Ik ben er maar ben er niet

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Ik ben er maar ben er niet

Bericht door Ah!buis »

Het viel me op dat ik in het forum kwam er in de lijst onderaan stond dat ik ingelogd was,onterecht,want vanboven moest ik inloggen.
Eerder op de avond was ik er al wel geweest.
Ziet er naar uit dat het afsluiten van de verbinding niet ook uitloggen betekend.
Beter zelf doen ?
Anne
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ik ben er maar ben er niet

Bericht door Marp »

Het online-overzicht vermeldt bezoekers gebaseerd op de laatste 5 minuten. Vraag je geen nieuwe pagina op, dan verdwijn je 5 minuten later van het overzicht. Uitzondering is als je daadwerkelijk uitlogt: in dat geval verdwijnt je naam direct.

Een sessie is gebaseerd op gegevens die op de server worden opgeslagen en een beperkt aantal gegevens (ondermeer session-key en user-id) die je browser locaal opslaat als cookie. Vraag je een nieuwe pagina op, dan worden deze gegevens met elkaar vergeleken, en als ze juist zijn wordt de sessie verlengd. Telkens met 2 uur, daarna is de sessie niet meer geldig en ben je uitgelogd. Tenzij je cookie aangeeft dat je altijd ingelogd wilt blijven. In dat geval wordt de oude sessie bij het eerstvolgende bezoek alsnog voortgezet.

De 1e alinea verklaart waarom je nog online te zien was. De 2e alinea waarom je op een andere computer niet was ingelogd: daarop stond waarschijnlijk geen geldig cookie, dus daar startte een andere sessie.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Ik ben er maar ben er niet

Bericht door architect »

he wat gek een leeg draadje
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”