Brom op platenspeler
Geplaatst: ma 15 apr 2013, 16:38
Dag allemaal,
Ik heb sinds kort een Lenco 75 volledig gereviseerd en een nieuw jasje gegeven.
De kast is opgebouwd met meerdere lagen multiplex en daarna gefineerd in amerikaans noten.
Nu heb ik echter wel een brom op mijn luidsprekers (50Hz mijn gedacht).
Als ik de aarding aansluit aan de versterker verminderd die een klein beetje maar niet veel.
De netaarding is niet aangesloten zoals bij de originele.Het links en rechts signaal staat gewoon door op de kabel naar de tulpstekkers met afscherming.(signaal en massa)Ik heb dan nog de massa van de toonarm (2 dunne draadjes)en die zijn verbonden met de enkele draad die de draaitafel uitkomt en normaal met de versterker moet worden verbonden.De ijzeren bovenplaat is dus niet geaard.
Heeft er iemand suggesties ivm de aardingen zodat die brom verdwijnt?
Bedankt alvast op voorhand
Groetjes
Beireke
Ik heb sinds kort een Lenco 75 volledig gereviseerd en een nieuw jasje gegeven.
De kast is opgebouwd met meerdere lagen multiplex en daarna gefineerd in amerikaans noten.
Nu heb ik echter wel een brom op mijn luidsprekers (50Hz mijn gedacht).
Als ik de aarding aansluit aan de versterker verminderd die een klein beetje maar niet veel.
De netaarding is niet aangesloten zoals bij de originele.Het links en rechts signaal staat gewoon door op de kabel naar de tulpstekkers met afscherming.(signaal en massa)Ik heb dan nog de massa van de toonarm (2 dunne draadjes)en die zijn verbonden met de enkele draad die de draaitafel uitkomt en normaal met de versterker moet worden verbonden.De ijzeren bovenplaat is dus niet geaard.
Heeft er iemand suggesties ivm de aardingen zodat die brom verdwijnt?
Bedankt alvast op voorhand
Groetjes
Beireke