storing oplossen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Yvan

storing oplossen

Bericht door Yvan »

Beste forumleden,

Onlangs merkte ik bij het fijn regelen van de bass weergave aan men versterker dat er gekraak optreedt, het gaat hier om een versterker van het merk Yamaha meer bepaald de AX - 570 .

Dus telkens ik aan dat knopje draai hoor je de storing, kan ik dit verhelpen of moet de hele draaiknop vervangen worden? Ik moet er wel bij vertellen dat dit beestje al een jaar of 20 meegaat, maar voor de rest doet hij het nog prima.

Alle goeie tips zijn van harte welkom.
Bijlagen
AX570.gif
AX570.gif (12.07 KiB) 191 keer bekeken
bas focal m180
Contacteer:

Re: storing oplossen

Bericht door bas focal m180 »

Dan kan er vuil inzitten .

Soms helpt het alleen al om de knop helemaal heen en weer te draaien een flink aantal keren .
Yvan

Bericht door Yvan »

Bedankt voor de tip.

Bestaat er ook de mogelijkheid om zo'n knopje te smeren of moet je daar af blijven met olie en vet?
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

DC door de potmeter? Elco kapot?
Fokko
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Hij is inderdaad gewoon vuil. Schoonmaken kan wel, maar zelf zou ik hem vervangen. Ook afhankelijk hoe handig je bent met de soldeerbout. Vervangen kost een paar euro en dan kan hij er weer twintig jaar tegenaan.
Yvan

Bericht door Yvan »

Ik denk niet dat er dc doorgegaan is, maar waarschijnlijk vuil in gekomen, de amp staat wel al een tijd op de grond en vangt wel veel stof op, zal eens werk moeten maken van een degelijk audio meubel te voorzien, ik doe hem één dezer dagen wel eens open om te kijken wat voor potmeter erin zit
Plaats reactie