volgens deze side : http://translate.google.nl/translate?sl ... ps614.html is deze cd speler redelijk eenvoudig om te toveren tot een wonder.
en dat is nou mijn uitdaging om dat eens te proberen.
de service manual is ondertussen ook al binnen en de speler ligt vakkundig uit elkaar (op een mooi handdoekje
ik ga als eerste de netaansluiting vervangen door een euro stekker.
de cinch aansluiting word vervangen door wat betere.
de voeding elco's worden ververst waarbij de elco van 1000UF een 2200UF exemplaar word en de 3300UF een 4700UF exemplaar word, de elco's bij de opa's en de dac worden ververst door dezelfde orginele waardes.
de koppel C worden natuurlijk vervangen, hier zo nog een vraag over.
verder komen er wat koelblokjes op de voedings--stabilatoren
ik heb elders begrepen dat het vervangen van de 1n4002 diodes ook nut heeft maar weet nog niet waarvoor ik ze zou kunnen vervangen (tips?)
de opamps wil ik ook vervangen, de auteur van de Poolse site geeft aan een voorkeur te hebben voor de burr browne opa 2604, nu heb ik gezien dat dick best de opa 2604 in het assortiment heeft, nu ga ik er van uit dat burr browne een merk is,
is de dick best opa dan een goede keus of zou het beter zijn om even door te zoeken naar een burr browne???
dan nog een (voor mij) technische vraag, begrijp ik het goed dat wanneer ik de koppel c rechtstreeks vanaf pen 7(van de opamp) naar de cinch laat gaan ik de mute schakeling passeer en dit dus eigenlijk de beste oplossing is??
dit zijn de dingen die ik als eerste wil gaan doen, niets echt spectaculair dus (voor mij wel)
daarna gewoon luisteren of ik er iets mee opschiet, als dit enigszins nut heeft ach misschien dan nog wel een buizen eindtrap.
maar eerste hier mee aan de knutsel
sander