Daudio DAC met volumeregeling en bronselectie
Moderator: Beheerdersteam
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Daudio DAC met volumeregeling en bronselectie
Daudio is opgericht voor de dipool design luidspreker. Daarvoor was het noodzakelijk ook een actief filter en eindversterker voor in ieder geval de lage frequenties te ontwikkelen, zodat klanten onze luidspreker kunnen combineren met hun bestaande set.
Van het een komt het ander. Je wilt je systeem kunnen demonstreren. Ook merk je dat steeds vaker een compleet systeem wordt aangeboden, dat je een klant compleet moet kunnen helpen. Dus we moesten ons actief filter en eindversterker uitbreiden met een hoogwaardige DAC en volumeregeling. Zo ontstaat een volledige lijn van elektronica waar alleen nog een analoge of digitale bron op hoeft te worden aangesloten. De Daudio DAC met volumeregeling is een slimme combinatie van hoogwaardige componenten van Nederlands fabrikaat, zodanig dat er 2 digitale en 2 volledig analoge ingangen worden geboden. De volumeregeling is een door relais gestuurde stappenregelaar. Deze wijze van combineren van componenten is eigenlijk te simpel voor woorden, maar je kunt het nergens kopen. We hadden er wel behoefte aan. Het geeft trouwens ook meteen de mogelijkheid om een honderd procent eerlijk vergelijk met andere DAC's te doen. Als je die aansluit op een van de analoge ingangen, krijgt die precies dezelfde volumeregeling als de Daudio DAC.
Voor de toekomst voorzien we een uitbreiding van het aantal digitale ingangen (extra optisch, coaxiaal en USB) en indien daaraan behoefte is, een ingebouwde phono voorversterker. Voor nu laten we het hier even bij wat de elektronica betreft, want we hebben onze volle aandacht nodig voor verdere ontwikkeling van onze luidsprekermodellen.
Redelijk onverwacht bleek er meteen al belangstelling voor dit product en ZBA forum lid Walt heeft de eerste DAC afgenomen voor een introductieprijs. De definitieve prijs komt zeer binnenkort op onze website.
Ook wel leuk om te vermelden in de slipstream van dit bericht is dat we een persbericht hebben doen uitgaan. We staan nu op de pagina's van hifi.nl en audioreview.nl
Van het een komt het ander. Je wilt je systeem kunnen demonstreren. Ook merk je dat steeds vaker een compleet systeem wordt aangeboden, dat je een klant compleet moet kunnen helpen. Dus we moesten ons actief filter en eindversterker uitbreiden met een hoogwaardige DAC en volumeregeling. Zo ontstaat een volledige lijn van elektronica waar alleen nog een analoge of digitale bron op hoeft te worden aangesloten. De Daudio DAC met volumeregeling is een slimme combinatie van hoogwaardige componenten van Nederlands fabrikaat, zodanig dat er 2 digitale en 2 volledig analoge ingangen worden geboden. De volumeregeling is een door relais gestuurde stappenregelaar. Deze wijze van combineren van componenten is eigenlijk te simpel voor woorden, maar je kunt het nergens kopen. We hadden er wel behoefte aan. Het geeft trouwens ook meteen de mogelijkheid om een honderd procent eerlijk vergelijk met andere DAC's te doen. Als je die aansluit op een van de analoge ingangen, krijgt die precies dezelfde volumeregeling als de Daudio DAC.
Voor de toekomst voorzien we een uitbreiding van het aantal digitale ingangen (extra optisch, coaxiaal en USB) en indien daaraan behoefte is, een ingebouwde phono voorversterker. Voor nu laten we het hier even bij wat de elektronica betreft, want we hebben onze volle aandacht nodig voor verdere ontwikkeling van onze luidsprekermodellen.
Redelijk onverwacht bleek er meteen al belangstelling voor dit product en ZBA forum lid Walt heeft de eerste DAC afgenomen voor een introductieprijs. De definitieve prijs komt zeer binnenkort op onze website.
