Luidsprekers voor een iMac
Moderator: Beheerdersteam
Luidsprekers voor een iMac
Ik heb wat plannen gevonden voor een fullrange te maken voor aan te sluiten op mijn iMac. De driver is 8ohm. De vraag is nu of ik hem rechtstreeks kan plaatsen op de hooftelefoon uitgang maar ik ben bang dat dit misschien problemen kan opleveren. Zou het niet beter zijn om in de kastjes een kleine transistor versterker in te bouwen en deze de driver te laten aansturen via het signaal van de computer ?
- Vinculum
- Contacteer:
Re: Luidsprekers voor een iMac
Je MOET zelfs een versterker er tussen plaatsen.
De uitgang van een iMac (of alle koptelefoonuitgangen) zijn niet geschikt om een luidspreker aan te hangen. Deze zijn ook nog eens hoogohmig. Je kunt ze wel aansluiten maar je krijgt er max fluisterniveau uit en het is maar de vraag hoe lang die koptelefoonuitgang dat volhoudt.
De uitgang van een iMac (of alle koptelefoonuitgangen) zijn niet geschikt om een luidspreker aan te hangen. Deze zijn ook nog eens hoogohmig. Je kunt ze wel aansluiten maar je krijgt er max fluisterniveau uit en het is maar de vraag hoe lang die koptelefoonuitgang dat volhoudt.
Mijn eerste ingeving voor bureau speakertjes is direct een TA2020 of TA2024 gebruiken als versterker. Op ebay eenvoudig te krijgen en zijn uitstekende versterkertjes. Verbruiken vrijwel geen stroom en worden dus ook niet warm en hebben dus ook geen groot koelblok nodig.
En ze worden vaak gewoon gevoed door 12v gelijkstroom waar je makkelijk een adaptertje achter hangt.
En ze worden vaak gewoon gevoed door 12v gelijkstroom waar je makkelijk een adaptertje achter hangt.
- Vinculum
- Contacteer:
Tada
Heb hem zelf ook. Voor iets meer dan een tientje ligt hij op de mat. Prima voor desktop speakers.
Heb hem zelf ook. Voor iets meer dan een tientje ligt hij op de mat. Prima voor desktop speakers.