Bijlagen
P1020756.JPG
P1020757.JPG
P1020757.JPG
P1020754.JPG
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door ray5150 »

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door ds23man »

Ik had het kunnen weten aan de titel, maar eigenwijs: toch kijken..... :shock: :shock: :shock:

Bestaan die dingen nog????????
DjKevin1
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 17:21

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door DjKevin1 »

ds23man : Haha ja ze zijn best wel oud al ja maarja ze klonken wel goed!

ray5150 : Dus jij zegt dat ik ze het beste kan refoamen? maar ik ben bang dat ik dan iets verkeerd doe en dat ik er dan niks meer mee kan, en wat is het goedkoopst? Refoamen of nieuwe woofers erin doen?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door ray5150 »

4 nieuwe ringen kosten net zoveel als 1 woefert, ervan uitgaande dat je ze nog kan vinden...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door ray5150 »

Gewoon de handleiding stap voor stap volgen, netjes werken, en geen haast ermee hebben.
Dan komt het vast wel goed.
Refoam%20handleid.pdf
(537.42 KiB) 302 keer gedownload
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door arjank »

DjKevin1
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 17:21

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door DjKevin1 »

arjank schreef:
Verpulverd de rand van deze woofers ook snel of niet?
En ik zie staan dat deze woofers 200W zijn
op de achterkant van de "speakerkast" staat 260W is dit alle speakers samen of alleen de woofers?
Dus zijn die woofers op http://www.visaton.de/de/chassis_zubeho ... 200_8.html zwaarder of lichter kwa vermogen dan die wat erin zitten?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door ray5150 »

Ja, Arjan, dat zijn toch wel 60 hele beukwatts minder dan de originele.
Hoe leg je dat nu weer uit... :mrgreen:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door arjank »

ray5150 schreef:
Ja, Arjan, dat zijn toch wel 60 hele beukwatts minder dan de originele.
Hoe leg je dat nu weer uit... :mrgreen:
Hmmm,

verdubbeling vermogen = +3dB (bijv. 100 --> 200watt is 3dB extra)
Vertienvoudiging vermogen = +10dB (bijv. 10 -->100watt is 10dB extra)

Nu moet je weten dat 10dB voor het gehoor 2x zo luid is, 3dB is hoorbaar maar geen dramatisch verschil.
Moeilijker ga ik het niet maken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door ray5150 »

Volgens mij klopt je betoog als een bus. Arjan.
Maar ja, hele volksstammen zijn er heilig van overtuigd dat 200 Watt 2 x zo hard is als 100 Watt... :shock:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door ds23man »

Kon het niet helemaal volgen! Graag nog even in Jip en Janneke! :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Kon het niet helemaal volgen! Graag nog even in Jip en Janneke! :lol:
En dat noemt zich (voormalig) PA technicus ? :shock:
Zou me niks verbazen als je stiekem lid was van de AES... :lol:
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door sjons »

arjank schreef:
Nu moet je weten dat 10dB voor het gehoor 2x zo luid is, 3dB is hoorbaar maar geen dramatisch verschil.
En ik altijd maar denken dat een verdubbeling van het geluid 'maar' 3dB extra was... :-s
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door richard »

sjons schreef:
arjank schreef:
Nu moet je weten dat 10dB voor het gehoor 2x zo luid is, 3dB is hoorbaar maar geen dramatisch verschil.
En ik altijd maar denken dat een verdubbeling van het geluid 'maar' 3dB extra was... :-s
Rekenkundig is een verdubbeling 3 dB; van 100 naar 200 Watt, voor de psycho-akoestiek is een verdubbeling 10 dB; van 100 naar 1000 Watt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door ray5150 »

Maar wat gaan de TS nu doen met zijn luidsprekers ?
DjKevin1
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 17:21

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door DjKevin1 »

Ik heb de woofers er eens uitgedraaid om te kijken welk typenummer achterop staan : W-250-2

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee?
Ohja en ze zijn 10 Inch
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door arjank »

DjKevin1 schreef:
Ohja en ze zijn 10 Inch
Of refoamen, of deze http://www.visaton.de/de/chassis_zubeho ... 250_8.html
DjKevin1
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 17:21

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door DjKevin1 »

arjank schreef:



Op de woofers staat W-250-2 en op de site die jij me hebt doorgegeven staat die 2 niet op het laatste
En de randen zien er anders uit
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door markbakk »

DjKevin1 schreef:
En de randen zien er anders uit
Sierring misschien? :mrgreen:
DjKevin1
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 17:21

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door DjKevin1 »

markbakk schreef:
Sierring misschien? :mrgreen:
Dat kan kloppen maar maakt het uit dat deze woofers een ander typenummer hebben
Mijn woofers hebben W-250-2 en die van de visaton site heeft W-250 en geen 2
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door ray5150 »

Voor hetzelfde geld heb je 2 nieuwe kasten ! Als je dan toch 2 meijer uit de knip trekt...

http://www.bax-shop.nl/passieve-fullran ... tails.html
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
Voor hetzelfde geld heb je 2 nieuwe kasten ! Als je dan toch 2 meijer uit de knip trekt...

http://www.bax-shop.nl/passieve-fullran ... tails.html
Ga je mond spoelen Ray, daar zitten piezo tweeters in! :-&
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door ray5150 »

Alsof dat wat uitmaakt, met een Dynakrot erop en een golf techno, of hardcore erdoor... :rofl:

Hij zal ze niet gekocht hebben om naar Mahler of John Coltrane te luisteren... :mrgreen:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Jamo Power 260 R

Bericht door richard »

DjKevin1 schreef:
arjank schreef:



Op de woofers staat W-250-2 en op de site die jij me hebt doorgegeven staat die 2 niet op het laatste
En de randen zien er anders uit
http://www.audiofriends.nl/speakerfoam/page3.html

Zou ik eerst proberen, nieuwe woofers kopen kan altijd nog.
Plaats reactie