Philips AD0160/T8 filter

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Xeres

Philips AD0160/T8 filter

Bericht door Xeres »

Ik ben redelijk leek als het om filters gaat maar begrijp waarom ik er 1 nodig heb. Ik wil nu een filter bouwen voor mijn Philips AD0160/T8. deze wordt door Troels uitgebreid behandeld maar ik snap zijn filter niet helemaal. Ik lees ook dat een simpele 1e orde niet handig is. De T4 versie wordt vaak genoemd maar die heeft natuurlijk andere waardes. En in de verschillende threads wordt steeds alleen de frequentie genoemd waarop men wil filteren maar niet de waardes van de onderdelen.

Kan iemand mij vertellen welk filter ik nodig heb en met welke waardes. Ik zou daar heel gelukkig van worden...
arjank

Re: Philips AD0160/T8 filter

Bericht door arjank »

Xeres schreef:
Ik ben redelijk leek als het om filters gaat maar begrijp waarom ik er 1 nodig heb. Ik wil nu een filter bouwen voor mijn Philips AD0160/T8. deze wordt door Troels uitgebreid behandeld maar ik snap zijn filter niet helemaal. Ik lees ook dat een simpele 1e orde niet handig is. De T4 versie wordt vaak genoemd maar die heeft natuurlijk andere waardes. En in de verschillende threads wordt steeds alleen de frequentie genoemd waarop men wil filteren maar niet de waardes van de onderdelen.

Kan iemand mij vertellen welk filter ik nodig heb en met welke waardes. Ik zou daar heel gelukkig van worden...
Dat kan niemand jou zo vertellen, dat hangt van heel veel factoren af.
Met welke speaker wil je deze AD0160 combineren?, Wat voor behuizing (breedte van de baffle is belangrijk)?
Xeres

Bericht door Xeres »

beste,

De bedoeling is om de tweeter te combineren met een Philips AD12100/M8 en wellicht later de toevoeging van een AD12100/W

Het ontwerp is nog niet helemaal klaar maar de speakers komen in een open baffle/plank te zitten van zeg...h=120cm bij b=45cm
met de tweeter boven aan.... en het idee is om het vooral simpel te houden..
mtb