Ook wel leuk om te vermelden in de slipstream van dit bericht is dat we een persbericht hebben doen uitgaan. We staan nu op de pagina's van hifi.nl en audioreview.nl
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Daudio DAC met volumeregeling en bronselectie
jullie staan zelfs in de email nieuws van bifi.nl
hier de link naar het artikel:
http://www.hifi.nl/artikel/20601/Hobbyi ... audio.html
maar wat er staat klopt niet helemaal:
hier de link naar het artikel:
http://www.hifi.nl/artikel/20601/Hobbyi ... audio.html
maar wat er staat klopt niet helemaal:
krijgen de leden van Audio Vereniging Midden Nederland (AVMN) donderdag 30 mei de primeur te zien en te horen
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio DAC met volumeregeling en bronselectie
De luisterdag was geen primeur, maar een try out.
Maar eigenlijk heb je wel gelijk...
Re: Daudio DAC met volumeregeling en bronselectie
Mijn vrouw zat net over mijn schouder mee te kijken: "Wat is dat voor grappig robotje? Wat doet dat? Ziet er wel mooi uit".hannesie schreef:
Gaar wel goed komen
Re: Daudio DAC met volumeregeling en bronselectie
Het is voor sommigen wellicht even wennen maar de vormgeving van deze 'W1' dipool is toch wel erg fraai zo moet ik zeggen. Een robotje had ik er nog niet in gezien maar inderdaad hij lijkt wel een beetje op Wall-E
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio DAC met volumeregeling en bronselectie
Erg leuk die vergelijking met een robotje.Walt schreef:Het is voor sommigen wellicht even wennen maar de vormgeving van deze 'W1' dipool is toch wel erg fraai zo moet ik zeggen. Een robotje had ik er nog niet in gezien maar inderdaad hij lijkt wel een beetje op Wall-E![]()
Groetjes Walter
En die "ziet er wel mooi uit" uit de mond van een vrouw, doet mij ook erg goed! Goede WAF dus.
De W is dus ook van Wall-E
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Daudio DAC met volumeregeling en bronselectie
Ik had hem gezien in het topic van Walt , erg mooi dat blauwe display .
En gehoord/ervaren op luisterdag .
Gaan jullie die in vooraad verkopen of ook op bestelling zodat de klant een grotere keuze aan mogenlijkheden heeft , ingangs selectie bv .
En gehoord/ervaren op luisterdag .
Gaan jullie die in vooraad verkopen of ook op bestelling zodat de klant een grotere keuze aan mogenlijkheden heeft , ingangs selectie bv .
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio DAC met volumeregeling en bronselectie
Nu geen extra ingangen dan die welke nu geboden worden, maar ingangselectie zit er al op! Je kunt met de afstandsbediening snel schakelen van C1 t/m C4. Je kan hem bestellen zoals hij nu is, het zal nog wel een jaar duren voordat ik er een volwaardige high-end voorversterker van heb gemaakt met 2xoptisch, 2x coaxiaal, 1xUSB, phono pre etc.
De levertijd is een maand, dit product is primair bedoeld om mee te leveren bij de luidsprekers indien klanten dit wensen. De luidsprekers zijn het kernproduct van Daudio. Wel is het zo dat als er veel belangstelling blijkt te zijn dat ik een voorraad ga bouwen en dan wordt de levertijd een kwestie van dagen.
De levertijd is een maand, dit product is primair bedoeld om mee te leveren bij de luidsprekers indien klanten dit wensen. De luidsprekers zijn het kernproduct van Daudio. Wel is het zo dat als er veel belangstelling blijkt te zijn dat ik een voorraad ga bouwen en dan wordt de levertijd een kwestie van dagen.
Re: Daudio DAC met volumeregeling en bronselectie
Ik ben in ieder geval blij dat ik dat maandje heb gewacht. Kastje staat hier perfect te spelen!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
