Pagina 1 van 1

Ik ben nieuw hier!!

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 14:17
door Jemmel
Hallo,

Ik zal mij zoals het hoort even voorstellen.
Mijn vrouw, 2 zoontjes de hond en ik wonen in Friesland en zijn allemaal gek op echte muziek!

Mijn kinderen ook.
Maar wat ze ook leuk vinden is aan luidsprekers zitten of eindtrappen opblazen en aan volumeknoppen hangen!! Als iemand een lijstje wil zien van wat mijn zoons op dit gebied allemaal hebben gepresteerd dan hoor ik dat wel, ;-)

Maar goed hier even hetgeen ik op zelfbouw gebied heb gedaan:
-Op 15 jarige leeftijd samen met mijn vader(stiefvader) 2 grote zuilen gebouwd waarin een warfedale systeem was gecombineerd met 2 stuks 20cm woofers en een extra tweeter.
-een aantal jaren geleden 2stuks Vifa Impuls gebouwd en een Peerless sub 9 met DS 4.0.
Deze set gebruik ik nu nog steeds en wordt aangestuurd door een net gereviseerde Yamaha M4 eindtrap, Meridian voorversterker en cd speler, Technics platenspeler.
Onze muziek smaken:
Van Zappa tot Paolo Conte en van Queen tot Aerosmith.
Maar ook Experimenteel slag en baswerk zoals Terry Bozzio met Tony Levin.

Dit was het wel voor nu!

Ik wil n nieuwe set gaan bouwen maar dat zet ik in een ander topic.

Groeten Jelmen

Re: Ik ben nieuw hier!!

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 15:51
door SARK
Welkom Jelmen :idea:
Jemmel schreef:
Maar wat ze ook leuk vinden is aan luidsprekers zitten of eindtrappen opblazen en aan volumeknoppen hangen!! Als iemand een lijstje wil zien van wat mijn zoons op dit gebied allemaal hebben gepresteerd dan hoor ik dat wel, ;-)
Nou, kom maar op met dat lijstje :twisted:

Re: Ik ben nieuw hier!!

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 16:02
door ray5150
Mijn zoon(tje) is al goed voor 2 verkrachte versterkers (volume potmeter doorgedraaid), en een stapel gemolde afstandsbedieningen....
oh ja, en een opgeblazen moederbord, om dat hij het baterijtje eruit wel kon gebruiken....

Re: Ik ben nieuw hier!!

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 16:06
door AatV
ray5150 schreef:
Mijn zoon(tje) is al goed voor 2 verkrachte versterkers (volume potmeter doorgedraaid), en een stapel gemolde afstandsbedieningen....
oh ja, en een opgeblazen moederbord, om dat hij het baterijtje eruit wel kon gebruiken....
Goh.. en dan nog zeggen, dat ie niet op z'n vader lijkt! :mrgreen:

groet,
Aat

Re: Ik ben nieuw hier!!

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 16:47
door Jemmel
SARK schreef:
Welkom Jelmen :idea:
Jemmel schreef:
Maar wat ze ook leuk vinden is aan luidsprekers zitten of eindtrappen opblazen en aan volumeknoppen hangen!! Als iemand een lijstje wil zien van wat mijn zoons op dit gebied allemaal hebben gepresteerd dan hoor ik dat wel, ;-)
Nou, kom maar op met dat lijstje :twisted:
Ok daar komt ie!

Het begonnen met:
de Denon Poa 3000z/Pra 2000z combinatie en mijn destijds B&W DM330i setje.
Eindtrap aan 1 kant opgeblazen, gelukkig niet ook nog de B&W`s daar was alleen de zekering uit geklapt. :hide:
Toen de voor en eind verkocht(heerlijke set, maar had hem net laten nakijken en had daar niet nog een keer zin in gezien de kosten).

Vervolgens:
het hangen aan de volumeknop van mijn Sony Taf 770es(champagne kleur). ](*,)
deze heb ik wel weggebracht en laten repareren(bonnetje naar de verzekering).
ondertussen ook verkocht met de bijhorende cd-speler(ook een erg mooi setje).

Daarna:
alsnog de B&W`s aan de beurt! :bounce:
speakerdraden zitten bij deze zuiltjes aan de voorkant.
eerst hebben ze de frontdoeken van het frame gehaald en daarna dus de draden van 1 tweeter eruit getrokken.
Had dit wel kunnen repareren, maar heb ze toch maar verkocht, heb er toch nog op verdient(en vervangen door de Kef Calinda`s, ondertussen ook weer verkocht).

En uiteraard:
1 van de Vifa Impulsjes die ik nu nog gebruik. :rofl: (overspannen lach)
hierbij 1 van de tweeter diafragma`s ingedrukt, heb deze weer uitgedeukt, :lol:

Ook hebben ze hun spelcomputer nog even onderhanden genomen. :lagge:
Wii, cd eruit - zakdoekje eromheen en cd er weer in gedaan!!! :evil:
Deze heb ik zelf gerapareerd, na een jaar!!

Ondertussen zijn ze wat ouder en uiteraard heb ik mijn huidige set in een kast staan welke op slot kan, goh had ik eerder aan kunnen denken =D>

Re: Ik ben nieuw hier!!

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 16:52
door Zweitse
Als ik dit zo lees zou ik eerts een box bouwen voor de kinderen en daarna pas voor muziek. :rofl:
O ja, welkom op het forum.

Re: Ik ben nieuw hier!!

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 16:59
door Jemmel
Mag niet van mijn vrouw.

Maar inmiddels klimmen ze daar ook wel uit (zijn 4 en 6).

Re: Ik ben nieuw hier!!

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 18:25
door SARK
duct_tape.jpg

Re: Ik ben nieuw hier!!

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 18:45
door ds23man
Heb je wel eens gehoord van Post Natale Abortus?????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Ik ben nieuw hier!!

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 18:56
door ds23man
Schiet me net te binnen:

Joep van 't Hek

" Pappa, video honger en daar gaat de dubbele cracker met roomboter het apparaat in"


:rofl: :rofl: :rofl:

Re: Ik ben nieuw hier!!

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 18:57
door Jemmel
Hahaha