Pagina 1 van 1

Hallo de naam is Rob.

Geplaatst: za 18 mei 2013, 12:42
door radiorob
Hallo allemaal!
:-s
Mijn naam is Rob aangenaam!
Ik woon in Rotterdam(NL) en bespeel krap 40 jaar de hobby Elektronica,
Voornamelijk in de eerste instantie Radio Piraat op de FM band.
Radiootjes en zendertjes zijn altijd al mijn grootste hobby geweest,
Later(veel te laat)ontdekte ik ook de MiddenGolf en Korte Golf (een apart verhaal)
Heb mijn licentie gehaald maar bewandel nog steeds ook het stoute pad!
(kweet niet wat het is maar vind het ook nog zo leuk! Sorry!)
Tijdens het zoeken naar schema’s voor een buizenmodulator ben hier terecht gekomen:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=15672
een mooi en overzichtelijk schema met een voedingstrafo als uitganstrafo,
en dan ook nog een link naar hoe je mooie kastjes maakt:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... +aluminium
dit vond ik allemaal mooi,
en omdat ik zelf ook ontdekt heb dat buizen zo mooi kunnen klinken (door mijn eerste buis modulator)
dacht ik misschien mag ik hier ook wel vragen stellen voor mijn buis modulators?
Ik ben er nu met eentje bezig waar ik wat probleempjes mee heb omdat ik ook altijd schema’s mixt.
(Onder andere een trafo probleempje)
de groetjes van hier!
:wink:
Rob.

Re: Hallo de naam is Rob.

Geplaatst: za 18 mei 2013, 21:22
door Dan
Dag Rob, welkom hier.
Hoop veel van je te zien hier :)

Re: Hallo de naam is Rob.

Geplaatst: zo 19 mei 2013, 0:21
door radiorob
hallo Dan.

we moeten maar kijken wat het word Dan,
maar zowiezo de hartelijke groetjes uit Rotterdam!

VrGr Rob.

Re: Hallo de naam is Rob.

Geplaatst: zo 19 mei 2013, 1:10
door ray5150
Van harte Welkom, Rob
Zit dat in een zender, een buis modulator ?
Of bedoelde je een buizenversterker voor muziek ?

Re: Hallo de naam is Rob.

Geplaatst: zo 19 mei 2013, 12:28
door radiorob
Hallo ray5150!
Die modulator kan saampjes in de kast van een AM zender zitten (maar dat hoeft niet!)
Die modulator is *dit keer* te vergelijken met een versterker.
Je hebt ook wel andere manieren om te moduleren maar iets als een versterker blijft wel nodig.
Mijn modulator is met twee keer de EL34 :
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=alb ... m=U73YTXQT
tijdens de bouw:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=alb ... m=U73YTXQT
Toen klonk hij als een klok zo mooi!
deze versterker/modulator stuurt dan mijn eind trap een 807 :
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=alb ... m=U73YTXQT
ik hoop dat ik zo duidelijk was/ben, als er meer vragen zijn…….jullie weten mij nu te vinden!
:wink:
Vriendelijke groetjes van hier!
Rob.

Re: Hallo de naam is Rob.

Geplaatst: do 23 mei 2013, 18:24
door radiorob
ik heb mij tenminste netjes voorgesteld :!:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 8#p1638678
:?
Rob.